Andet multimedie
bentjuul 3670
Lave min egen font?
Fra : //zigge

Dato : 10-12-03 21:52

Hej

Findes der et smart lille program hvor jeg kan lave min egen font ud fra
indscannet håndskrift?

Mvh
//zigge

Fra : KNL DtP

Dato : 10-12-03 22:06

"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Findes der et smart lille program hvor jeg kan lave min egen font ud fra
> indscannet håndskrift?

Hvis du vektoriserer/rentegner de indscannede bogstaver, så kan CorelDRAW!
fremstille en TrueType font. Du eksportere dine sorte vektorkurve til den samme
TTF-fil, og vælger blot hvilket tegn du vil oprette. Ret nemt at gå til.

Der findes sikkert programmet designet til dette, men husk på at det skal være
vektor, så prøv også og find et vektoriserings-program (f.eks. Adobe Streamline
eller Corel Trace)

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : N/A

Dato : 07-01-04 23:01

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-01-04 23:01

"Erik Ginnerskov" <eginNOSPAM@html-faq.dk> skrev

CorelDRAW!
> samme
>
> Jeg har CD 6. Kan den lave den slags og i så fald hvordan?

Sorry, den røg af sted usigneret.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : JensenJS

Dato : 10-12-03 22:32

In article <3fd78783$1$30068$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk says...
> Hej
>
> Findes der et smart lille program hvor jeg kan lave min egen font ud fra
> indscannet håndskrift?
>
> Mvh
> //zigge

ScanFont
http://www.pyrus.com/html/scanfont.html
MVH JensenJS

Fra : .Kody

Dato : 11-12-03 14:30

> [...]
> Hej
>
> Findes der et smart lille program hvor jeg kan lave min egen font ud fra

Det er måske en der skal til at udskrive julekort

..Kody

Fra : //zigge

Dato : 11-12-03 21:06

".Kody" <mgs@email.dk> skrev i en meddelelse

> Det er måske en der skal til at udskrive julekort

Det var planen

//zigge

Fra : Lars [8210]

Dato : 07-01-04 19:43

//zigge wrote:
> Hej
>
> Findes der et smart lille program hvor jeg kan lave min egen font ud
> fra indscannet håndskrift?
>
> Mvh
> //zigge

Hej Zigge

Du skal have fat i Macromedia Fontographer

Mvh

Lars

--
Besøg min Foto-links / Visit my Photo-links /
Besuchen Sie meine Foto-links:

Fra : B. Smalbro

Dato : 08-01-04 09:12

> Du skal have fat i Macromedia Fontographer

Fontographer er tussegammel og er ikke blevet opdateret i herrens mange år.
Den kan ikke længere lave en ægte Open Type Font. Hvis man vil lave fonte på
et solidt grundlag, skal man have fat i FontLab, der tilgengæld er ret
kostbart - men godt.
Kh
Bjørn