Voice chat ml. PC og Mac
Fra : Anna

Dato : 12-12-03 18:04

hej

Vil gerne voice chatte på tværs af PC og Mac platformen da mange af mine
venner kører PC... desværre er det stadig ikke lykkedes mig at finde et
program som virker på begge platforme. ØV!

Hva med yahoo messenger? Hjemmesiden siger at der skal være voice
chat... men jeg er ikke sikker på at det oss gælder mac klienten?

Er der noget andet i kan anbefale?

/Anna

--
http://home1.stofanet.dk/bassbabe/
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 12-12-03 18:27

Hej,

On Fri, 12 Dec 2003 18:04:15 +0100, Anna wrote:

> [...]
>
> Hva med yahoo messenger? Hjemmesiden siger at der skal være voice
> chat... men jeg er ikke sikker på at det oss gælder mac klienten?

Det gælder ikke Mac klienten.

> Er der noget andet i kan anbefale?

Prøv at se på http://www.nicotel.com/
Den kan være lidt drilsk at sætte op og få til at fungere gennem
en firewall, men det er en af de få muligheder der er for at lave
voice chat mellem PC og Mac p.t.

Mvh,
Morten

Fra : Anna

Dato : 13-12-03 14:28

Morten Jørgensen <mojo@daemon.uu.dk> wrote:

> [...]
> Den kan være lidt drilsk at sætte op og få til at fungere gennem
> en firewall, men det er en af de få muligheder der er for at lave

Tak for svaret - har lige været ude for at kikke på hjemmesiden kort her
i dag men er det ikke en service man skal betale for eller har jeg
misforstået det?

mvh
Anna

Fra : Jesper

Dato : 12-12-03 20:18

Anna <notworking@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
> Hva med yahoo messenger? Hjemmesiden siger at der skal være voice
> chat... men jeg er ikke sikker på at det oss gælder mac klienten?

OhphoneX, den understøtter NetMeeting.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Anna

Dato : 13-12-03 14:28

Jesper <none@none.invalid> wrote:

> OhphoneX, den understøtter NetMeeting.

OK mange tak jeg har lige downloaded det men det ser lige lovlig
kompliceret ud... jeg skal vist lige bruget nogle minutter på at sætte
det op

/Anna

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 15-12-03 22:54

> OK mange tak jeg har lige downloaded det men det ser lige lovlig
> kompliceret ud... jeg skal vist lige bruget nogle minutter på at sætte
> det op
Jeg fandt heller aldrig ud af det; kender ikke den ID, man bruger i
NetMeeting - er det et nummer eller en e-mail?

Mon ikke Apple overvejer at lave iTunes-finten med iChat?

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 16-12-03 00:38

Jens Rasmussen wrote:

> Mon ikke Apple overvejer at lave iTunes-finten med iChat?

Det ville da være fedt hvis Apple skrev alle deres gode programmer til
windows, men så havde vi jo kun den lækre hardware for os selv.
Lige nøjagtig iChat ville være super egnet til cross platform. Mon ikke
det ville trækkke flere over på Mac OS, hvis de fik mulighed for at
se/prøve nogle af de lækre og lette programmer der findes på Mac.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Jesper

Dato : 16-12-03 15:44

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Jeg fandt heller aldrig ud af det; kender ikke den ID, man bruger i
> NetMeeting - er det et nummer eller en e-mail?

Det er en IP adresse.

> Mon ikke Apple overvejer at lave iTunes-finten med iChat?

Apple ejer ikke AIM netværket som iChat kører på, det gør AOL.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 14-12-03 22:45

Anna wrote:

> Vil gerne voice chatte på tværs af PC og Mac platformen da mange af mine
> venner kører PC... desværre er det stadig ikke lykkedes mig at finde et
> program som virker på begge platforme. ØV!

Hvis du bruger OSX vil jeg tro at du kan installere "GnomeMeeting", som
endda designet til at lave video-konferencer. Det er udviklet til Linux,
og kan snakke sammen med folk der bruger Windows og MS-Netmeeting. Vil tro
at nogen har fået det til at virke med OS X.

-j

Fra : Anna

Dato : 15-12-03 13:15

Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> wrote:

> [...]
> og kan snakke sammen med folk der bruger Windows og MS-Netmeeting. Vil tro
> at nogen har fået det til at virke med OS X.

Hej Janus

Det lyder fint og skal da lige afprøves

/Anna

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 16-12-03 17:02

notworking@stofanet.dk (Anna) writes:

> Det lyder fint og skal da lige afprøves

Sig til, hvis det virker. Kunne være festligt at have noget, der
virker på tværs af Mac, Windows, Linux, BSD m.fl.

-j

--
Viden bliver ikke mindre af at blive delt - tværimod!
http://www.akademiskopgavebank.dk