Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad er forskellen på Canons S og A serie ~
Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 10-12-03 10:32

Hej

Det er digitalkameraer det drejer sig om!

Er der en gennemgående forskel ?

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Medazza

Dato : 10-12-03 15:51

S objektivet stikker dybere ind i huset, det kan derfor ikke bruges på
analog kameraer.

Søg og du skal finde.. (Kilde: canoneos.com)

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:br6p12$2bs8$1@news.dansketelecom.com...

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-12-03 20:31

Læs om de enkelte modeller f.eks. her www.dpreview.com.
Generelt kan det vel siges at A-serien er billigere og S mere upscale, smart
design med bedre kvalitet og funktioner.
Mvh,
Hans

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 10-12-03 21:01

www.analogfoto.dk / L Langgaard skrev:

> Det er digitalkameraer det drejer sig om!
>
> Er der en gennemgående forskel ?

Så vidt jeg kan se så er A serien billigere, men har alle
indstillingsmuligheder. Der er ikke ofret penge på at pakke sammen i
smart og kompakt hylster.

S serien koster lidt mere, ser bedre ud, men mangler noget af det
manuelle som man ikke formoder at dens brugere er interesserede i.

Mod mine forventninger har jeg ikke kunnet finde reviews som peger på
bedre optik-kvalitet på S-serien.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : JH

Dato : 12-12-03 11:31

Jesper Brunholm wrote:

> S serien koster lidt mere, ser bedre ud, men mangler noget af det
> manuelle som man ikke formoder at dens brugere er interesserede i.

Det er ikke helt korrekt.
S45 har alt hvad du kan forlange af manuelle indstillinger.

JH

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 13-12-03 22:08

JH skrev:

> Det er ikke helt korrekt.
> S45 har alt hvad du kan forlange af manuelle indstillinger.

Vi begynder at komme ud i de marginale detaljer, og jeg har ikke selv
S45, men må forlade mig på dpreview.com, som imidlertid hævder at man
ikke kan indstille blitz-_mængden_ manuelt.

Det _er_ marginalt, men hvis man ser på kameraernes opbygning, får man
efter min mening til gengæld bekræftet konceptet om at A-serien mere er
designet til udnyttelse af de manuelle elementer.
S-serien har stort set det hele, men meget er lidt undertonet da det
ikke formodes dagligt anvendt.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-12-03 23:46

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:

> Vi begynder at komme ud i de marginale detaljer, og jeg har ikke selv
> S45, men må forlade mig på dpreview.com, som imidlertid hævder at man
> ikke kan indstille blitz-_mængden_ manuelt.

Øh, hvordan skulle man ellers kunne regulere den?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-12-03 11:37

Henrik Münster skrev:

> Øh, hvordan skulle man ellers kunne regulere den?

Hvad mener du?

Jeg snakker om den forskel, at på bla. A70 kan man, som en af
indstillingerne ved manuel optagelse, definere om, og hvor meget, blitz
der skal bruges.

Så vidt jeg kan se på dpreview, har man ikke samme mulighed på S45.

Hvis det er fordi du gerne vil debattere sprogdefinitionen af
manuelt/automatisk i forbindelse med kameraer så står jeg af debatten -
jeg synes begreberne er nydeligt veldefinerede.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-12-03 12:16

> [...]

> der skal bruges.
>
> Så vidt jeg kan se på dpreview, har man ikke samme mulighed på S45.

Man kan godt skrue op eller ned for blitzens styrke. Men den reguleres
stadig automatisk. Helt manuelt er det således ikke. Det svarer til, at
man regulerer lysmåleren op og ned for at korrigere belysningen. Men mon
ikke det er det samme på andre kameraer.

> Hvis det er fordi du gerne vil debattere sprogdefinitionen af
> manuelt/automatisk i forbindelse med kameraer så står jeg af debatten -
> jeg synes begreberne er nydeligt veldefinerede.

jeg var sådan set ikke helt klar over, hvordan du mente det jvnf.
ovenstående. Men man kan da også se på det sproglige i at indstille
blitz-mængden manuelt. Det er jo den eneste mulighed. Man kan jo ikke
indstille den automatisk, for så er der jo ingen indstillingsmulighed.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-12-03 14:26

Henrik Münster skrev:

> Man kan godt skrue op eller ned for blitzens styrke. Men den reguleres
> stadig automatisk.

Det er så en forskel, når jeg i manual mode sætter blitzen til en
lysmængde så er der efter min bedste overbevisning ikke nogen
efterfølgende regulering fra kameraets side.

Helt manuelt er det således ikke. Det svarer til, at
> man regulerer lysmåleren op og ned for at korrigere belysningen. Men mon
> ikke det er det samme på andre kameraer.

Det er efter min mening en anden mekanisme, som ikke direkte kan kaldes
at indstille blitzen.

> [...]
> blitz-mængden manuelt. Det er jo den eneste mulighed. Man kan jo ikke
> indstille den automatisk, for så er der jo ingen indstillingsmulighed.

Nej - men det du nævner er efter min mening halvautomatisk: man har
indflydelse, men ikke det sidste ord i sagen.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 11-12-03 08:48