Counterstrike på bærbar??
Fra : Cinnober

Dato : 10-12-03 22:06

hejsa.
En arbejdskollegas søn vil gerne spille Counterstrike,men de har kun en
bærbar P4 1.7 Ghz 256 mb ram og et Mobility Radeon 7500 grafikkort (ved ikke
hvor meget ram det bruger).

Hvad svarer det til i forhold til andre grafikkort???

GF2 MX200 eller lign.???

Fra : Zulu

Dato : 10-12-03 22:19

"Cinnober" <smiltilmig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> hvor meget ram det bruger).
>
> Hvad svarer det til i forhold til andre grafikkort???

Nærmere et Geforce 2 Pro.

I vil sagtens kunne spille CS på den maskine.
Men det er nok en god ide at hente nye drivere til kortet.
Mobile driverne kan ikke hentes hos ATi men hos producenten af den bærbare
eller på www.omegacorner.com.

Zulu

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-12-03 22:38

Cinnober wrote:

> En arbejdskollegas søn vil gerne spille Counterstrike,men de har kun
> en bærbar P4 1.7 Ghz 256 mb ram og et Mobility Radeon 7500 grafikkort
> (ved ikke hvor meget ram det bruger).

Depends
Han kan sikkert få mange fornøjelige timer med CS, men han kan ikke matche
dem der sidder med state of the art gaming maskiner - hvis man antager at
der er på samme (høje) niveau i CS

Jeg kan snildt spille HL, DM og CS på min egen 500Mhz, ATI Rage Mobility,
Laptop (ADSL)
Men jeg (maskinen) kan ikke reagere så hurtigt som nyere maskiner kan

Btw så havde jeg seriøse problemer med CS da steam var i beta, men det er
nok en anden historie

Sørg for at have en god ADSL forbindelse når knægten går i gang med at
spille online

Btw er det CS eller den nye CZ (Condition Zero)?

- Peter

Fra : Sterndorff

Dato : 22-01-04 22:41

Davs Peter!

Jeg ledte efter et svar på kandu mht. om det er mulig at spille soldier
og fortune på min bærbare computer, da jeg faldt over dit indlæg fra d.
10-12-03. Her skriver du at du kan spille CS via din 500mHz bærbare
computer med ATI rage mobility. Når jeg spiller SOF hakker grfikken en
del, selv ved lave oplysninger. Jeg benytter selv en Toshiba bærbar
computer på 700mHz og med ATI rage mobility. Har du gjort noget specielt
(fx fundet en ny driver til grafikkortet) siden du kan spille et
lignende spil uden de store problemer?

Med venlig hilsen (og på forhånd tak)

Sterndorff

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-01-04 01:05

"Sterndorff" <Sterndorff.news@kandu.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> computer på 700mHz og med ATI rage mobility. Har du gjort noget specielt
> (fx fundet en ny driver til grafikkortet) siden du kan spille et

Hvor gammel og intensiv er SOF? CS er jo tilbage fra 98/99 og har
selvfølgelig fået nogle opdateringer, men er stadig ikke et vildt krævende
spil.

--
Bjarke Andersen

Fra : Brian Lund

Dato : 23-01-04 02:34

> Hvor gammel og intensiv er SOF? CS er jo tilbage fra 98/99 og har
> selvfølgelig fået nogle opdateringer, men er stadig ikke et vildt krævende
> spil.

SOF er godt nok også gammelt, vidst fra 2000 eller 01...
Men det er sikkert harwaren der begrænser det i dette tilfælde...

Brian