Beeblebrox skrev:
>Mit spørgsmål er nu: Hvad hvis butikken ikke leverer inden jul som
>aftalt? Det er en vare som jeg *vil* have inden jul og jeg har bestilt
>netop hos denne butik fordi de garanterer leveringen.
Det er væsentligt om du har gjort det meget klart for sælger at
datoen er afgørende for dig. Se senere.
>- Kan netbutikken bare ophæve handlen og sige ærgerligt, vi når det ikke
>så nu har *du* et problem?
De kan ikke ophæve handelen.
>- Kan jeg ophæve handlen så snart leveringsdatoen er overskredet?
Næsten. Ved nethandel har du 14 dages returret, så selv efter
levering kan du returnere varen. Derfor kan du naturligvis også
gøre det før levering er sket, og så er resultatet det samme som
ved hævet handel (den spidsfindige forskel er at du måske hæfter
for porto ved returnering).
>- Kan jeg kræve nedslag i prisen for forsinket levering?
Kun hvis du har gjort det meget klart for sælger at datoen er en
væsentlig del af aftalen.
>- Betyder det noget at der er betalt med dankort (hvor butikken derfor
>ikke må hæve beløbet før varen afsendes til mig).
Nej.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO:
http://fiduso.dk/