Flytning af brugere
Fra : Carsten Kobborg

Dato : 18-04-01 18:05

Hej

er der nogen der har et godt forslag til hvordan man får flyttet brugere
med Rettigheder) fra en nw5 til en anden nw5.
De er ikke i samme NDS træ.

Hilsen Carsten Kobborg

Fra : Erik Klausen

Dato : 19-04-01 06:45

Carsten Kobborg wrote:

> er der nogen der har et godt forslag til hvordan man får flyttet brugere
> med Rettigheder) fra en nw5 til en anden nw5.
> De er ikke i samme NDS træ.

Der findes muligvis 3. parts værktøjer til den slags, men jeg har aldrig
ledt efter dem. Prøv evt. på http://www.novellshareware.com

Hvis det er en engangsopgave, og mængden af brugere er overskuelig, kan du
bruge en halv-manuel fremgangsmåde:
Du kan liste en del egenskaber med NLIST-kommandoen. Hele træet lister du
med
nlist user /d /r /s.
Med en smule editering kan du måske bruge output fra denne kommando som
input til UIMPORT.NLM.
Derefter kan du med Novell's TLIST få listet rettigheder til filstrukturen.

mvh.
Erik Klausen
CNE <---- Bemærk! Ny titel!

Fra : Kasper M. Ibsen

Dato : 19-04-01 18:39

Merge de træ flyt brugerne og del træet i to igen
Bare en lille pudsig tanke som jeg nok ikke ville prøve... hehe

/Kasper

Fra : Jan Boegh

Dato : 20-04-01 17:36

"Kasper M. Ibsen" <kmi@get2net.dk> wrote in message
> Merge de træ flyt brugerne og del træet i to igen
> Bare en lille pudsig tanke som jeg nok ikke ville prøve... hehe

Øvelsen er næppe helt ukompliceret - jeg måtte acceptere en regning på
17Kbobs for at få et eksternt geni (af racen knalddygtige konsulenter til
exorbitante priser) til at flytte et par hundrede brugere på nogenlunde den
måde.
Og ja, jeg ved godt det var dumt - men man er jo i lommen på Novell-drengene
når man ikke selv kan verdens bedste og lettest administrerbare OS og er
tvunget til at bokse rundt med et Groupwisesystem.

mvh
Jan