god firewall ?
Fra : Simon [2700]

Dato : 10-12-03 10:14

hej,

jeg sidder lige og mangler en god firewall til mit system, den skal være
meget konfigurerbar, så jeg kan ændre alle instillinger om nødvendigt.
hvad er den bedste/mest opdaterede ?

jeg gider ikke zone alarm, og har pt kerio og den er heller ikke et stort
hit, har før haft et par andre jeg ikke kan huske, men er blackice ikke
noget af det gode ?

mvh.Simon

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 10-12-03 10:47

In article <3fd6e3ca$0$27395$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Simon [2700] wrote:
> hej,
>
> jeg sidder lige og mangler en god firewall til mit system, den skal være
> meget konfigurerbar, så jeg kan ændre alle instillinger om nødvendigt.
> hvad er den bedste/mest opdaterede ?

Jeg kan anbefalde (så længere du ikke skrivere mere om dine krav)

PF, Symantec Enterprise Firewall, Stonegate, Cisco PIX, Cisco ACL,
Firewall-1, IP Tables.

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Simon [2700]

Dato : 10-12-03 12:40

>anbefalde (så længere du ikke skrivere mere om dine krav)

hej igen,
det skal være en software fw, det er til min 2mbit dsl linie primært, men
også for at skærme andre på lan (udover de maskiner der skal have adgang
selvfølgeligt).
mvh.Simon

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 10-12-03 13:46

In article <3fd7060f$0$27470$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Simon [2700] wrote:

> [...]
> også for at skærme andre på lan (udover de maskiner der skal have adgang

Mine forslag vil stadigvæk kunne opfylde dine krav.

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 10-12-03 13:02

"Simon [2700]" <devnull@linux.org> writes:

> [...]
> også for at skærme andre på lan (udover de maskiner der skal have adgang

Jeg har mest brugt iptables/netfilter, som jeg er ganske glad
for. Tidligere har jeg også haft brugt ipf og pf.

/Rasmus

There are three kinds of lies:
lies, politics and statistics.

Fra : KL

Dato : 10-12-03 12:07

> [...]
>
> jeg gider ikke zone alarm, og har pt kerio og den er heller ikke et stort
> hit, har før haft et par andre jeg ikke kan huske, men er blackice ikke

Gætter på at du er ude efter en såkaldt "personlig" firewall. CA kører i
øjeblikket med et års gratis brug af deres personlige firewall/antivirus.

http://www.my-etrust.com/microsoft/index.cfm?

Den kan du da prøve.

Ellers vil jeg mene at du bør afsøge mulighederne for Firewall
funktionalitet i den opkobling du har. Fx i form af indbygget firewall
features i din router eller hvad du nu har. "Firewalls" hvor brugeren
kan klikke og sige "luk ned" har jeg nemlig ikke meget fidus til.

Klaus Larsen

Fra : Platte Povl

Dato : 10-12-03 14:14

blackice er meget konfigurerbar, og har et fremragende system til at
sikre dig mod trojanske heste ( ikke antivirus ).

Fra : Simon [2700]

Dato : 10-12-03 15:29

mange tak allesammen.
mvh.Simon

Fra : Palle Bruselius

Dato : 10-12-03 19:45

"Simon [2700]" <devnull@linux.org> skrev i en meddelelse

> jeg sidder lige og mangler en god firewall til mit system, den skal være
> meget konfigurerbar, så jeg kan ændre alle instillinger om nødvendigt.
> hvad er den bedste/mest opdaterede ?

Outpost fra Agnitum er udmærket - har brugt den i 8 måneder uden problemer.
Den er også gratis, selv om du kan betale dig frem til en Outpost Pro
version.

Palle