"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message
news:k5rgtvcqbk9djacs84h84t7cqtsdnqtk57@news.stofanet.dk...
> >Jeg synes en gang at have læst at man kan forlange at få sine penge
tilbage
> >hvis man får repareret det samme produkt flere (3?) gange i træk. Er der
> >noget om det?
>
> Ja. Hvis sælger ikke kan reparere uden væsentlig ulempe for
> køber, kan denne kræve handelen ophævet, og så skal man have alle
> sine penge tilbage. Loven nævner ikke en grænse på tre gange.
> Hvis sælger f.eks. kan lave 24 forsøg på to dage, er det ikke en
> væsentlig ulempe. Men i praksis regner man ofte med tre forsøg.
> Jeg vil dog også mene at ret meget over tre uger er væsentlig
> ulempe, og så er det ligemeget om sælger slet ikke er gået i gang
> endnu.
Faktisk er forbrugerklagenævnet ved at stramme lidt op, prøv at se her:
http://www.fi.dk/presse/nyhedsbrev/11122003/2/
Det er så for mobiltelefoner og der bygger afgørelserne på at en af
følgenden skal bruges:
1) Hurtig reperation (få dage)
2) Lånetelefon mens reperationen udføres
3) Ombytning til ny telefon
og sælger har kun et, højst to forsøg.