simpelt funktion i DLL (VB6.0)
Fra : Joachim Boll

Dato : 12-12-03 14:14

Dette er min første DLL!!!!!!!!!

jeg skal skrive en DLL som skal indeholde nogle små funktioner som en anden
C++ aplikation kan kalde

jeg tog derfor og valgte "ActiveX DLL" i "New project" i VB og skrev nogle
Public funktioner i "Class1"

men de førnævnte funktioner kan ikke kaldes udefra, jeg bruger programmet
"Dependency Walker" det kan downloades på dette link:
www.dependencywalker.com/depends21_x86.zip

når jeg kigger på min DLL fil med dette program, er der kun 4 funktioner:
DllCanUnloadNow

DllGetClassObject

DllRegisterServer

DllUnregisterServer

Men jeg ville gerne at min egen funktion også kunne ses her, så ville den
nemlig også kunne kaldes udefra

er der nogen der kan hjælpe mig!!!!

Joachim Boll

_____________________

Fra : Rayman

Dato : 02-01-04 18:05

Det kan du ikke gøre med en activeX dll. Jeg er ikke 100% på detaljerne, men
det er netop GetClassObject, som dit C program skal spørge om hvilke
objekter dll'en indeholder. Det er sådan at VB gør for at vise indholdet af
dll'en.

Hvis du vil have det til at virke sådan at funktionerne bliver eksporteret
direkte i DLL'en, skal du danne en standard dll, og det kan man ikke i vb
(så vidt jeg ved). En standard dll, kan jo heller ikke understøtte klasser,
kun funktioner.

Mvh, Kenneth, HexaD