Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Er en 20" stor nok til 1600x1200?
Fra : Jacob Riis

Dato : 10-12-03 00:08

Jeg har set at der er et par stykker her i gruppen overvejer at købe en 20"
skærm. Så jeg tænkte jeg lige ville kaste en bold op i luften Det jeg
spekulerer på er om 20" er stor nok til at kunne køre 1600x1200 som er jo
native opløsning.

Jeg har læst mig frem til at bogstaverne på en 20" vil være en lille smule
mindre end på en 17" skærm der kører 1280x1024. Jeg har selv en 17"
fladskærm og jeg vil egentlig ikke klage over for små bogstaver. Men jeg
tror egentlig nok jeg vil være bedre tilfreds med nogle lidt større
bogstaver som fx en 18" kan tilbyde. Og da 20" har _mindre_ bogstaver end
den skærm som jeg har, er jeg ikke helt sikker på om 20" er den rigtige vej
at gå.

--
Jacob

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 10-12-03 00:49

Jacob Riis wrote:

> [...]
> bogstaver som fx en 18" kan tilbyde. Og da 20" har _mindre_ bogstaver end
> den skærm som jeg har, er jeg ikke helt sikker på om 20" er den rigtige

Du kan vel bare vælge nogle større skrifttyper.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 10-12-03 02:01

Jacob Riis wrote:
> [...]
> en 20" skærm. Så jeg tænkte jeg lige ville kaste en bold op i luften
> Det jeg spekulerer på er om 20" er stor nok til at kunne køre

Det afhænger af personen som bruger skærmen. Jeg har brugt 1600x1200 på
en 17" CRT til visse ting hvor jeg havde brug for meget plads på
skærmen, men hvis andre skulle låne computeren ville de ned i 1024x786.

Find en butik som har skærmen og prøv den, evt købe den over nettet og
du kan benytte dig af 14 dages returret, det koster kun 2xporto.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Tue

Dato : 10-12-03 17:56

Jeg kører 1600x1200 på min 15" bærbar skærm og den er bestemt stor
nok. Men pas på, når du først har arbejdet i 1600x1200 kan det være
svært at gå tilbage til en 1024x768.

Fra : [DK6400] Brian Balde~

Dato : 10-12-03 19:57

Og her køres der 1280x1024 på en 13,7" TFT.

1024x768 ? Aldrig mere igen.

Held og lykke med jagten på de 1600x1200

Brian