iBook og dens batteri?
Fra : Daniel J. Nielsen

Dato : 10-12-03 09:17

Hej.

Min kaerestes iBook har tjent hende (os) godt i snart 1 1/2 aar. Men
nu er den begyndt at drille med batteri tiden. Jeg sad fx. igaar med
den og den sagde at der var 2t 30m tilbage paa batteriet. Det er jo
fint! Men ca. 10 minutter senere gik den i dvale. Den kunne ikke
vaekkes, og jeg fumlede lidt efter stroemadapteren. Men inden jeg
kunne naa at putte den i, forsvandt lyset helt.

Jeg regner ikke med at den kan have samme levetid som da batteriet var
nyt, men kan jeg i det mindste faa den til at rapportere
stroemkapaciteten bedre?

/Daniel

--
There are no great men, only great challenges that ordinary men are forced
by circumstances to meet.

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-12-03 13:17

In dk.edb.mac, Daniel J. Nielsen <djn@daimi.au.dk> wrote:

> [...]

> Jeg regner ikke med at den kan have samme levetid som da batteriet var
> nyt, men kan jeg i det mindste faa den til at rapportere

Du skriver ikke lige hvilket OS du kører, men hvis du bruger OS X kan
du hente X-Charge, eller X-Battery på macupdate.com. Det er begge
batteristatistikprogrammer der kan give lidt flere oplysninger om dit
batteri end Apples egen software.

BOFH-excuse: Did you pay the new Support Fee?

Fra : Daniel J. Nielsen

Dato : 10-12-03 16:05

On 10/12/03 13.17, Jonas Voss wrote:
> In dk.edb.mac, Daniel J. Nielsen <djn@daimi.au.dk> wrote:

[snip]

> [...]
> du hente X-Charge, eller X-Battery på macupdate.com. Det er begge
> batteristatistikprogrammer der kan give lidt flere oplysninger om dit

Den koerer Mac OS X 10.1.5

Jeg proever at se paa de programmer, tak for hintet.

/Daniel

Fra : Daniel J. Nielsen

Dato : 11-12-03 20:21

Hej igen.

Nu har jeg saa proevet at koere lidt med X-Charge programmet. Den
viser et jaevnt fald fra 90% (OS X sagde 2t 30m) til 80% (OS X sagde
2t 15m) over 18 minutter, men saa falder den til 0% paa et par
minutter.

Kan det vaere batteriet der traenger til udskiftning? Det er trods alt
1 1/2 aar gammelt. Men kan man goere noget for at faa systemet til at
melde tid tilbage paa batteriet mere praecist?

/Daniel