Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket memorykort til Canon IXUS 400?
Fra : kh

Dato : 09-12-03 20:23

Hej i gruppen

Jeg har besluttet mig for at købe et Canon Ixus 400, men er i tvivl om
hviket memorykort der er det bedste til dette kamera. Jeg regner med at
købe et kort på 128MB til at starte med. Inden jeg køber er der et par
spørgsmål jeg gerne vil be' om lidt hjælp til.

1. Hvilken type kort passer i et IXUS 400?

2. Er der forskel på hastigheden af de forskellige kort?

3. Hvor mange billeder i den bedste kvalitet kan der ligge på et 128MB
kort?

4. Hvilket kort vil i anbefales til et IXUS 400?

På forhånd tak
kh

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-12-03 20:34

kh wrote:

> 1. Hvilken type kort passer i et IXUS 400?

Compact Flash I (II ?)

> 2. Er der forskel på hastigheden af de forskellige kort?

Ja.

> 3. Hvor mange billeder i den bedste kvalitet kan der ligge på et 128MB
> kort?

Meget forskelligt afhængig af opløsning. I dit tilfælde nok mellem 60-800...

> 4. Hvilket kort vil i anbefales til et IXUS 400?

Jeg bruger et fra T-Hansen til mit V3. Samme hastighed som med det medfulgte
og indtil videre ingen fejl. Så jeg klager ikke.

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : nyrup

Dato : 10-12-03 01:07

Jeg har et Medion 128 Mb kort, som jeg købte til mit Medion. Det bruger jeg
nu i IXUS 400 og det kører hurtigt og uden problemer også til filmoptagelse.
Du kan kun bruge type I kort og ikke f.eks. IBM Microdrive, men det er vel
efterhånden også uden betydning.
Min konklusion er, at det nok ikke er så afgørende hvilket kort man køber
til dette kamera... Med mindre man selvflg. er meget "nørdet" og sidder med
stopuret...
I max opløsning og på komprimeringen indstillet på "Fin" melder den at der
er plads til 110 billeder på et tomt kort.
Ved komprimeringen reduceret til "Meget fin" er der plads til 61 billeder.
Jeg har den altid til at stå på "Fin" da jeg ikke synes det gør den store
forskel i praksis. Til gengæld bør man bruge max opløsning! Den kan altid
reduceres i Photoshop.
mvh,
Lars-Peder.

Fra : Peter Holm

Dato : 10-12-03 13:00

kh wrote:
> [...]
> par spørgsmål jeg gerne vil be' om lidt hjælp til.
>
> 3. Hvor mange billeder i den bedste kvalitet kan der ligge på et 128MB

et billede fylder hos mig igennemsnit 1,7MB i bedste opløsning.

> 4. Hvilket kort vil i anbefales til et IXUS 400?

Kingston er et af de hurtige CF-kort.

Peter