Køling af snaps
Fra : Klaus Petersen

Dato : 12-12-03 00:04

Hej.

Ved nogen om man må smide snapsflasken i fryseren flere dage før den skal
bruges?

Jeg ved godt at der er for meget alkohol i til at den kan fryse, men jeg er
nervøs for at den alligevel fryser hvis man lader den ligge flere dage.

mvh
Klaus.

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 12-12-03 00:45

Smid den bare i fryseren. Min far ligger altid hans snaps i fryseren så den
er rigtig kold. Bare i tilfælde af at han skulle have lyst til en sildemad.
Han har ALTID snaps i fryseren så det sker der altså ikke noget ved

Fra : -V-

Dato : 12-12-03 00:52

Klaus Petersen wrote:
> [...]
>
> Jeg ved godt at der er for meget alkohol i til at den kan fryse, men
> jeg er nervøs for at den alligevel fryser hvis man lader den ligge

Snaps *kan* ikke fryse i en almindelig køleskabsfryser, så det behøver du
ikke at være bekymret for.

-V-

Fra : Remmen

Dato : 12-12-03 06:49

"Klaus Petersen" <spectual2@getTOnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Ved nogen om man må smide snapsflasken i fryseren flere dage før den skal
> bruges?

Det kan du sagtens. Men hvorfor? Den smager jo ikke af noget når den er så
kold.

Lars

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-12-03 11:27

Remmen wrote:
> Det kan du sagtens. Men hvorfor? Den smager jo ikke af noget når den er så
> kold.

Det er en almen misforståelse at snaps skal være frostkold..
(hvilket nok hænger sammen med at mange slet ikke kan li' snaps når
det kommer til stykket)

Faktisk smager det absolut bedst, efter min mening, hvis den ligger
på omkring 5-10c..

// Hans, der vil mene at en god ikke-frossen snaps og en
// lunken limfjordsporter er det bedste tilbehør til sild
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-03 13:32

> [...]
> det kommer til stykket)
>
> Faktisk smager det absolut bedst, efter min mening, hvis den ligger

Hørt!

jens

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 13-12-03 12:22

Klaus Petersen wrote:
> Hej.
>
> Ved nogen om man må smide snapsflasken i fryseren flere dage før den
> skal bruges?

Hvis du ikke *kan* lade være, kan du sagtens lade snapsen ligge i
fryseren, men det er 'helligbrøde'. Kulden dræber smagen. Snaps i
fryseren er 'opfundet' af folk der ikke kan lide snaps. Snaps skal nydes
ved stuetemperatur. Evt. fra køleskab til bordet.

Hvis man ikke kan lide den 'ramme/stærke' smag af f.eks. Rød Ålborg, er
det en meget bedre ide at servere en af de milde snapse, f.eks. Brøndum.
Et andet alternativ kunne være Vodka.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Kasper

Dato : 13-12-03 16:34

> Et andet alternativ kunne være Vodka.

Vodka og sild... det holder da ikke helt.. hehe

Kasper

Fra : Kim Hansen

Dato : 14-12-03 03:51

"Kasper" <RepzakRemoveme@hotmail.com> writes:

> Vodka og sild... det holder da ikke helt.. hehe

Det får man i Polen, men sildene er mere ferske, i en slags olie.

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-´` -. ;:-. | Jeopardy.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-12-03 16:37

Carsten Finn Rasmussen wrote:
> Hvis man ikke kan lide den 'ramme/stærke' smag af f.eks. Rød Ålborg, er
> det en meget bedre ide at servere en af de milde snapse, f.eks. Brøndum.
> Et andet alternativ kunne være Vodka.

Den Blå Aalborg er også en "tøsesnaps" :)

// Hans

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-12-03 19:01

> Den Blå Aalborg er også en "tøsesnaps" :)

Hvad har du mod 'tøser'?
Det er ikke en tøsesnaps - blot en ringe snaps der smager besynderligt. Kan
dog bruges til at lave kryddersnaps af.

vh
Jan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-12-03 19:08

Jan Bøgh wrote:
> Hvad har du mod 'tøser'?

Ikke noget specielt .. I øvrigt har jeg aldrig smagt den blå, da jeg
stoler nok på mine morbrødres mangeårige erfaring ud i den slags
sager til at lade den være

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Klaus Petersen

Dato : 16-12-03 23:37

> Ikke noget specielt .. I øvrigt har jeg aldrig smagt den blå, da jeg
> stoler nok på mine morbrødres mangeårige erfaring ud i den slags
> sager til at lade den være

I JP's test af snaps, som blev bragt ikke for så lang tid siden, fik Blå
Aalborg da også bundkaraktér.

Jeg valgte Geyser, som i testen blev kåret til "bedst til prisen".

Den er da også vældig god - smager faktisk meget som Rød Aalborg, men den
ligger ikke for godt i maven dagen derpå.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-12-03 18:12

Klaus Petersen wrote:
> Jeg valgte Geyser, som i testen blev kåret til "bedst til prisen".
> Den er da også vældig god - smager faktisk meget som Rød Aalborg, men den
> ligger ikke for godt i maven dagen derpå.

Geyser er ganske herlig ja... jeg mener vi drak en flaske af den til
sidste års familiejulefrokost .. eller også var det til påske.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43