CSS: Problemer med centrering
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-12-03 16:27

Jeg har en tabel, som jeg gerne vil centrere på siden. Det troede jeg, at
jeg kunne gøre med

#ffffff;position:absolute;width:730px;left:50%;margin-left:-365px;">

Men det virker ikke. Den skubber hele tabellen 50 pct til venstre fra
browserkanten.

Burde ovenstående ikke virke?

Siden kan ses på www.pf.dtu.dk/hp Det virker i IE samt Opera - men ikke i
Mozilla, som jeg primært bruger til udviklingen af siden.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-12-03 17:05

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> skrev :

>#ffffff;position:absolute;width:730px;left:50%;margin-left:-365px;">
>
>Men det virker ikke. Den skubber hele tabellen 50 pct til venstre fra
>browserkanten.
>
>Burde ovenstående ikke virke?

Nej, med position: absolute vil tabellen altid blive placeret
absolut, dvs. de 50% fra venstre som du beder om.

Nu bruger du heldigvis en doctype, der sætter IE i standard-mode,
så det er ret enkelt.

#ffffff; width:730px; margin-left: auto; margin-right: auto">

Hvis du vil have IE 5 med, så må du smide tabellen ind i en

#ffffff; width:730px; margin-left: auto; margin-right: auto">

--
Knud

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-12-03 18:14

Knud Gert Ellentoft wrote :

> Nej, med position: absolute vil tabellen altid blive placeret
> absolut, dvs. de 50% fra venstre som du beder om.

OK :)

> #ffffff; width:730px; margin-left: auto; margin-right: auto">
>
> Hvis du vil have IE 5 med, så må du smide tabellen ind i en

> #ffffff; width:730px; margin-left: auto; margin-right: auto">

Ok, mange tak for dit svar.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk