Timeserver (OT?)
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 09-12-03 20:30

Hejsa,

Måske en anelse Off Topic, men alligevel:
Jeg har lavet en lille app, som henter 'nettid' fra en timeserver - det har
fungeret fremragende i et halvt års tid, men præcis i dag opdager jeg, at
timeserveren returnerer datoen 7/12/2003 - og ifølge min PDA er det altså
den 9. december. Eller er det?

Det er 4-5 tyske timeservere, jeg har testet på, og de er alle enige om
datoen... den 7. Tiden harmonerer derimod udmærket med min opfattelse af de
aktuelle forhold.

Øh...??? Er det en 'kendt' fejl, eller er der noget som jeg totalt har
misforstået?

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Gert Krabsen

Dato : 09-12-03 21:54

Er der ikke web-adgang til en af disse time-servere? Og i givet fald, hvad
mener de selv, datoen er

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 09-12-03 22:05

"Gert Krabsen" <krabsen@krabsenfjernes.dk> skrev i en meddelelse
newsrzxlobh376ggyl@news.sunsite.auc.dk...

> Er der ikke web-adgang til en af disse time-servere? Og i givet fald,
hvad
> mener de selv, datoen er

Well, den ene host'es f.eks. på Berlins Tekniske Universitet, og på
www.tu-berlin.de siger forsiden, at det er den 09.12.2003 - så de benytter
åbenbart ikke deres egen timeserver til webbet...

Fra : Gert Krabsen

Dato : 09-12-03 22:57

Tue, 9 Dec 2003 22:05:12 +0100, Jens Vestergaard <j@railsoft.dk> skrev:

> [...]
> benytter
> åbenbart ikke deres egen timeserver til webbet...

Der er jo så åbenbart meget fornuftigt

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk