Skærme
Fijala 3554
Sort 17" eller 18" TFT med S-IPS til max 5~
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 11-12-03 10:55

Hej,

Jeg har brugt en 5-6 timer i går på at læse denne gruppe igennem for guldkorn
før jeg køber en TFT skærm.

Skærmen skal være 17"/18", være sort og med S-IPS panel og den må max koste
5000,- kr inkl. moms i DK, gerne mindre. Jeg havde nærmest bestemt mig for
Viewsonic VP181 Black, da jeg så læste omkring problemerne med DVI der går i
stykker.

Er der nogen alternativer? LG 1710B ser også fornuftig ud, men den er desværre
ikke sort...

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Jensn

Dato : 11-12-03 11:14

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse
> [...]
> Viewsonic VP181 Black, da jeg så læste omkring problemerne med DVI der går

Hej Kenneth

Jeg har kørt med en VP181 i snart 1 månede på DVI indgangen uden problemer,
så man kan da håbe at de har fået løst problemet

Min skærm er produceret i Oktober 2003

Før den havde jeg en Samsung 191T, (19" i sort) - og for sammenligningens
skyld kan det siges at Samsung'en er meget pænere i design'et, og billedet i
almindelige WinXP aplikationer syntes jeg var en anelse bedre, men
Viewsonic'en
er MEGET bedre til spil - faktisk forstår jeg ikke hvordan jeg har kunne
bruge Samsung'en
til spil

Mvh.
Jensn

Fra : rane

Dato : 11-12-03 11:46

On Thu, 11 Dec 2003 11:14:07 +0100, "Jensn" <m3m5@FJERNEShotmail.com>
wrote:

>Jeg har kørt med en VP181 i snart 1 månede på DVI indgangen uden problemer,
>så man kan da håbe at de har fået løst problemet

Så går DVI snart kaput ;) Naaaa, håber det ikke for dig :)

Fra : Jensn

Dato : 11-12-03 12:27

"rane" <nada@adasf.com> skrev i en meddelelse

> Så går DVI snart kaput ;) Naaaa, håber det ikke for dig :)

Bølle

Jensn

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 11-12-03 12:29

"Jensn" <m3m5@FJERNEShotmail.com> wrote in

> [...]
> men Viewsonic'en
> er MEGET bedre til spil - faktisk forstår jeg ikke hvordan jeg har kunne

Tak for info'en omkring DVI på din Viewsonic.

Din kommentar omkring billedet på Win XP applikationer er interessant for
skærmen skal kun bruges til kontorapplikationer, især Photoshop og
billedbehandling (ikke prof.).

Baseret på de informationer jeg har læst her i gruppen havde jeg bestemt mig
for et S-IPS panel baseret på udsagn om at farverne var bedre på S-IPS i
forhold til TN, men den opfattelse skal måske revurderes...

Fra : Zulfqar Ali

Dato : 11-12-03 12:27

Prøv en Eizo L565 - som i øvrigt var verdens første 17" med S-IPS panel
Har set den i funktion og synes det var den bedste TFT-skærm jeg har set
dags dato - omend det hele var en anelse for småt (1280x1024 på en 17")

Mvh

Ali

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 11-12-03 12:28

"Zulfqar Ali" <zulfqar_dette_slettes@email.dk> wrote in news:br9kag$tmj8$1@ID-
200631.news.uni-berlin.de:

> Prøv en Eizo L565 - som i øvrigt var verdens første 17" med S-IPS panel
> Har set den i funktion og synes det var den bedste TFT-skærm jeg har set
> dags dato - omend det hele var en anelse for småt (1280x1024 på en 17")

Hej Ali,

Tak for svaret! Jeg fandt selv Eizo'en på www.prad.de 's søgesige, men prisen
er 5900,- herhjemme og det er for meget desværre

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 12-12-03 10:38

Kan anbefale Philips 170S4FB, jeg er meget tilfreds med min, og iflg.
prad.de har den også S-IPS, jeg har i hvert fald ikke oplevet problemer i
spil overhovedet, dog har den kun analog indgang.
Prisen ligger på ca 3300,-

Mvh.
Christian

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 12-12-03 10:39

Rettelse, den skulle have IPS panel, er dog ikke helt sikekr på hvad
forskellen er på IPS og S-IPS.

Mvh.
Christian

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 12-12-03 13:46

Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> wrote in

Tak for alle svarene. Jeg har besluttet at prøve en Viewsonic VP181B, så må vi
se hvordan det går med den

Fra : mofo

Dato : 05-01-04 01:37

tror du bliver glad for den, min har kørt uden problemer i nogle måneder nu
(7-9-13)