Ang ringforlovelse
Fra : Henrik

Dato : 10-12-03 21:40

Hej i gruppen

Jeg har fået en SKØR ide! Jeg har kendt en fyr i 5 mdr på nettet
og jeg har været kæreste med ham i 4 mdr og jeg har købt ringe,
for jeg vil ringforloves med ham juleaften. Jeg skal holde jul med
hele hans familie, men det bekymrer mig ikke, at jeg skal spørge
ham foran hans familie. Jeg tvivler ikke på, at han siger ja, men
mit spørgsmål til Jer går på: Hvad skal jeg finde på at sige?
Hvordan skal jeg gøre det? Det skal trække tårer!

Havde selv tænkt lidt på at sige noget til ham omkring vores
forhold og måden vi mødte hinanden på osv. Og så til sidst
at hive ringene frem og spørge ham. Men der er jo ikke noget
romantisk i det. Jo at jeg gør det juleaften og uden han ved
noget som helst.

Hvis nogen sidder med en overfed ide eller bare en ide eller
nogle tips, så skriv dem endelig. Jeg kigger her hver dag, så
hold Jer ikke tilbage. Heller ikke hvis I synes at det måske er
en ret skør ide I sidder med. Det skal jeg nok være dommer
over *SS*...

På forhånd mange tusind tak

Pernille.

P.s. UNDSKYLD hvis det er den forkerte gruppe at spørge
I, men har kigget dem alle igennem og kunne ikke finde
nogen bedre...SORRY!

Fra : ham der..

Dato : 10-12-03 22:18

> P.s. UNDSKYLD hvis det er den forkerte gruppe at spørge
> I, men har kigget dem alle igennem og kunne ikke finde
> nogen bedre...SORRY!

Hejsa Pernille..

Jeg synes det er den helt rigtige gruppe, så jeg vil da gerne gi et svar, om
du kan bruge det til noget eller ej, er jo op til dig
Jeg synes at du skal lade være med at spekulere over det, romantik kommer
helt automatisk hvis man forelskede, eller hvis man elsker hinanden.
Hvis du vil ha noget der virkeligt river din kommende forlovede rundt, så er
opskriften simpel..
Åben dit hjerte for ham, bare fortæl ham det dit hjerte fortæller dig, det
er nok, der er ikke noget der tager kegler som når min forlovede kigger mig
i øjnene og fortæller mig hvad hun synes om mig, det kan være hjemme eller i
bilka eller hvor som helst, bare det at hun gør det, så er jeg væk.. Det der
virker bedst er når man kan se i modpartens øjne at det kommer helt dybt
inde fra !

Håber at du kan bruge det til noget.. lad være med at tænke på alt muligt
gimmick, bare åben dit hjerte, sådan noget glemmer man ikke..

Hilsen
Ham der..

Fra : Henrik

Dato : 10-12-03 22:50

On Wed, 10 Dec 2003 22:17:48 +0100, "ham der.." <email@etsted.dk>
wrote:
> [...]
>
>Håber at du kan bruge det til noget.. lad være med at tænke på alt muligt
>gimmick, bare åben dit hjerte, sådan noget glemmer man ikke..

Det kan jeg, men jeg er RET god til at fortælle ham hver dag hvad han
betyder, så det skulle være noget extra! MEN det var selv de samme
tanker jeg havde, så det er nok ikke helt skævt. Bare lade hjertet
tale!

Tak fordi du brugte tid på et svar til mig!

Knus Pernille

Fra : ham der..

Dato : 11-12-03 00:17

> [...]
> tale!
>
> Tak fordi du brugte tid på et svar til mig!

Yes, det er ikke noget bedre end at et andet menneske åbner sig 110% over
for en, specielt når det er en man elsker utrolig højt
Og det med tid og svar, det var da så lidt

Mvh
Ham der..

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 11-12-03 10:44

"ham der.." <email@etsted.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes det er den helt rigtige gruppe,

Helt enig. Det ligger langt inde for rammerne af det, vi har diskuteret
tidligere.

> Åben dit hjerte for ham, bare fortæl ham det dit hjerte fortæller dig,

Det forslag fik mig til at tænke i - julehjerter. Kunne man gøre det lidt
mere romantisk ved at lægge ringen i et julehjerte, som så f.eks. kan lægges
på den udkårnes seng?

Dernæst kom jeg til at tænke den mere negative tanke, om ringforlovelse ikke
er lidt gammeldags og gået af mode? Fra tidligere diskussioner har jeg fået
en fornemmelse af, at det ikke er så almindeligt, som det har været, at man
beseglede sit parforhold med ringe. Med andre ord har jeg fået en
fornemmelse af, at en person, der går med ring, godt kan være single, og en
person uden ring godt kan være optaget.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 11-12-03 00:13

Henrik skrev:
> [...]
> mit spørgsmål til Jer går på: Hvad skal jeg finde på at sige?
> Hvordan skal jeg gøre det? Det skal trække tårer!

Hvis jeg må give dig et råd, så er det at du skal lade være... Ikke med at
fri til ham (for det er jo dybest set det du gør), men med at gøre det foran
hans familie. Hvis du alligevel gør, skal du være 1000% sikker på at hans ja
kommer helt inde fra og ikke fordi han sidder foran hele den pukkelryggede.
Det kan jo tænkes at han elsker dig overalt på jorden, men ikke synes det er
så fedt at blive ringforlovet på nuværende tidspunkt.

Nu er jeg gift, så jeg satser ikke på at jeg nogensinde skal ringforloves
igen, men jeg da jeg friede, foregik det mens vi var helt private (på en
mole i det græske øhav, mens solen gik ned i horisonten). Jeg kunne aldrig
drømme om at gøre det mens andre vi kendte var til stede, så der kunne
tænkes at være det mindste pres.

Men så igen, hvis du bare ikke kan lade være fordi dit hjerte og de der
udefinerlige insekter i din mave siger at det skal være på den måde, så
spring ud i det.

Bare et godt og helt igennem velment råd.

Kasper K

Fra : #2066

Dato : 11-12-03 03:55

"Henrik" <hlm31@hotmail.com> wrote in message
> Hej i gruppen
>
> Jeg har fået en SKØR ide! Jeg har kendt en fyr i 5 mdr på nettet
> og jeg har været kæreste med ham i 4 mdr og jeg har købt ringe,
> for jeg vil ringforloves med ham juleaften.

Det lyder dejligt! Til lykke! Men...

> Jeg skal holde jul med
> hele hans familie, men det bekymrer mig ikke, at jeg skal spørge
> ham foran hans familie.

Det ville bekymre mig, hvad enten man forventer at familien vil godkende
forbindelsen eller ej. Den tilkommende er *den*foerste*at spoerge.
Privat!!!!

> Jeg tvivler ikke på, at han siger ja,

Men det goer du jo aabenbart, siden at du vil saette ham i en praekaer
situation foran andre mennesker,

> men
> mit spørgsmål til Jer går på: Hvad skal jeg finde på at sige?

Annoncere hvad du og din tilkommende er blev enige om at fortaelle
*paa*forhaand*!!!

> Hvordan skal jeg gøre det? Det skal trække tårer!

Hvorfor i alverden dog det????

> [...]
> at hive ringene frem og spørge ham. Men der er jo ikke noget
> romantisk i det. Jo at jeg gør det juleaften og uden han ved

Med mindre du er en trold kan jeg ikke rigtigt se formaalet med dit bidrag.

Personligt ville jeg ville have vaeret meget ubehageligt beroert, hvis ikke
min tilkommende og jeg havde kunne afgoere den slags privat! Jeg bryder mig
ikke om overraskelser i saa vigtige omraader!!!

Fra : Henrik

Dato : 11-12-03 16:50

Tak for alle Jeres svar og synspunkter!

Vil lige fortælle, at jeg har tænkt mig at spørge juleaften foran hele
hans familie og jeg faktisk har luftet tanken for ham!

Jeg har ikke fortalt jeg gør det, men har sagt, at jeg har en
overraskelse til ham og han gættede på om jeg ville fri foran hans
familie juleaften. Jeg sagde nej, at jeg var for genert til at gøre
det og om han ikke ville synes det var for tidligt og for underligt.
Og hans svar var, at han ville elske det, og synes det var
død-romantisk at jeg gjorde det foran familien og at han ville sige ja
på stedet...

MEN jeg har fået ham fra tanken igen! Men gør det altså alligevel. Han
har luftet at han er lidt skuffet over, at det ikke var den
overraskelse, jeg havde til ham, så jeg VED jeg gør det rigtige!

Pernille

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 11-12-03 09:00

"Henrik" <hlm31@hotmail.com> wrote in message
> Hej i gruppen

Hejsa..

> [...]
> mit spørgsmål til Jer går på: Hvad skal jeg finde på at sige?
> Hvordan skal jeg gøre det? Det skal trække tårer!

I mine øjne, har du helt ret.. Det ER en skør idé...

Hvorfor haste det sådan?? Har du overvejet at "god skik og sædvane" dikterer
at man skal være gift SENEST 12 måneder efter man er blevet forlovet?

Vent dog til du KENDER manden... I har væet sammen i 5 måneder.. Du kender
ikke halvdelen af ham...

Og en anden ting.. At spørger om han vil giftes mens andre er til stede er
det samme som at vride armen om på ham: Du TVINGER faktisk et ja ud af ham,
så han ikke skal tabe ansigt foran sin familie, i tilfælde af han ønsker at
sige nej..

Fra : Trinita

Dato : 11-12-03 18:00

> [...]
ham,
> så han ikke skal tabe ansigt foran sin familie, i tilfælde af han ønsker

Hej
Synes bare lige jeg ville fortælle min historie...
Jeg mødte også min forlovede på internettet i et chatrum.....vi mødtes 3
mdr. efter vi havde chattet første gang....så præcis et år efter blev vi
forlovede og den 24 januar 2004 har vi været sammen i 6 år og jeg er i dag
20 og han er 22! Jeg elsker ham overalt på jorden og synes vores historie er
en af de mest romantiske jeg nogensinde har hørt om
Men det jeg ligesom vil sige med det hele er at du bare skal gå til den
Pernille og fortælle ham hvor meget du elsker ham ligemeget om det kun er 5
mdr. du har kendt ham, for holder det så holder det og gør det ikke så gør
det ikke, og jeg tror helt sikkert jeres historie kan blive ligeså romantisk
som min kærestes og min, og det er noget familien vil snakke om mange år
fremover.....Men jeg synes du skal pakke ringene ind og give ham den i gave
og så deklarere din kærlighed til ham mens han pakker gaven ud!
Held og lykke med det.....og fortæl os endelig hvordan det gik.
VH trinita

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 11-12-03 18:45

On Thu, 11 Dec 2003 17:59:54 +0100, "Trinita" <adads@olkajd.-dk> wrote:

> [...]
>og så deklarere din kærlighed til ham mens han pakker gaven ud!
>Held og lykke med det.....og fortæl os endelig hvordan det gik.

Her er det så lige at jeg må føje lidt spot til sagen og komme med min
(pesimistiske) mening. Størstedelen af de forhold jeg har haft (5) har
alle lige bortset fra et været udsprunget af at jeg har chattet med
personen og så mødt hende. Hver gang er der gået mellem 14 dage til 5
måneder hvor at vi så er gået fra hinanden. Indimellem de her forhold
har jeg så haft et forhold gennem 2½ år med en jeg ikke har mødt via
nettet. Dette siger mig at jeg ihvertfald er af den mening umiddelbart
at jeg ikke vil stole for meget på forhold startet over internettet. Ja
sure nogle af dem bliver til noget, men det er desværre langt fra alle.

Jeg holdt også meget af min sidste kæreste og vi nåede da at være sammen
i 5 måneder og så sluttede den omgang, og hende havde jeg også mødt via
nettet. Det var nu ikke engang fordi at jeg ikke vile være længere tid
sammen med hende, overhovedet ikke. hvad jeg fået lov til det ville jeg
med glæde have stået ved siden af hende ved alteret,
Flemming Jacobsen

Fra : pepss

Dato : 11-12-03 19:25

"Thunderbird [7100]" skrev

> [...]
> at jeg ikke vil stole for meget på forhold startet over internettet. Ja
> sure nogle af dem bliver til noget, men det er desværre langt fra alle.

så vil jeg da også lige prøve at lave en statistik
jeg har vel haft en 15-20 forhold med nogle jeg har mødt på "gammeldags
måde" som ikke hold og er nu gift med en jeg mødte på nettet

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Mette

Dato : 13-12-03 00:04

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at jeg ikke vil stole for meget på forhold startet over internettet. Ja
> sure nogle af dem bliver til noget, men det er desværre langt fra alle.

Hvad har det med internettet at gøre? Jeg mødte min exmand over nettet. Ja,
vi blev skilt 2½ år senere, men det havde da ikke noget med internettet at
gøre.
Det er så firkantet at sige at man ikke skal "stole for meget på forhold"
der er startet over nettet. Hvorfor skal man ikke det? Er det fordi folk,
der mødes online er nogle tabere eller blot ikke er til at stole på? Eller
er det fordi computeren har været midlet?

Redegør?

Fra : Andropov

Dato : 13-12-03 10:45

"Mette" <nospam@hotmail.com> wrote in message news:<3fda49cf$0$95007> >

> Hvad har det med internettet at gøre?

Det er det at kvinder svælger i mænd på nettet og så bliver det nemt
sådan en køb og smid væk butik hvor kvinder ikke tager noget seriøst.
F.eks. læste jeg om en pige som datede en ny mand hver dag (et typisk
eksempel på køb og smid væk).

> Det er så firkantet at sige at man ikke skal "stole for meget på forhold"
> der er startet over nettet. Hvorfor skal man ikke det?

Fordi kvinder har det med at blive useriøse.

Fra : Trinita

Dato : 14-12-03 22:04

> [...]
> eksempel på køb og smid væk).
> Fordi kvinder har det med at blive useriøse.

Tja så er det jo en leg for de kvinder der er useriøse men hos de par der
får det til at holde et par år synes jeg det er ok at mødes på nettet og kan
slet ikke se noget galt med det. I det øjeblik man logger på nettet er man
jo selv herre over hvad man søger efter.
vh trinita

Fra : Nette

Dato : 15-12-03 12:43

"Trinita" skrev i en meddelelse news:brij8m$27fi$1@news.cybercity.dk...
> [...]
kan
> slet ikke se noget galt med det. I det øjeblik man logger på nettet er

Vil du ikke godt være sød, at prøve at huske på ikke at slette navn og
adressen til det, du besvarer?

Jeg ville f.eks. gerne have læst det indlæg, du besvarer her over, men jeg
har ingen mulighed for at finde tilbage til det uden at skulle hente en hel
del brevhoveder ind igen.

Nette

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-12-03 13:00

"Nette" skrev :

>Jeg ville f.eks. gerne have læst det indlæg, du besvarer her over, men jeg
>har ingen mulighed for at finde tilbage til det uden at skulle hente en hel
>del brevhoveder ind igen.

Se det i headeren, brug [Ctrl] + [F3], så vil du se at den sidste
message-id i det aktuelle tilfælde er
df29e838.0312130145.4ba5dedd@posting.google.com
Kopier det, gå i start => kør, skriv news: og kopier ovenstående
message-id ind, så du får
--
Knud

Fra : Trinita

Dato : 17-12-03 18:58

Sorry Nette...

Fra : Henning

Dato : 15-12-03 08:20

Andropov wrote:

> [...]
> eksempel på køb og smid væk).

> Fordi kvinder har det med at blive useriøse.

Hvorfor skal dine frustrationer gå ud over hele kvindekønnet?

MVH
Henning

Fra : Mette

Dato : 15-12-03 19:16

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sådan en køb og smid væk butik hvor kvinder ikke tager noget seriøst.
> F.eks. læste jeg om en pige som datede en ny mand hver dag (et typisk

Sådan er det med mange mænd og kvinder, der søger over nettet. Alle leder
efter "den perfekte" for dem, og ja, der skal kysses nogle frøer. Det kan
tage overhånd, men det er også vigtigt at man ikke nøjes. At ens eneste
kriterie ikke blot er, at den anden tilhører det modsatte køn. Man må prøve
sig frem. Præcis som man ville gøre det uden internettet. Det er jo ikke et
nyt fænomæn.

Om en pige dater en ny hver dag er jo hendes business. Men der er forskel på
at date og på at have et egentligt forhold. Man dater for at finde manden
eller kvinden man ønsker et forhold med, og når han eller hun er fundet, så
holder man op med at date - naturligvis. Det er i hvert fald min erfaring.
Forelsker man sig har man jo netop ikke lyst til at lede videre.

> Fordi kvinder har det med at blive useriøse.

Ligesom mænd har det. Men det har stadigvæk ikke noget med internettet at
gøre.

Det pudsige er jo, at mænd ofte beskylder kvinder for at være useriøse, hvis
hun ikke lige falder for dem eller vælger et forhold eller en date med dem.
Men måske handler det bare om, at hun søger noget andet?
Det er da bedre at vide, at hende man er sammen med er det fordi hun er vild
med én og ikke blot fordi hun vil have en kæreste. For dét er useriøst.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 15-12-03 21:06

"Mette" <nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan tage overhånd, men det er også vigtigt at man ikke nøjes.
> At ens eneste kriterie ikke blot er, at den anden tilhører det modsatte
køn.

Det er jeg enig med dig i.

> Præcis som man ville gøre det uden internettet.

Internettet giver nu ikke noget godt beslutningsgrundlag i forhold til den
virkelige verden.

> Forelsker man sig har man jo netop ikke lyst til at lede videre.

Det virker rimeligt. Desværre giver internettet kun ringe mulighed for at
forelske sig på afstand, før man tager initiativ til en date.

> Ligesom mænd har det. Men det har stadigvæk ikke noget med internettet at
> gøre.

Det er nok meget rigtigt.

> [...]
vild
> med én og ikke blot fordi hun vil have en kæreste. For dét er useriøst.

Helt enig.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Mette

Dato : 16-12-03 09:42

"Boerge Rahbech Jensen" <qaasfd@asdf.qø> skrev i en meddelelse

> Internettet giver nu ikke noget godt beslutningsgrundlag i forhold til den
> virkelige verden.

Jamen, man har jo netop ikke "forhold på nettet". Nettet skal ikke være
noget "beslutningsgrundlag" for et forhold.

Man benytter sig af nettet til at komme i kontakt med én man hurtigt vil
mødes med fysisk for netop at se, hvordan kemien er osv. Man er jo ikke
kæreste med sin computer, men et andet menneske som man har forelsket sig i
i virkeligheden - EFTER at have mødt hinanden.
Man bruger nettet til at møde en man kan date, og ja, der skal som regel
mødes en del før han eller hun er der.

Jeg kan da godt forstå, at folk bliver skuffede eller desillusionerede, hvis
de tror de kan logge på og skrive sig til en kæreste og køre "et forhold"
online uden at have mødtes - især, hvis de bilder sig selv ind at de er
blevet "forelskede".
Men det er jo netop ikke meningen med online dating. Online dating er bare
en anden måde at møde potentielle partnere på - et alternativ til dans,
barer, arrangementer og aftenskoler.

> Det virker rimeligt. Desværre giver internettet kun ringe mulighed for at
> forelske sig på afstand, før man tager initiativ til en date.

Skal man forelske sig før man tager initiativ til en date? Enten kommer man
til at "forelske" sig meget eller også kommer man aldrig på en date. Man
skal naturligvis ikke forelske sig online eller vente på forelskelsen før
man tager på date. Forelskelsen er noget der måske/måske ikke kommer, når
man mødes eller har mødtes et par gange. Live.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 16-12-03 12:12

> Jamen, man har jo netop ikke "forhold på nettet". Nettet skal ikke være
> noget "beslutningsgrundlag" for et forhold.

Det er der sikkert forskellige holdninger til. Jeg er ikke sikker på,
Andropov deler din opfattelse, som jeg i øvrigt deler.

> Skal man forelske sig før man tager initiativ til en date?

Sådan føler jeg det i hvert fald, når det er den virkelige verden, vi
forholder os til. Dog må du for min skyld gerne erstatte "forelsker sig" med
"tænder". I mine øjne er alternativet, at man er nødt til at invitere alle
potentielle partnere på en date. Hvis man er sikker på, man er
heteroseksuel, vil alle personer af modsat køn bortset fra små børn og måske
folkepensionister være potentielle partnere. Hvis man er usikker på sin
seksuelle orientering, udvides begrebet yderligere med ens eget køn. Er det
realistisk? Eller foretager vi alle en mere eller mindre bevidst sortering,
hvor vi nøjes med at interessere os for dem, vi føler os tiltrukket eller
fascineret af? Den tiltrækning eller fascination kalder jeg forelskelse i
mangel af et bedre udtryk.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Mette

Dato : 16-12-03 14:38

> [...]
> fascineret af? Den tiltrækning eller fascination kalder jeg forelskelse i

Jamen, hvorfor kalder du det så ikke bare tiltrækning, fascination eller
nysgerrighed i stedet for? Det er da helt adekvate udtryk, der beskriver det
man oplever, når man får lyst til at date én bestemt.
Forelskelse ER altså noget helt helt andet...

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 16-12-03 15:08

> [...]
det
> man oplever, når man får lyst til at date én bestemt.

Jeg synes nok, udtrykkene er for brede. Jeg kan da sagtens være nysgerrig,
fascineret og tiltrukket af en pige uden at have lyst til at date
vedkommende. Faktisk kan en virkelig frastødende person også gøre mig
fascineret og nysgerrig på en måde, hvor vedkommende både tiltrækker og
frastøder mig. I så fald skyldes det en stærk lyst til at finde ud af,
hvordan vedkommende kan slippe godt fra at afvige så meget fra gældende
normer. Det kan vist omskrives til at elske at hade.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-12-03 23:36

On Mon, 15 Dec 2003 19:16:12 +0100, "Mette" <nospam@hotmail.com>
wrote:

>Om en pige dater en ny hver dag er jo hendes business.

klart så længe det bare ikke er kvinden min eller nogen i min famillie
i så fald vil det være beklageligt svineri

> [...]
>holder man op med at date - naturligvis. Det er i hvert fald min erfaring.
>Forelsker man sig har man jo netop ikke lyst til at lede videre.

sådan burde det logisk talt hænge sammen - og procedurene fejler sgu
ikke noget .... men sådan tror jeg ikke det hænger sammen - som en
gammel stoder på snart 40 år og jeg ser tilbage og jeg tænker på de
aktuelle år - på min egen promiskuse tender og når jeg samtidigt
betragter de af mig veninder der køre på datting osv.

Det er ikke der af den eneste ene kommer i den proces hvor man bare
kløver på og tager hwa man nu kan få .... de fleste puler man jo bare
fordi man kan .... nogen er det lidt en ære noget meget få er det stor
ære ... når man sener skal prale af sin formåen MEN jeg tror det er
mere et tegn på mathed der gør man stopper op ved en eller anden på
kødmarkedet ; det er er slet og ret praktisk !

men jeg tror ... de sikkert ganske få mennesker man oprigtigt af
hjertet kommer til at elske igenem et liv .... det starter altid som
et tilfælled der kommer bag på en - hvorpå man skal så gruligt meget
ondt igenem imens man lære at rumme det andet menneske og sig selv i
forhold til det .... men det er også det værd - men at tro at denne
unikke konstelasion opstår af at date det .... er sgu slemt
selvbedrag!

--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 13-12-03 10:48

> Det er så firkantet at sige at man ikke skal "stole for meget på forhold"
> der er startet over nettet. Hvorfor skal man ikke det? Er det fordi folk,
> der mødes online er nogle tabere eller blot ikke er til at stole på?

Uden at vide det, vil jeg tro, det kan have noget at gøre med, at på
internettet kan man stort set skabe sig den identitet, man ønsker. Hvis man
er kynisk nok, er det ganske nemt at beskrive sig selv som Guds gave til
enhver mand eller kvinde (eller barn for den sags skyld), selvom man i
virkeligheden er det modsatte.

Noget helt andet er, at jeg læste den påstand i det sidste nummer af bladet
Single, at et kæresteforhold mellem voksne i gennemsnit kun varer tre
måneder. I følge artiklen er det derfor ikke nogen god idé at satse for
meget, før forholdet har levet mere end tre måneder.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Trinita

Dato : 14-12-03 22:03

> [...]
> er kynisk nok, er det ganske nemt at beskrive sig selv som Guds gave til
> enhver mand eller kvinde (eller barn for den sags skyld), selvom man i

Tja men hvis man skaber sig en anden identitiet kan det jo heller aldrig
blive seriøst og problemet med om forholdet vil holde eller ej vil aldrig
opstå for med det samme man ser personen kan man jo se at han/hun har løjet.
vh trinita

Fra : Henning

Dato : 15-12-03 08:18

Mette wrote:
> [...]

> det fordi folk, der mødes online er nogle tabere eller blot ikke er
> til at stole på? Eller er det fordi computeren har været midlet?

Uanset hvordan man møder hinanden, så har jeg dcn indstilling
hver gang jeg forelsker mig: Det er fo hele livet
Men det gør det jo ikke altid
Har om et par år sølvbryllup med en forhenværende kollega,
som jeg traf sammen med midt i en skilsmisse fra en kone
jeg da havde været sammen med i 15 år.

MVH
Henning

Fra : Henrik

Dato : 11-12-03 20:49

wrote:
> [...]
>og så deklarere din kærlighed til ham mens han pakker gaven ud!
>Held og lykke med det.....og fortæl os endelig hvordan det gik.

Du er sød og jeg har tænkt mig at gennemføre! Jeg er ikke hel naiv i
forhold, så jeg synes jeg er god til at bedømme om det er noget at
bygge videre på eller ej!

Vi lever begge efter mottoet: Tag ikke livet så alvorligt, du kommer
ikke levende herfra alligevel...

Skal nok give dig en opdatering trinita. Den kommer nok 3. juledag...

Knus Pernille

Fra : Trinita

Dato : 11-12-03 21:11

> Skal nok give dig en opdatering trinita. Den kommer nok 3. juledag...
> Knus Pernille

Det vil jeg glæde mig til.
vh trinita

Fra : Andropov

Dato : 15-12-03 19:36

Mette skrev:

> [...]

leder
>efter "den perfekte" for dem, og ja, der skal kysses nogle frøer. Det

Ja, derfor bliver der kasseret nogle partnere som ikke ville blive
kasseret andre steder end på nettet.

>Om en pige dater en ny hver dag er jo hendes business.

Men man kan nok diskutere hvor seriøs hun er i sin søgen.....

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 15-12-03 20:58

> Ja, derfor bliver der kasseret nogle partnere som ikke ville blive
> kasseret andre steder end på nettet.

Det har jeg svært ved at forholde mig til uden nogle forudsætninger om, hvad
vi sammenligner med, og hvornår vi kan sige, at en partner bliver kasseret.

Som mødested giver internettet ikke umiddelbart mulighed for fysisk kontakt,
hvilket begrænser mulighederne for at lære hinanden at kende. Derfor kan man
knap undgå at opleve andre sider hos modparten, hvis man mødes i den
virkelige verden, end man møder på internettet. Dermed kan den første date
med en person, man har mødt på internettet, bedst sammenlignes med de første
gange, man mødes i sociale sammenhænge i den virkelige verden.

Det blev vist lidt kryptisk...

Skrevet på en anden måde oplever man nogle personlige egenskaber hos de
mennesker, man møder f.eks. på arbejdspladser, kurser og andre steder i den
virkelige verden, som man ikke kan opleve på internettet. Det kan f.eks.
være adfærdsmønstre, personlighed, udseende og kropssprog, som man enten
ikke er bevidst om eller ikke har lyst til at fortælle om. Hvis man mødes på
internettet, oplever man først disse personlige egenskaber hos modparten på
den første date. Hvis man bliver kasseret på grund af sådanne personlige
egenskaber, kan det tidligst ske efter den første date, hvis man mødes på
internettet, mens man slet ikke behøver opdage det, hvis man mødes i den
virkelige verden.

> Men man kan nok diskutere hvor seriøs hun er i sin søgen.....

Tja. Det kan også diskuteres, hvor seriøs hun er, hvis hun ikke foretager en
vurdering af de mænd, hun dater.

Personligt vil jeg nok foretrække at en pige vælger mig, fordi hun føler
noget særligt for mig, fremfor blot at blive valgt, fordi jeg tilfældigvis
var på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Mette

Dato : 16-12-03 09:49

> [...]
> leder
> kan
>
> Ja, derfor bliver der kasseret nogle partnere som ikke ville blive

Du må præcisere. Når du skriver "bliver kasseret på nettet", hvad mener du
så? At hun pludseligt holder op med at skrive inden I har mødtes? Eller at
hun ikke ønsker at date dig længere efter, at I har mødtes?

Alle (uanset hvor smukke og dejlige) har oplevet at en kontakt løb ud i
sandet, fordi den anden mødte én der passede bedre. Og alle har prøvet at
blive droppet efter første date, fordi kemien ikke lige var der. Det er da
ikke specielt morsomt, men stadigvæk har det ikke så meget med nettet at
gøre. Jeg har nogle veninder, der ikke er online, men som går i byen og det
er nøjagtigt det samme - de kommer i kontakt med mænd, udvekskler numre og
hører måske aldrig mere fra dem...

> Men man kan nok diskutere hvor seriøs hun er i sin søgen.....

Hvorfor skal hun blive ved med at date én som hun ved hun ikke er tiltrukket
af menneskeligt eller fysisk, blot for at fremstå mere "seriøs"?
Før jeg mødte min kæreste, datede jeg rigtigt mange. Og tro mig: jeg var
død-seriøs. Og netop derfor ville jeg ikke spilde min tid på dates jeg
vidste ikke førte nogle steder hen.
Jeg ville nemlig ikke have en kæreste, blot for at have én. Jeg ville have
den rette. Og det gav pote.