Hjælp, min Pismo er død!
Fra : Thomas Hansen

Dato : 11-12-03 00:05

Jeg har netop købt en brugt 20 GB harddisk (og et Airportkort) til min
Pismo 500.
Jeg åbnede Pismoen, pillede først "microprocessor EMI shield" ud,
dernæst "Microprocessor Board and Heat Exchanger" og til sidst
HD-skuffen, udskiftede så harddisken og samlede så hele molevitten igen,
mens jeg glædede mig til endelig at få plads til en masse mp3-filer.

MEN....
Pismoen er fuldstændig død! Ingen startlyd, ingen blinkende diskikon,
ingen trist mac....INGENTING....
Jeg har sat den gamle HD tilbage, resettet powermanageren, tjekket at
alt sidder hvor det skal, men der sker stadig intet.
Kan det have betydning at Backup Batteriet er dødt (den tror altid at vi
skriver 1970 efter nedlukning)?
Jeg håber at nogen her i gruppen kan hjælpe, for jeg har meget svært ved
at undvære min Pismo (og endnu sværere ved at købe en ny).

Triste hilsner
Thomas

--
All hail the black pussy!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : Peter Kiil

Dato : 11-12-03 00:53

Thomas Hansen - no@spam.net on 11/12/03 0:04 wrote:

> [...]
> Jeg håber at nogen her i gruppen kan hjælpe, for jeg har meget svært ved
> at undvære min Pismo (og endnu sværere ved at købe en ny).

Er du sikker på at du har fået trykket processor kortet ordentligt ned i
soklen? Dit problem lyder meget som om du ikke har...

--
/peter

Fra : Thomas Hansen

Dato : 12-12-03 13:51

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Er du sikker på at du har fået trykket processor kortet ordentligt ned i
> soklen? Dit problem lyder meget som om du ikke har...
Tja, jeg ved sgu' ikke...Jeg synes jeg har trykket så hårdt jeg tør og
det føles som om den sidder hvor den skal, men det hjælper ikke.
Når den har stået et stykke tid med strømstikket i, kan man mærke at
kabinettet bliver varmt, så jeg er sikker på at maskinen får strøm. Den
reagerer bare overhovedet ikke, når man trykker på startknappen
For at gøre ondt endnu værre har jeg lige fundet ud af på
xlr8yourmac.com, at man slet ikke behøver at fjerne processormodulet for
at skifte HD. Det stod der ellers i Apple servicemanualen som jeg
fulgte.
ÆVS!

Fra : Peter Kiil

Dato : 12-12-03 14:14

Thomas Hansen - no@spam.net on 12/12/03 13:50 wrote:

> [...]
> xlr8yourmac.com, at man slet ikke behøver at fjerne processormodulet for
> at skifte HD. Det stod der ellers i Apple servicemanualen som jeg

Det kan godt føles og se ud som om at det sidder rigtigt, men soklen er ikke
mere end et par mm dyb, så det kan sagtens være at det ikke sidder ordentlig
i. Prøv at pille det ud igen, og så sæt det stille og roligt i. Hvis du bare
lægger det ned, så skal du kunne mærke at det lige kan trykkes et par mm ned
i soklen før det sidder rigtigt.

--
/peter

Fra : Thomas Hansen

Dato : 12-12-03 14:46

> [...]

> lægger det ned, så skal du kunne mærke at det lige kan trykkes et par mm ned

Yiiiihaaaaaa!!!
Så kom kortet på plads og Pismoen kører igen!
Tusind tak for hjælpen, du har reddet julen for mig!
Hvis du kommer til Vesterbro gi'r jeg en fadbamse!

/Thomas

Fra : Peter Kiil

Dato : 12-12-03 15:33

Thomas Hansen - no@spam.net on 12/12/03 14:46 wrote:

> Yiiiihaaaaaa!!!
> Så kom kortet på plads og Pismoen kører igen!
> Tusind tak for hjælpen, du har reddet julen for mig!
> Hvis du kommer til Vesterbro gi'r jeg en fadbamse!

Jeg tager en extra guldbajer til julefrokosten i aften så
--
/peter

Fra : Thomas Hansen

Dato : 12-12-03 16:16

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Jeg tager en extra guldbajer til julefrokosten i aften så
Nu ved jeg jo ikke, hvor mange du oprindeligt havde planlagt at drikke,
men jeg synes sgu du har fortjent 10!

/Thomas

Fra : Peter Kiil

Dato : 13-12-03 16:02

Thomas Hansen - no@spam.net on 12/12/03 16:15 wrote:

> Nu ved jeg jo ikke, hvor mange du oprindeligt havde planlagt at drikke,
> men jeg synes sgu du har fortjent 10!

Om det var din der gjorde udslaget ved jeg ikke, men jeg har det fandme
skidt idag...

--
/peter

Fra : Morten Lind

Dato : 13-12-03 17:09

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Om det var din der gjorde udslaget ved jeg ikke, men jeg har det fandme
> skidt idag...

Hæ, hæ
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 11-12-03 13:53

Thomas Hansen wrote:
> [...]
> Jeg håber at nogen her i gruppen kan hjælpe, for jeg har meget svært ved
> at undvære min Pismo (og endnu sværere ved at købe en ny).

Med fare for at lyde helt outdated, gammel og ikke-med-på-noderne: Hvad
er en pismo? Jeg kan regne ud at det er noget bærbart udstyr som
indeholder en harddisk.

--Martin

Fra : Christian Bech

Dato : 11-12-03 13:59

Martin Agersted Jarl <martin@[sletmighvisduvil]jarl.dk> wrote:

> Med fare for at lyde helt outdated, gammel og ikke-med-på-noderne: Hvad
> er en pismo?

I så fald burde du vide det. Pismo er en ældre Powerbook G3:
<http://www.apple-history.com/frames/body.php?page=gallery&model=pg3sfir
ewire>

--
Christian

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 11-12-03 14:22

Christian Bech wrote:

> I så fald burde du vide det. Pismo er en ældre Powerbook G3:
> <http://www.apple-history.com/frames/body.php?page=gallery&model=pg3sfir
> ewire>

Ok. Tak. Jeg synes man ser den mange steder. Meget blæret.

--Martin

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 11-12-03 20:07

christian.bech@mail.tele.dk (Christian Bech) writes:

> I så fald burde du vide det. Pismo er en ældre Powerbook G3:
> <http://www.apple-history.com/frames/body.php?page=gallery&model=pg3sfir
> ewire>

Og den sidste PowerBook fra Apple med G3-processor. En perfektionering
af dét design. Kongen af den sorte linje.

-j

--
Akademisk Opgavebank v. 0.9 - public beta!
http://www.akademiskopgavebank.dk/

Fra : Morten

Dato : 11-12-03 14:41

Thomas Hansen <no@spam.net> wrote:
..
> Pismoen er fuldstaendig dod! Ingen startlyd, ingen blinkende diskikon,
> ingen trist mac....INGENTING....

Kan den boote i OF (?vle+ alt+O+F)? hvis ikke ville jeg proeve PK's
forslag.

--
Morten