Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
spm ang. kortlæsere
Fra : Nicolaj C.

Dato : 12-12-03 21:49

jeg havde fornylig en uheldig oplevelse hvor en "billig" kortlæser spolerede
data på et SD-kort.
Kortet kunne indlednings godt læses tilsyneladende men kun et foto ud af 10
lod sig kopiere.
efter at have genstartet pc og reseated kortet et par gange kunne det slet
ikke læses.
Heller ikke af kamera - Minolta.
Efter formattering i kamera kunne kortet læses igen i kamera og jeg har nu
fået et lidt anstrengt forhold til den pågældende kortlæser uden at vide om
det er helt retfærdigt.
Hvad vil jeres erfaring sige er den sandsynlig synder. Kort, kamera, læser
eller ?
Kan et kort blive ødelagt af statisk elektricitet ?
Er et sådant uheld ligeså sandsynligt som at blive ramt af lynet eller hvad
?
mvh
Nic

Fra : Jørgen

Dato : 12-12-03 23:20

"Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan et kort blive ødelagt af statisk elektricitet ?
> Er et sådant uheld ligeså sandsynligt som at blive ramt af lynet eller

Hej Nic
Der er en meget generel fejl som begås, nemlig at kortet formateres i
Pc'en - det må kun slettes!
Hvis kortet skal formateres, skal det være fra apparatet!
Af din beskrivelse af forløbet fremgår det ikke helt, hvad du har gjort.
Jeg har ikke selv nogle dårlige erfaringer med kortene - har efterhånden
taget ca. 2000 billeder, dog på CF og SM kort.

Hilsen
Jørgen