[VB6] Subclassing i en klasse
Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 12-12-03 01:20

Hej.

Er der nogen der ved hvordan man foretager subclassing i en klasse?

Problemet er at operatoren AdressOf kun kan benyttes i et modul, men ingen
klasse. Så kunne man jo sige at det var smart at have både et modul og min
klasse, men hvordan får jeg modulet til at kalde en metode i klassen (dvs.
den oprettede instans af klassen), når der er modtaget en besked til min
form - nej, det kan man vel ikke.

Håber nogen har en løsning på mit problem.

På forhånd tak!

Mvh. Bjarke

Fra : Rayman

Dato : 02-01-04 18:01

Den eneste løsning jeg har fundet på dette, er at definere en variabel af
klassens type i modulet, og så bede klassen om at sætte denne variabel til
sig selv inden den kalder funktionen, men den kan naturligvis ikke bruges
hvis du har flere instances af samme klasse.

Modulet understøtter faktisk også properties, hvis du vil lave det pænere.

Mvh, Kenneth, HexaD