Flet fra outlook
Fra : Jan Bunkenborg

Dato : 11-12-03 00:16

Ud fra en liste i kontaktpersoner vælger jeg flet til e-mail, og peger på et
word-dokument. Dokumentet åbner fint,og jeg kan indsætte flet-felter, og alt
fungerer egentligt fint. - Men når dokumentet skal flettes færdigt spørger
Outlook, om jeg vil give adgang til adresserne. Fint nok, jeg svarer ja. Men
derefter kommer der for hver enkelt e-mail en forespørgsel: "Et program
prøver at sende en e-mail på dine vegne...." - Kan den funktion slås fra?

Med venlig hilsen
Jan Bunkenborg

Fra : pre

Dato : 11-12-03 20:22

Som det nok også fremgår af selve meldingen har du to muligheder:
A program is trying to access your Address Book or Contacts. Viruses can
spread by sending copies of e-mail messages to people listed in your Address
Book. You must allow or deny access to your Address Book before this program
can continue.

Der er muligvis en fejl med Mail Merge men da der ikke foreligger noget om
hvilken af de 5 versioner der er tale om (de er ALLE forskellige) har jeg
helt opgivet at gøre mere.
pre

Fra : Jan Bunkenborg

Dato : 11-12-03 23:13

Der er tale om Outlook 2003, standard edition, uden server. Jeg vil være
glad for hjælp, sidst sendte jeg til 130 modtagere, hvor hver enkelt skulle
accepteres.

Mvh. Jan

Fra : pre

Dato : 12-12-03 12:31

Det hjalp med lidt fakta. Den nye version har en slags (kryptisk) løsning:

Outlook add-ins that you install can access the address book without
permission if they use proper techniques.

Åbenbart har der været en løsning som nu skal opdateres. Netop i disse
timer er jeg i slagsmål med Outlook 2003 så det kniber lidt med oversigten
men jeg vender tilbage.

Fra : pre

Dato : 12-12-03 15:36

Prøv at kikke ned i bunden af Outlook 2003, altså gennem
Funktioner/Indstillinger fanenAndre/Avanceret. Der kan du se to felter med
add-in´s.
Det ene viser hvad der er installeret, prøv at klikke på Tilføj.
Det andet har en liste over Addins, som kan installeres. Hele det system er
uforandret fra 2000.
Kik på den der hedder noget med Mail. Eller på hvad der ellers kunne være
brugbart. Der er en MS KB-artikel 821679 om advarslen, men den er heller
ikke meget værd.

(Jeg slås stadig med min Outlook nu mangler der kun en fil fra 1998 på
2KB!!! Den kan findes, men duer ikke så der er visse grænser for hvad jeg
kan få Outlook til.). Men jeg fortsætter.
pre

Fra : pre

Dato : 12-12-03 18:03

Heureka!

Løsningen er mere enkel end som så:
"If you use Outlook 2003, for eighter e-mail r faxes, choose e-mail messages
in the first step......
Attach a recipient list and preview the messages or faxes with live data in
step 5 of the wizard
In the final step of the wizard choose merge to Electronic Mail. In the
dialog box choose which Outlook Contact field you want to merge to. Most
often you´ll choose E-mail_Address. Type a subject if you like, click OK
Word performs the merge, and transfers the merged e-mail messages to your
Outlook outbox
Next time you use Outlook to send mail, every message are sent.

For mange ville det nok være rart at se din kommentar, emnet kommer nok frem
af og til.

Fra : Jan Bunkenborg

Dato : 12-12-03 19:00

Når du omtaler Wizard, går du så ud fra Word, hvor der er en Wizard i 6
trin? - Det fungerer, forudsat at man vælger send som HTML, men det gør det
også fra Kontaktpersoner i Outlook. - Pointen er, at jeg gerne vil sende som
alm. tekst, og så får jeg hele forespørgselsrækken.
Er det "gammeldags" at mene, at alm. tekst går bedst igennem til alle
modtagere? Og kan det være rigtigt, at det kan lade sig gøre i HTML men ikke
som tekst?

Jeg kan ikke umiddelbart finde add-ins til problemet, men jeg prøver at lede
på nettet.

Fra : pre

Dato : 12-12-03 20:04

Rutinen begynder i Outlook og afsluttes i Word. Jeg har ingen mulighed for
at teste den men ser da en logik i beskrivelsen - og fejlmeldingen
udebliver.
Ingen steder ses et krav om HTML, men det er vel logisk at Outlooks standard
format skiftes sættes til plain tekst - det har man gjort i mange år.
Jeg fortsætter med at lede efter nye addins, vil du selv prøve så gå til
www.slipstick.com som har næsten alt til Outlook. Der er knap 500 addins.

Kik i øvrigt på de nye hjælpetekster som synes effektive:
About using contacts for a mail merge
A mail merge is a procedure in which you add names and addresses to mailing
labels, envelopes, form letters, catalogs, e-mails, or faxes for mass
distribution. You can begin a mail merge from either Microsoft Outlook or
Microsoft Word, and you complete it in Word, using either the Mail Merge
Wizard or the Mail Merge toolbar. Note that you must use Word 2002 or later
for the mail merge feature to work properly.

You can use your Outlook Contacts folder as the data source for the mail
merge, providing the names and addresses that will be merged into the main
document.

You can choose which contacts will be part of the mail merge in three ways:

a.. Select contacts from the Contacts folder by clicking them while
holding down the CTRL key.

b.. Create a separate contacts folder and copy only the contacts you need
to that folder.

c.. Create a custom view of the Contacts folder. For example, you can
create a view that contains only your contacts from a particular state/
province and then send a custom e-mail message to them only.

For more information about choosing the -----------------------------

Fra : pre

Dato : 15-12-03 21:55

Uden begejstring er her løsningen på problemet. Brug den på eget ansvar,
det kan gå virkelig galt hvis uheldet er ude.
http://www.express-soft.com/mailmate/clickyes.html