VB, Crystal Report og ODBC
Fra : P.E. Nikolajsen

Dato : 12-12-03 21:15

Hej NG

Jeg har fået mig et lille problem som er ved at drive mig til vanvid:

Fra et VB-program skal der laves en raport ved af den indbyggede Crystal
Report. Databasen den skal arbejde op imod er en MySQL og der er derfor
lavet en ODBC-connection via File DSN. Men det virker ikke!
Følgende kode er ligger i VB:

Public Sub Report(ByVal cr As ReportDocument)
Dim CRInfo As New ConnectionInfo()
Dim CRReport As New ReportDocument()
Dim CrTables As Tables
Dim CrTable As Table
Dim crtableLogoninfo As New TableLogOnInfo()

CRReport = cr
CRInfo.ServerName = "localhost"
CRInfo.DatabaseName = "DB"
CRInfo.UserID = "user"
CRInfo.Password = "password"
CrTables = CRReport.Database.Tables

For Each CrTable In CrTables
crtableLogoninfo = CrTable.LogOnInfo
crtableLogoninfo.ConnectionInfo = CRInfo
CrTable.ApplyLogOnInfo(crtableLogoninfo)
Next
CRReport.PrintToPrinter(1, False, 0, 0)
End Sub

Oplysningerne her svare præcist til oplysningerne i DSN og databasenavnet er
identisk med navnet på DSN'en, men reporten kommer tilbage med en 'logon
failed'. Der er ingen konflikt over til MySQL - rettighederne er korrekte og
DSN'en siger alt ok.
Nogen bud på hvad jeg gør forkert?

Mvh
Poul Erik Nikolajsen

Fra : P.E. Nikolajsen

Dato : 18-12-03 08:53

Problemet er løst.
P.E. Nikolajsen

Fra : Allan

Dato : 22-12-03 09:41

> er
> og

> Problemet er løst.
> P.E. Nikolajsen

Hvad var der galt`?

Mvh
Allan Rasmussen - som også sidder og roder med noget Crystal
Report/VB/Database...

Fra : P.E. Nikolajsen

Dato : 22-12-03 11:00

Prøvede med et andet eksempel

Public Sub Report(ByVal cr As ReportDocument)
Dim i As Integer
Dim CRReport As New ReportDocument()
Dim crtableLogoninfo As New TableLogOnInfo()
CRReport = cr
' Loop through every table in the report.
For i = 0 To CRReport.Database.Tables.Count - 1
crtableLogoninfo.ConnectionInfo.UserID = "User"
crtableLogoninfo.ConnectionInfo.Password = "Password"
CRReport.Database.Tables.Item(i).ApplyLogOnInfo(crtableLogoninfo)
Next i
CRReport.PrintToPrinter(1, False, 0, 0)
End Sub
Det virkede