Vertikal centrering af link???
Fra : Lasse R Hansen

Dato : 10-12-03 13:34

Som overstående antyder, skal jeg have vertikal centreret et link. men kan
ikke få det til det?

har forsøgt med følgende:

align="center" valign="middle"

/Lasse

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 10-12-03 13:39

Lasse R Hansen wrote:

> Som overstående antyder, skal jeg have vertikal centreret et link. men kan
> ikke få det til det?
>
> har forsøgt med følgende:
>
> align="center" valign="middle"

Attributterne align og valign bruger man ikke rigtigt mere, de er erstattet med CSS.
Men kom med et online eksempel, så er det nemmere at hjælpe dig.

Hintzmann c",)

Fra : Lasse R Hansen

Dato : 10-12-03 21:20

www.ammon.frac.dk det er det første link der, der skal vertikal centreres...
kan ikke selv huske kommandoerne til det...

/Lasse

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 10-12-03 22:09

Lasse R Hansen wrote:
> www.ammon.frac.dk det er det første link der, der skal vertikal centreres...
> kan ikke selv huske kommandoerne til det...

Jeg ville lave det på følgende måde, hvor CSS'en selvfølgelig skal i et
eksternt stylesheet.
http://users.cybercity.dk/~dsl58854/testcenter/css/www_ammon_dk/index.html

Jeg har absolut positioneret en div-blok, 50% ind og 50% ned.
Div-blokken har fået en vidte og en højde.
Men margin-left og -top er den blevet rykket det halve tilbage/op.

Til sidst er linket sat ind i div-blokken.

Hintzmann c",)