/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvad skal jeg gøre???
Fra : Jebir


Dato : 18-04-01 16:43

'Da gruppe...

Jeg regner med at ta' MC-Kort meget snart.
Men jeg har ingen anelse om hvad jeg skal vælge som første maskine?
En ting er dog sikkert; det skal ha' custom-looket. Ingen smarte små
japanere til mig...
Og det skal være i den BILLIGSTE ende, men selvf. stadig kvali... - der er
ikke så meget til overs som studerende

Nogen der kan anbefale noget? Nogen cykler jeg skal holde mig fra, eller
nogen der ville være gode at "få fat i"?



 
 
Morten Juel (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 18-04-01 17:22

> 'Da gruppe...
Da DA

> Jeg regner med at ta' MC-Kort meget snart.
Super

> Men jeg har ingen anelse om hvad jeg skal vælge som første maskine?
> En ting er dog sikkert; det skal ha' custom-looket. Ingen smarte små
> japanere til mig...
> Og det skal være i den BILLIGSTE ende, men selvf. stadig kvali... - der er
> ikke så meget til overs som studerende
hehe nej det kender vi
Men du nævner ikke noget om hvad den billige ende er ! for nogle er det 50K
og andre 20K eller måske billigere..
Og hvor gammel må den være ?
lidt info tak

> Nogen der kan anbefale noget? Nogen cykler jeg skal holde mig fra, eller
> nogen der ville være gode at "få fat i"?
svar på overstående først

Mvh
Morten
XS400 Seca
2Stk MTX 125L



Jebir (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Jebir


Dato : 18-04-01 19:56

> > Jeg regner med at ta' MC-Kort meget snart.
> Super

- Nej, bare den almindelige version...

> Men du nævner ikke noget om hvad den billige ende er ! for nogle er det
50K
> og andre 20K eller måske billigere..

- For mit vedkommende, og som det ser ud i øjeblikket, er det 20K -
plus/minus 2k

> Og hvor gammel må den være ?

- Har ikke den store betydning, så længe den er i ok stand - har ikke tid
til for meget kom-og-køb-et-motorcykel-samlesæt i øjeblikket.

> lidt info tak

- Var det nok? Jeg har ikke den store forstand på motorcykler, men som den
første skal den heller ikke ha' for mange kræfter... skulle gerne leve længe
nok til at måtte køre de store maskiner



Morten Juel (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 18-04-01 22:42

> - Nej, bare den almindelige version...
hehe ok

> - For mit vedkommende, og som det ser ud i øjeblikket, er det 20K -
> plus/minus 2k
Suzuki GN250 fra 94' er inde for rækkevidde, men også en XS400 special model
er inden for række vidde så lige følgende i DBA:
Yamaha xs 400 spec. - (chopper) 1983 km 57000 - sælges nys. - kører godt -
ekstra sadel - tasker - Må køres m.ll. kort Kr. 23.000, bloch@privat.tele.dk
(Indrykket online 13-04-2001)
De kan dog findes billigere...

jeg har lagt info om de 2 cykler i dk.binaer.motor så kan du jo kigge lidt

Det er de bud jeg har hvis det skal være chopper style !

> > Og hvor gammel må den være ?
>
> - Har ikke den store betydning, så længe den er i ok stand - har ikke tid
> til for meget kom-og-køb-et-motorcykel-samlesæt i øjeblikket.
ok

> > lidt info tak
>
> - Var det nok? Jeg har ikke den store forstand på motorcykler, men som
den
> første skal den heller ikke ha' for mange kræfter... skulle gerne leve
længe
> nok til at måtte køre de store maskiner
hehe ja true

Mvh
Morten
XS400 Seca
2Stk MTX 125L



Brian Lænø (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 19-04-01 16:03


"Jebir" skrev
>
> - For mit vedkommende, og som det ser ud i øjeblikket, er det 20K -
> plus/minus 2k
>

Er det før eller efter du har købt sikkerhedsudstyr?
I det prisleje får du ikke ret meget custom-motorcykel, med mindre det er en
meget gammel model.
Køb hellere en lille standard mc eller en lille offroader.
Vær sikker på at motor og udstødning er i orden, en ny udstødning koster let
2-4.000 kr.
Hvis du laver et mc budget, så sæt et par tusinde af til vedligeholdelse om
året, dæk, kæde og tandhjul holder ikke evigt, og hvis du køber en 4 takt mc
så skal der også justeres ventiler en gang i mellem.

--
Brian
Cagiva Elefant



Jebir (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Jebir


Dato : 19-04-01 23:02

> Er det før eller efter du har købt sikkerhedsudstyr?

- Det er før. 20 store til selve maskinen.

> I det prisleje får du ikke ret meget custom-motorcykel, med mindre det er
en
> meget gammel model.

- Det har jeg heller ikke nogen problemer med, så længe maskinen er ok

> Køb hellere en lille standard mc eller en lille offroader.

- Og hvad mener du præcis med standard MC? Jeg kan ikke klare de der små
maskiner hvor man stort set ligger og kigger ind i sine egne forlygter...

Og en offroader er heller ikke lige sagen...

> Hvis du laver et mc budget, så sæt et par tusinde af til vedligeholdelse
om
> året, dæk, kæde og tandhjul holder ikke evigt, og hvis du køber en 4 takt
mc
> så skal der også justeres ventiler en gang i mellem.

- jeg regner med at det budget jeg har for bilen i øjeblikket kan føres
over - stort set. Den bliver jeg jo nok nødt til at skille mig af med...



Brian Lænø (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 20-04-01 15:33


"Jebir" skrev
<snip>
> > Køb hellere en lille standard mc eller en lille offroader.
>
> - Og hvad mener du præcis med standard MC? Jeg kan ikke klare de der små
> maskiner hvor man stort set ligger og kigger ind i sine egne forlygter...
>
> Og en offroader er heller ikke lige sagen...
<snip>

En standard mc, er for mig en mc med oprejst sidestilling og mc'en er uden
kåbe eller med en lille lygte/styr kåbe.
Som eks. den Suzuki GN 250 som Morten Juel nævner.
Hvad mener du med custem?
Hvis jeg skal sorterer motorcykler efter stil må det blive sådan her.

----------->-------
speedway


/ ------->--------trail
/ /
offroader/enduro---------/----/------->--------crosser
/
standard mc--/--\------\----------------------------->---touring mc
\ \
\
sport-touring---\------------->---roadrace
\ \

\ ----------->---dragrace
\

chopper--------------------->---custem/cruiser

I (meget) grove træk
Standard mc + længere vandring på affjedring = Offroader/enduro
Offroader/enduro + lavere vægt + bedre affjedring = crosser.
Standard mc + kåbe + evt. tasker m.m. = touring mc.
Standard mc + kåbe + sportslig sidestilling (lavere styr og fodhvilere
længere tilbage) = sports-touring.
Sports-touring + lavere vægt + fuldkåbe + mere sportslig sidestilling =
roadrace.
Standard mc + længere forgaffel = chopper.
Chopper + lavere sæde + fodhvilere længere frem +evt. en masse crom =
custem/cruiser.

--
Brian
Cagiva Elefant 750 (enduro)



Brian Lænø (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 20-04-01 15:54


"Jebir" skrev
<snip>
> > Køb hellere en lille standard mc eller en lille offroader.
>
> - Og hvad mener du præcis med standard MC? Jeg kan ikke klare de der små
> maskiner hvor man stort set ligger og kigger ind i sine egne forlygter...
>
> Og en offroader er heller ikke lige sagen...
<snip>
En standard mc, er for mig en mc med oprejst sidestilling og mc'en er uden
kåbe eller med en lille lygte/styr kåbe.
Som eks. den Suzuki GN 250 som Morten Juel nævner.
Hvad mener du med custem?
Hvis jeg skal sorterer motorcykler efter stil må det blive sådan her.
I (meget) grove træk:
Standard mc + længere vandring på affjedring = Offroader/enduro
Offroader/enduro + lavere vægt + bedre affjedring = crosser.
Standard mc + kåbe + evt. tasker m.m. = touring mc.
Standard mc + kåbe + sportslig sidestilling (lavere styr og fodhvilere
længere tilbage) = sports-touring.
Sports-touring + lavere vægt + fuldkåbe + mere sportslig sidestilling =
roadrace.
Standard mc + længere forgaffel = chopper.
Chopper + lavere sæde + fodhvilere længere frem +evt. en masse crom =
custem/cruiser.

--
Brian
Cagiva Elefant 750 (enduro)





Mads Jensen (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Mads Jensen


Dato : 18-04-01 18:31

Jeg ville sådan set gerne spørge om noget lignende, jeg er bare interreseret
i en "riskoger".
Personligt regner jeg med at offre omkring 50k på en mc og den skal gerne
være med fuldkåbe.

Jeg har kikket lidt på en Honda VFR400 og en Suzuki GSX R400, er der nogen
der har et godt råd ?

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad



Thomas Kornerup Jaco~ (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Kornerup Jaco~


Dato : 18-04-01 18:52

Hej

Hvad er det for et blad der er fedt???

Thomas Riskoger
Hornet

>
> MTV
> Mads Jensen
>
> PS! Fedt blad
>
>



Jes Vestervang (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 18-04-01 18:56

Thomas Kornerup Jacobsen wrote:
> Mads Jensen skrev:
> >
> > PS! Fedt blad
> >
> Hvad er det for et blad der er fedt???
>
PS! Det kender du vel
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Niels S. (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 18-04-01 20:08

Jes Vestervang skrev

> PS! Det kender du vel

*ROFL*
Der var du godt nok kvik

--
Niels S.
VFR800FI



Jes Vestervang (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 18-04-01 22:17

Niels S. wrote:

> Jes Vestervang skrev
>
> > PS! Det kender du vel
>
> *ROFL*
> Der var du godt nok kvik
>
Kvik er mit mellemnavn
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Armand (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-04-01 21:34


Mads Jensen <dsl12481@vip.cybercity.dk> skrev i en
news:9bkjbt$1uh9$1@news.cybercity.dk...
>
> Jeg har kikket lidt på en Honda VFR400 og en Suzuki GSX R400, er der
> nogen der har et godt råd ?

Lige netop de to er alt for dyre efter min mening - Genvurdér lige deres
alder én gang til!

Men dette er ud fra at de indtager en unik stilling på markedet, hvorfor
der jo ikke er nogen vej udenom hvis det er dét man søger :-/
--
Armand.






Mads Jensen (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Mads Jensen


Dato : 18-04-01 21:39

> > Jeg har kikket lidt på en Honda VFR400 og en Suzuki GSX R400, er der
> > nogen der har et godt råd ?
>
> Lige netop de to er alt for dyre efter min mening - Genvurdér lige deres
> alder én gang til!

Jeg er skam åben for andre forslag, men det skal også være en mc der er til
at forsikre for penge.

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad



Armand (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-04-01 19:25


Jebir <kronos@gotg.dk> skrev i en
news:SBiD6.47267$o4.3858157@news010.worldonline.dk...
> 'Da gruppe...
>
> Jeg regner med at ta' MC-Kort meget snart.
> Men jeg har ingen anelse om hvad jeg skal vælge som første maskine?
> En ting er dog sikkert; det skal ha' custom-looket. Ingen smarte små
> japanere til mig...
> Og det skal være i den BILLIGSTE ende, men selvf. stadig kvali... -
der er
> ikke så meget til overs som studerende

Bedste råd er at sigte lavt!
Sådan forstået at til en given pris, vil lort-faktoren (= alder og
forskruethed) være stigende med motorstørrelsen, hvorfor man bør købe
mindre og nyere for ikke at spænde ben for sig selv!

Dernæst:
Informer dig om hvad en given model koster at forsikre inden at du
tænker yderligere på den!
Motorcykelforsikrings-præmier er vanvittige og erfaring (anciennitet),
motor-størrelse samt mc-type er væsentlige faktorer!

> Nogen der kan anbefale noget? Nogen cykler jeg skal holde mig fra,
eller
> nogen der ville være gode at "få fat i"?

Jeg er meeget skeptisk over hvad der vil ske med brugtpriserne på
costum-modeller inden for de nærmeste 5 år!
I løbet af et par år er mc- bestanden steget med 50% af hvad den
overhovedet har været oppe på siden at bilen i 60'erne begyndte at
overtage jobbet som billigt køretøj, og denne tilgang må formodes i
betragtelig del at bestå af middelaldrende personer der har fuldført en
gammel drøm.
Eftersom en meget stor del deraf må påregnes at være costum
købere/ejere, vil markede kunne knække totalt hvis (når?) en stor del af
dem om føje år finder at motorcyklen indefryser for stor værdi i forhold
til den faldende (fraværende?) brug, og næsten samtidig sætter modellen
til salg :-/

Hvis man ikke er til alle "plastic-missilerne", vil jeg defor anbefale
at gen-overveje en alm. traditionel motorcykel istedet for en costum!

--
Armand.
(med en informativ mc-spåkugle, hvis duelighed først påvises om fem års
tid)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste