Er det her smart eller hvad
Fra : Ja

Dato : 11-12-03 16:02

Hej NG
Man skulle kunne tjene penge på dette
men hvad siger i ???
http://www.worldgamesinc.com/

Hilsen Jørgen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-12-03 16:41

Ja wrote:

> Man skulle kunne tjene penge på dette
> men hvad siger i ???
> http://www.worldgamesinc.com/

Det er et pyramidespil i en lidt smartere forklædning. Går du med i
legen, risikerer du at overtræde flere love, når du sælger medlemskaber
til andre. For eksempel markedsføringsloven og Tips og lottoloven.
Desuden er der i øjeblikket et udbetalingsstop, så man ikke kan trække
sine penge ud af WGI, hvilket ikke just er tillidsvækkende, og som kan
være det første tegn på, at pyramiden er ved at brase sammen.

Der findes flere lignende arrangementer, hvor det vigtigste er at tegne
nye medlemmer. De kalder sig typisk MLM-virksomheder, men det er reelt
pyramidespil (rigtige MLM-virksomheder sælger rigtige varer -
hovedsageligt til ikke-medlemmer).

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kobbero

Dato : 12-12-03 21:21

> Desuden er der i øjeblikket et udbetalingsstop, så man ikke kan trække
> sine penge ud af WGI, hvilket ikke just er tillidsvækkende, og som kan
> være det første tegn på, at pyramiden er ved at brase sammen.

Hvis der er udbetaling-stop hvordan kan folk så hæve deres penge med
deres WGI Visa Electron kort? Jeg kan oplyse dig om, at der ikke er
udbetalingstop længere. (Varede ca 1 måned pga af konto-omlægninger)
Det fungerer faktisk bedre en nogensinde skulle jeg hilse at sige.

Kobbero

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-12-03 21:51

Kobbero wrote:

> [...]
> udbetalingstop længere. (Varede ca 1 måned pga af konto-omlægninger)
> Det fungerer faktisk bedre en nogensinde skulle jeg hilse at sige.

Har du hørt om Zeta Day = 22. december? Citat fra WGI:
All funds in the Stock Account, Mandatory Account and Personal Account
will be transferred and placed into a new account called "Members
Account". These funds will be quarantined until Zeta Day. Some of these
funds will be available to you after Zeta Day.

Hvordan oversætter du "quarantined"? Hvilken effekt har det at
ovennævnte penge er "quarantined"? Skal vi ikke bare kalde det et
udbetalingsstop?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kobbero

Dato : 12-12-03 23:54

"Kim Ludvigsen" skrev d. 12-12-03 21:51 dette indlæg :

> [...]
these
> funds will be available to you after Zeta Day.

Kim du skulle tage og læse omtalte artikel til ende, så ville du kunne
læse flg:
1st December 2003:

"Members can withdraw funds from the sale of shares! YES!

Funds from Sales of shares in the Stock Market Game can be transferred
to ‘My Account’ and withdrawn using your Pay2 Card or by completing a
Wire Transfer request from your web site."

Man kan altså sagtens sælge ud af sin "opsparing" hos WGI og trække
beløbet ud på et splitsekund.

De "karantæneramte" penge du nævner fik WGI-medlemmer rige muligheder
for(via nyhedsbreve), at trække ud inden de låste de tre konti. Folk
kunne enten hæve dem eller investere dem i aktier. Mange valgte det
sidste og ser med glæde frem til Zetaday på mandag hvor aktien splitter
(jeg tror du ved hvad det betyder). De medlemmer som ikke trak deres
penge væk fra de berørte konti får dem tilbage nu efter flg. metode:
(seneste nyhedsbrev fra toppen)

"Alle penge på "Members Account" opdeles 70/30. (HUSK der er udelukkende
tale om penge på ”Members Account”)
De 70% købes der automatisk aktier for til kurs 1 efter splittet.
De resterende 30% udbetales på følgende måde:

- op til 100 CHF udbetales fredag den 19.12
- 101-200 CHF udbetales fredag den 26.12
- 201-300 CHF udbetales fredag den 2.1.04
- 301-400 CHF udbetales fredag den 9.1.04
- 401-500 CHF udbetales fredag den 16.1.04
Derefter dette udbetaler selskabet 600.000 CHF pr. uge indtil de 30% fra
”Members Account” er udbetalt helt."

Jeg vil nu nok mene at der er rimeligt styr på tingene.

http://www.kandu.dk/

Fra : ELhauge

Dato : 13-12-03 00:34

"Kobbero" <Kobbero.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> - 201-300 CHF udbetales fredag den 2.1.04
> - 301-400 CHF udbetales fredag den 9.1.04
> - 401-500 CHF udbetales fredag den 16.1.04

Fantastisk, man kan få 99 CHF udbetalt den 19/12 det er 400 kr
:) Kender folk der har mere end 30.000 CHF tilgode, de kan så
forvente at få dem inden for de resterende " 8½ " år ........
Fantastisk !!

> Derefter dette udbetaler selskabet 600.000 CHF pr. uge indtil
de 30% fra
> "Members Account" er udbetalt helt."

Hvis man går ud fra det er bare 50 % af " aktieværdien " som
skal udbetales på denne måde : Kurs ca 14 / 2 = 7 * 150 mio. =
1.050.000.000 CHF ........ 30 % er ca : 333.000.000 dette
sidste tal deler vi så med 600.000 = 555 uger eller
Sagt på en anden måde..... ca 10 år... drejer det sig om eks.
*****bare***** om "150.000.000" CHf, tager det "kun" ca 5 år før
pengene er betalt.... om det så var halvdelen eller halvdelen
igen, så tager det stadig over et år før penge de har "stående"
før folk har sine penge... og værst er det da pengene er nogle
folk har til gode, da de er tjent / indsat...

Helt ærligt hvor,længe tror du selv at den skanse kan holdes !!
For jeg og mange andre lyder det som om pengene skal tjenes ind
før de kan udbetale til " gamle " medlemmer !

Venligst
E.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-12-03 01:09

Kobbero wrote:

> De "karantæneramte" penge du nævner fik WGI-medlemmer rige muligheder
> for(via nyhedsbreve), at trække ud inden de låste de tre konti.

Låste konti = pengene kan ikke udbetales = udbetalingsstop. Og den
mulighed du nævner er vist ikke meget værd - der er medlemmer som har
forsøgt at få deres penge ud i månedsvis.

> Folk
> kunne enten hæve dem eller investere dem i aktier. Mange valgte det
> sidste og ser med glæde frem til Zetaday på mandag hvor aktien splitter
> (jeg tror du ved hvad det betyder).

Hvis der var tale om rigtige aktier, ville det ikke betyde så
forfærdeligt meget. Hvis der var tale om lodsedler, ville det ikke
betyde så forfærdeligt meget. Når der er tale om WGI-aktier, så betyder
det sandsynligvis, at kursen vil stige, og at "værdien" af aktierne
dermed vil blive voldsomt udhulet. Det vil simpelthen aldrig kunne lade
sig gøre at udbetale de penge medlemmerne har stående i aktierne. Derfor
er WGI nødt til at opfinde nye begrænsninger på hævning af penge. Det
hele ender selvfølgelig med, at der bliver lukket helt for hævning af
penge, den dag pyramiden braser sammen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Morten DH

Dato : 13-12-03 10:24

> [...]
> - 401-500 CHF udbetales fredag den 16.1.04
> Derefter dette udbetaler selskabet 600.000 CHF pr. uge indtil de 30% fra

Hvor har du der her fra? Det synes jeg ikke jeg har set før og kan ikke
finde noget i deres nyhedsbreve?!?

> Jeg vil nu nok mene at der er rimeligt styr på tingene.

Tja de forstår at tage røven på os gør de... Reglerne bliver ændret hele
tiden mens toppen sidder og tjener tykt på os "almindelige" medlemmer - og
ja, jeg er selv medlem; men er grundig træt af at blive trukket rundt i
næsen mht. mine aktier (og jeg er forlængst stoppet med at "udbrede
budskabet")

Fra : Kobbero

Dato : 13-12-03 11:48

Ups der har da vistnok lige sneget sig en lille slåfejl ind her. Vi
tager den lige een gang til.

Udbetalingen af de resterende 30% fra "My Account" skal læses som 1000
CHF altså:

De resterende 30% udbetales på følgende måde:

- op til 100.000 CHF udbetales fredag den 19.12
- 101-200.000 CHF udbetales fredag den 26.12
- 201-300.000 CHF udbetales fredag den 2.1.04
- 301-400.000 CHF udbetales fredag den 9.1.04
- 401-500.000 CHF udbetales fredag den 16.1.04

Derefter udbetaler selskabet 600.000 CHF pr. uge indtil de 30% fra
”Members Account” er udbetalt helt.

Det er sådan det skal forstås...

Husk på at det kun drejer sig om beløb som medlemmer har haft stående på
"members Acount" Det har altså ikke noget med den alm. lønudbetaling at
gøre.

Morten det bedrøver mig, at høre at du skulle være blevet trukket rundt
i manegen med henblik på dine aktier. Men hvis du er medlem og ikke har
kunnet opspore disse nyheder tyder en del på, at du ikke får ret meget
hjælp omkring WGI. Du har med andre ord en rigtig dårlig upline. Dette
er synd. Jeg har været medlem i 2 mdr. nu og jeg har ikke fortrudt det
et splitsekund. Jeg har ikke selv anbefalet WGI videre til nogen endnu,
men hygger mig med aktiespillet. Det har været en gunstig forretning
allerede inden splittet.

At reglerne ændres kan opfattes på din måde og på min måde. Du er
overbevist om at de tager røven på en. Jeg er overbevist om at det er
simple tilpasninger som skal forbedre systemet. At indføre et helt nyt
betalingssystem kan man altså ikke bare gøre uden justeringer. Der har
ganske korrekt været stor utilfredshed omkring behandlingstiden af folks
pengetransfer. Det har WGI været klar over og har nu taget konsekvensen
og indført Visa Electron. Det kan man da ikke kalde, at tage røven på
folk? Medlemmer har klaget og WGI ændrer det efterfølgende. Det er da
simpel kundeservice.
Som WGI-medlem har man selv et ansvar for at følge med i disse
ændringer. WGI kan ikke sende 500.000 breve ud til medlemmer hver gang
noget ændres. Nyhederne kan læses inde på siden og ellers kan man få
dem fra sin upline. Hvis man bare lader stå til og ikke læser om nye
tiltag, ja så må man acceptere at visse ændringer måske krævede en
handling fra egen side af. Har du kørekort til bil er du jo også selv
forpligtet til at opretholde din viden omkring færdsels-loven. Det
nytter jo ikke noget, at blive taget for at tale i mobiltelefon mens man
kører bil og så begrunde det med at man ikke var klar over at det var
forbudt. Det er ens eget ansvar at være opdateret.

Jeg har ikke oplevet nogen former for problemer med WGI og jeg kender
heller ikke nogen som har. Måske har jeg været heldig. Eller også har
du været uheldig.

Venligst

Kobbero

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten DH

Dato : 13-12-03 12:38

> [...]
> et splitsekund. Jeg har ikke selv anbefalet WGI videre til nogen endnu,
> men hygger mig med aktiespillet. Det har været en gunstig forretning

Jeg har selv været med siden august 2002, så jeg har stået model til lidt af
hvert - det er korrekt at WGI tilsyneladende har taget sig sammen og rettet
op på en masse fejl og mangler... Men jeg har været medlem så længe at der
skal lidt mere end et par gode nyheder til før min tiltro er tilbage igen.
Lige nu vipper jeg lidt mellem at de virkelig ser ud som om de har rettet
sig op og så at de presser citronen en sidste gang og så smutter med
kassen - jeg hælder nok mest til det sidste desværre, der er efterhånden
mange faresignaler IMHO.

> [...]
> og indført Visa Electron. Det kan man da ikke kalde, at tage røven på
> folk? Medlemmer har klaget og WGI ændrer det efterfølgende. Det er da

Bankoverførsler som tager 3 måneder kan man godt tillade sig at være
utilfreds over - de fleste steder (som ikke er lignende firmaer) kan klare
det på max en uge.. Om Visa kortet er endnu en måde at trække penge ud af
folk på eller det rent faktisk er det vi har gået og ventet på må tiden
vise, jeg er selv hoppet på den og købt et kort - så nu må vi se...
Jeg er ked af at sige det; men ordet "kundeservice" er ikke just et jeg
forbinder med WGI.

> [...]
> kører bil og så begrunde det med at man ikke var klar over at det var
> forbudt. Det er ens eget ansvar at være opdateret.

Det er jeg absolut ikke enig med dig i. Det må da være WGI's ansvar at deres
(uafhængige) repræsentanter er fuldt opdaterede - så de bedst kan
repræsentere firmaet.
Det bør ikke være en opgave der ligger hos et eller andet support team...
Jeg er sikker på at du ville være enig med mig hvis du havde været med i
længere tid, for vi har været meget plaget af at disse supportteams "havde
hørt" et eller andet som kunne påvirke aktiekursen eller få medlemmerne til
at skyde flere penge i projektet (fx. blev det engang påstået at nogle af
frontfigurerne at Pay2 kort blev gratis så man kunne bare købe det til
1700kr (dengang) og så fik man pengene tilbage - det skete som bekendt
aldrig, det blev billigere et års tid senere men ikke gratis). Det er efter
min mening det absolut største problem ved WGI med alt det sladder der
florerer i diverse supportteams - personligt stoler jeg ikke på noget som
ikke står inden i vores memberlounge. Folk har det med at bøje deres
ærlighed i takt med summen af penge der er involveret - men det gælder nu
også uden for WGI

> Jeg har ikke oplevet nogen former for problemer med WGI og jeg kender
> heller ikke nogen som har. Måske har jeg været heldig. Eller også har
> du været uheldig.

Jeg har ikke været specielt uheldig, jeg har ikke haft problemer med
overførsler der blev væk og lign. - det eneste jeg er blevet snydt for er
point for opgraderinger i min downline, der gik 1½ år før WGI erkendte at de
ikke fungerede og så samtidig meddelte at de manglende points ikke ville
blive godtgjort.
Grunden til jeg er skeptisk over for WGI, skyldes de mange omlægninger
meldes ud alt for sent og det skyldes (IMHO) at der spekuleres i aktierne så
dem der sidder tæt på ledelsen kan skumme fløden på os almindelige
medlemmer. Så er der udbetalingsstoppet, som reelt har været i funktion et
halv år før det blev annonceret fordi folk ikke kunne få deres penge fra
wiretransfers - de endte med at blive annulleret og pengene blev ført
tilbage i systemet og låst i henhold til alfa, gamma og zeta dagene.
Hvorfor skal de udbetalingsregler som du har postet her sive ud til nogen
folk inden de postes officielt på WGI's sider, hvis ikke det er fordi nogen
skal have glæde af at vide det før andre - det forstår jeg simpelthen ikke?

Kig fx. på deres senste news update:
"In preparation for the Zeta Day changes the Stock Market Game will be
closed from 6am GMT Sunday 14th December 2003.
The entire Website will be closed from 12 Midnight GMT Sunday 14th December
2003."
"The Website will be re-opened as soon as the Zeta Day integration is
complete.
There will be a Newsflash released on Monday 15th December that will give
you a complete overview of the final Zeta Day changes."

Der står intet om hvornår de åbner igen, kun at vi får et newsflash den 15.
(kan huske en gang de skrev på torsdag om tirsdagen - der gik over 2 uger
før det kom) - HVIS nu bagmændene havde planglagt at løbe med kassen, hvor
længe efter "12 Midnight GMT Sunday 14th December 2003" tror du der går før
folk begynder at undre sig over hvad der sker? Tankevækkende ikke sandt?

Men det lyder som om du sider i et godt supportteam, jeg er sikker på du kan
finde nogen der som kan bekræfte de ting jeg har skrevet her

Og endelig håber jeg for mig selv, dig og alle de andre håbefulde mennesker
at det ikke sker....

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-12-03 13:59

Morten DH wrote:

> Og endelig håber jeg for mig selv, dig og alle de andre håbefulde mennesker
> at det ikke sker....

Jeg må indrømme, at jeg har blandede følelser. Selvfølgelig er det synd
for dem, der mister penge, hvis WGI lukker nu. På den anden side vil det
være en fordel at få det overstået, så ikke flere lokkes til at skyde
penge i WGI og lignende foretagener. Jeg er ikke i tvivl om, at det
under alle omstændigheder kun er et spørgsmål om tid, før WGI lukker med
et brag.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kobbero

Dato : 13-12-03 13:58

Som sagt så har jeg kun været med i 2 mdr. Jeg kan jo ikke siddde og
benægte dine problemer hvis du har oplevet dem. Jeg kender skam godt
til alle rygterne om dit og dat. Derfor gennempløjer jeg altid flere
forskellige newsgroups, teamsider osv osv. Hvis de skriver det samme,
så opfatter jeg det som værende troværdigt. Og jeg har derfor heller
ikke oplevet at få oplyst forkerte og forvridende rygter. Jeg
krydstjekker så at sige alle nyheder og drager derefter min egen
konklusion.

Med hensyn til dommedags-profetier har jeg kun at sige; Hvorfor skulle
man bombe sin egen guldmine, når der stadig findes guld i den? Men der
er jo 2 muligheder efter mandag:

1. Enten lukker hele butikken og efterlader en masse mennesker med
lange æsel-ører.

2. Eller også genåbner siden som efter sidste års split og en masse
mennesker jubler over et aktiesplit.

Det må vi jo se efter weekenden. Jeg satser mine penge på nummer 2.
Hvis det bliver nummer 1 giver jeg sgu en gravøl.

Jeg giver dig iøvrigt ret omkring diverse support-teams. Jeg bryder mig
ikke om den måde hvorpå de udlægger WGI. De maler det hele lidt mere
rosenrødt end godt er. Jeg gider ikke høre dem jonglere med deres store
tal og de fantastiske muligheder. Jeg kunne godt ønske lidt mere
realisme og seriøsitet. Alt andet virker skræmmende på de fleste
tænkende mennesker. Det irriterer mig voldsomt, at en flok fantaster
skal ødelægge et godt koncept. Jeg vil hellere høre om hvor meget 1000
kr aktier kan udvikle sig frem for hvor meget 100.000 kr aktier udvikler
sig. Folk kan sagtens selv multiplicere.

Men held og lykke til os to, Morten. Håber det går dig bedre fremover.
Jeg tror nemlig ikke der bliver øl på mandag. Ihvertfald ikke gravøl.

Kobbero

http://www.kandu.dk/

Fra : C@rsten

Dato : 19-12-03 19:32

> [...]
> tager den lige een gang til.
>
> Udbetalingen af de resterende 30% fra "My Account" skal læses som 1000

Nej den er go nok, den skal læses som 100 CHF se selv
http://www.worldgamesinc.com/worldplayer/newsflash/023/newsflash_content_1.htm

> [...]
> kunnet opspore disse nyheder tyder en del på, at du ikke får ret meget
> hjælp omkring WGI. Du har med andre ord en rigtig dårlig upline.

Je eller så er WGI bare utrolig dårlig til at informere deres medlemmer!

> Jeg har ikke selv anbefalet WGI videre til nogen endnu,

Så er du heldig, for så er der håb for dig endnu!

> WGI kan ikke sende 500.000 breve ud til medlemmer hver gang
> noget ændres. Nyhederne kan læses inde på siden og ellers kan man få
> dem fra sin upline.

Det er jo ikke fordi de er hurtige med nyhederne vel!

> Jeg har ikke oplevet nogen former for problemer med WGI og jeg kender
> heller ikke nogen som har. Måske har jeg været heldig. Eller også har
> du været uheldig.

Måske fordi du er ny!
www.digitalforum.dk/lortewgi

Carsten

Fra : C@rsten

Dato : 19-12-03 19:23

> [...]
> udbetalingstop længere. (Varede ca 1 måned pga af konto-omlægninger)
> Det fungerer faktisk bedre en nogensinde skulle jeg hilse at sige.

Ja hold da op hvor er det godt!
Tager folks penge, fryser dem og betaler dem langsom tilbage over de næste 6
mdr.

Carsten

Fra : Kobbero

Dato : 20-12-03 01:40

"C@rsten" skrev d. 19-12-03 19:23 dette indlæg :

> Ja hold da op hvor er det godt!
> Tager folks penge, fryser dem og betaler dem langsom tilbage over de
næste 6
> mdr.
>
> Carsten

Du lyder som en bittersur og frustreret mand, Carsten? Håber at du har
det bedre nu.

Lortewgi.dk læste jeg flere gange inden jeg selv blev medlem. Uheldige
historier må man sige.
I flæng kan jeg nævne andre; lortetoyota.dk, lortealfaromeo, lortebilka,
lorteland osv osv...
Man har et fænomen som hedder mandags-biler. Mandags-medlemskaber
findes åbenbart også.
Problemet er bare at ensidige kostvaner er ligeså usunde for kroppen som
ensidige holdninger er
for ens personlighed. Lortewgi.dk gradbøjer sin egen seriøsitet alene
på navnet.
Jeg siger ikke at WGI er fejlfrit. Jeg siger bare, at det fungerer for
mig og at jeg
ikke har nogle problemer med WGI overhovedet. Og de personer i
omgangskredsen som har haft småproblemer
har fået dem løst uden problemer.

Det kan en mavesur Overlærer Skelager som dig så bare ikke forstå, fordi
lortewgi.dk er jo dybt seriøst og siger noget helt andet. Jeg kan kun
trække på skuldrene. Beklager.

http://www.kandu.dk/

Fra : C@rsten

Dato : 20-12-03 09:56

> Du lyder som en bittersur og frustreret mand, Carsten? Håber at du har
> det bedre nu.

Jeg vil bare gerne have mine penge!
Siden i sommers har jeg og flere andre ventet på at det bleve muligt at
oversør penge fra MY ACCOUNT til PAY2, det kan man nu, men så har de været
så frække at tage ens penge som man har stående og frosset dem, for der
efter at tvangs købe aktier for dem, som man først kan får udbetalt løbende
over de næste 6 mdr.

Hvad nu hvis jeg havet planer med de penge jeg har til gode, måske som
udbetaling på en bil, nu her!
Så nu kan jeg vente 6 mdr. på at få pengene og udskyde mit eventuelle bil
køb 6 mdr.

Nu skal jeg ikke købe bil, men der er helt sikkert nogen der har planer med
deres penge.
Jeg vil bare have dem udbetalt så jeg ikke flere penge i det rådne selskab
og derefter klippe mit PAY2 kort i stykker for at opsige mit medlemskab af
WGI.

> Det kan en mavesur Overlærer Skelager som dig så bare ikke forstå, fordi
> lortewgi.dk er jo dybt seriøst og siger noget helt andet. Jeg kan kun
> trække på skuldrene. Beklager.

LorteWGI er meget seriøst!

Men du kan så også tække på skuldrene over de her ting:

Mine aktier er ikke splittet!! news:bs04j2$adj$1@sunsite.dk

Penger forsvinner i WGI news:brv8ki$kml$1@sunsite.dk

Igen forkert information fra ledergruppen i WGI bs050p$kg5$1@sunsite.dk

WGI x-faktoren brn84p$prs$1@sunsite.dk

Carsten

Fra : C@rsten

Dato : 19-12-03 19:22

> Det er et pyramidespil i en lidt smartere forklædning.

Det er IKKE pyramidespil!

> Går du med i
> legen, risikerer du at overtræde flere love, når du sælger medlemskaber
> til andre. For eksempel markedsføringsloven og Tips og lottoloven.

Loven om spil ja, men nødvendigvis markedsføringsloven!

> Desuden er der i øjeblikket et udbetalingsstop, så man ikke kan trække
> sine penge ud af WGI, hvilket ikke just er tillidsvækkende, og som kan
> være det første tegn på, at pyramiden er ved at brase sammen.

Ja flere af medlemmernes penge er frosset og bliver udbetalt over de næste 6
mdr.

Din vudering!

Carsten

Fra : Jacob Riis

Dato : 11-12-03 16:44

"Ja" <@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Man skulle kunne tjene penge på dette
[snip]

> Hilsen Jørgen

Prøv news:dk.erhverv.direkte-salg i stedet for.

--
Jacob