Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Det bedste program til at administrere dig~
Fra : Mads

Dato : 10-12-03 23:15

Hej gruppe

Jeg er ved at afsøge markedet for forskelligt software til at hente,
administrere og lagre mine efterhhånden mange digitale billeder.

P.t. er jeg mest til at bruge Fototime Fotoalbum (Jeg har den på prøve i 30
dage), men hvad er egentlig jeres erfaringer. Hvilket program foretrækker I?

MVH
Mads

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 10-12-03 23:31

http://www.adobe.dk/products/photoshopalbum/main.html
http://www.acdsystems.com/English/Products/ACDSee/index.htm

Dem jeg selv har brugt

Har dog droppet at holde orden i det med et program
- så nu ligger de bare i mapper med ddmmyyyy_event - dette virker kanont.

Jan
www.fotoportal.dk

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 11-12-03 01:56

Jan Emil Christiansen wrote:

> - så nu ligger de bare i mapper med ddmmyyyy_event - dette virker
> kanont.

Overvej at bruge yyymmdd_event i stedet - så bliver de sorteret efter
dato i alle programmer der sorterer alfabetisk.

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 11-12-03 09:29

> Overvej at bruge yyymmdd_event i stedet - så bliver de sorteret efter
> dato i alle programmer der sorterer alfabetisk.
God pointe.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-03 08:32

"Mads" <mch31dk@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
30
> dage), men hvad er egentlig jeres erfaringer. Hvilket program foretrækker

Jeg er faktisk kommet til at holde helt af programmet "Picture Manager" der
følger med Office 2003 (findes under Microsoft Office Tools).
Det giver et ret godt og hurtigt overblik, man kan redigere billeder hvis
man har lyst til det, batch-omdøbe på forskellige måder og søge efter
billeder.
Det kræver selvfølgelig lige, at man har Office 2003

Før det brugte jeg Irfanview - www.irfanview.com

Hilsen
Torben
www.mc-rejser.dk

Fra : Mic Holm

Dato : 11-12-03 10:40

Jeg bruger Adobe Photoalbum, men gemmer aligevel mine billeder i mapper,
yyyy_mm_dd_event, så virker alt perfekt.

Men jeg er til gengæld i tvivl om, hvordan jeg skal vælge hvilke billeder
jeg skal beholde i RAW format. Den lettete løsning er vist at købe en større
harddisk...

--M

Fra : WTR

Dato : 11-12-03 16:11

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men jeg er til gengæld i tvivl om, hvordan jeg skal vælge hvilke billeder
> jeg skal beholde i RAW format. Den lettete løsning er vist at købe en

Du kan også gemme på CD/DVD (husk ekstra sikkerhedskopi).

Men kan Adobe Photoalbum finde ud af at meddele, hvilken CD du skal sætte i
for at se det billede, som du ønsker at se org. version af ?

/WTR

Fra : Tommy Hansen

Dato : 11-12-03 18:50

"WTR" <worldofnewsNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Men kan Adobe Photoalbum finde ud af at meddele, hvilken CD du skal sætte
> for at se det billede, som du ønsker at se org. version af ?

Ja, det klarer PS Album glimrende.

Mvh. Tommy

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 11-12-03 11:32

On Wed, 10 Dec 2003 23:14:34 +0100, "Mads" <mch31dk@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>dage), men hvad er egentlig jeres erfaringer. Hvilket program foretrækker I?

Hej Mads

Jeg bruger ACDSee

--

Mvh. Ulf Pedersen
http://www.digifoto-nord.dk/ - min legeplads

Fra : Lars

Dato : 13-12-03 12:18

"Ulf Pedersen" <info@digifoto-nord.dk> skrev i en meddelelse

I?

> Hej Mads
>
> Jeg bruger ACDSee

Det bruger jeg også til at organisere mine billeder.
Så bruger jeg andre til redigering og igen andre til specialeffekter.
Men ACDSee til organisering. Og jeg har har altså prøvet en del af dem der
findes.

Lars

Fra : pwa

Dato : 11-12-03 13:54

"Mads" <mch31dk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
30
> dage), men hvad er egentlig jeres erfaringer. Hvilket program foretrækker

http://www.fotoware.dk/2Produkter/FotoStationPro/
læs her, det er ganske enkelt fremragende..tid, sted, dato, emne,
indhold, størrelse, opløsning, data for cameraindstillinger, lukkertid,
blænde
just name it...og selvfølgelig med alle søgemuligheder...

v/h pwa (Pf/Dj)

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 11-12-03 18:05

Hvor kan FotoWare erhverves?
Og hvilket prislag bevæger vi os i?

Med Venlig Hilsen
Bo M. Havmand

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 13-12-03 10:24

> Jeg er ved at afsøge markedet for forskelligt software til at hente,
> administrere og lagre mine efterhhånden mange digitale billeder.

Check også Styr på fotografierne på www.cse-it.dk .

Mvh
Carsten