Lars Helmer Andersen skrev:
>Jeg er vil regne med at EB har skrevet "Hæsblæsende action film", men at
>citere fuldstændig ude af sammenhæng så læsere af reklamen får et positivt
>indtryk af filmen, som man ikke får af anmeldelsen, må man virkeligt det ?
Sandsynligvis. Markedsføringsloven:
§ 2. Der må ikke anvendes urigtige, vildledende eller
urimeligt mangelfulde angivelser, som er egnet til at
påvirke efterspørgsel eller udbud af varer, fast ejendom
og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser.
Men hvis filmen nu er hæsblæsende, har action, og er afsindigt
elendig, så er det jo ikke vildledende at skrive "Hæsblæsende
actionfilm".
Hvis derimod EB havde skrevet "Hæsblæsende actionfilm kan man
ikke kalde sådan en gang møg.", så ville det være ulovligt.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO:
http://fiduso.dk/