medion power cinema, tv-tuner kort problem
Fra : kastrup

Dato : 09-12-03 19:39

hej
For nogle måneder siden, kunne jeg lige pludselig ikke se tv på min Medion
titanium 8008.
Når jeg går ind i Power cinema og trykker på tv sker intet. Når jeg derefter
går ud af får jeg en fejlmeddelse "PCM2 MFC application har fundet en fejl
og afsluttes". Jeg kan herefter vælge om jeg vil informere Microsoft om
fejlen. Det har jeg gjort mindst 100 gange.
Desuden slår det også lydstyrken fra, kan dog nemt sluttes til igen.
Jeg håbede at jeg kunne gendanne computeren til et tidligere tidspunkt,
hvor fejlen ikke opstod, men så langt tilbage kunne jeg ikke gå. Jeg havde
ikke set fjersyn hele sommeren på PC. Derfor.
Jeg kører XP, har fulgt alle updates fra Microsoft og har ellers ikke haft
nogen problemer overhovedet med maskinen.
Det er ret surt, fordi jeg synes det er lækkert at se TV mens jeg arbejder
på PC'en.
Er der nogle der kan hjælpe

Fra : Allan / Kolding

Dato : 09-12-03 20:08

Prøv at install. driver igen til dit Tvkort.

MVH Allan

Fra : kastrup

Dato : 09-12-03 21:00

Ja, men, men, hvor finder jeg den driver.
Det hele var præinstalleret, da jeg købet maskinen

Fra : Allan / Kolding

Dato : 09-12-03 21:06

http://www.medion.de/treiber/treiber.html

Du skal skrive dit serienr. m.m.

Medion har lavet deres side om.
Men kan også søge på Produktnavn.

Allan

Fra : kastrup

Dato : 09-12-03 21:40

Den vej har jeg været igennem.
Det hjalp intet.
Jeg har også prøvet en patch fra Windows update, da det måske var en fejl i
en opdatering af min DirectX 9.0.
Hjalp heller ikke.
Har også kontaktet Hotmail, som skrev de nævnte muligheder.
Hvor finder jeg den oprindelige driver til Tv-kortet.
Eller kan jeg snyde XP og finde et meget tidligt gendannelsespunkt, selvom
jeg ikke direkte kan se det.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 09-12-03 23:00

Den CD som følger med.
Er den ikke der på.
Jeg har kun købt et bundkort fra en MD8000 Tatanium.
Og Cdén har jeg fået en kopi af.
Jeg kan se at der er Drivere til TV kortet på den.
Jeg kan se at TV-kortet hedder MD 7134 på min cd.
Men om det er det samme på 8008 er jo ikke sikkert.
Men det tror jeg nu det er.

1) Hvis du har cdén, Så prøv at browse den.
Der ligger alle drivere, også til Tv kort.

Allan / Kolding

Fra : kastrup

Dato : 10-12-03 21:22

Jeg har været inde i enhedshåndtering og fundet tv-tuner kortet der hedder
7134 MK2/3
Dernæst bad jeg om at finde driver til dette, men den kom frem og skrev at
den ikke kunne fortsætte. "Guiden finde software der passede bedre
til hardwaren, end den der er installeret nu"
Jeg tror ikke det er den vej jeg skal gå. Der må være en fejl et andet sted.
M.V.H.
Allan

Fra : Allan / Kolding

Dato : 10-12-03 22:39

Har du den orig. cd som følger med computeren ?

1) Hvis ja, så opdate driver.
2) Vælg : Install. fra en liste eller bestemt placering ( avanceret )
3) Sæt flueben i " Medtag denne placering i søgning.
4) Klik på " GENNEMSE "
5) Find dit cdromdrev hvor Medioncdén er i, og find TVTUNER
6) Klik " NÆSTE "

Hvis så driveren er ok.
Kan også install dit TVprogram igen. Programmet er på cdén.
( Muligvis lige afinstall. først og derefter geninstall ).
Hvis dette ikke hjælper, begynder jeg at være dig svar skyldig.

Allan / Kolding

KLIP

Fra : kastrup

Dato : 11-12-03 19:46

For en sikkerheds skyld skal jeg lige have det helt på det rene.
Det du foreslår var det jeg prøvede igår, hvor den skrev at guiden ikke
kunne finde software til hardwaren der var bedre, end den allerede
installerede.
D.v.s. at jeg nok skal afinstallere (eller "fjerne"??) ::: driveren eller
enheden???? i enhedhåndtering!!!
Hvordan gør jeg det på en sikker måde.
Også i enhedshåndtering??
Du skal have tak for at du prøver at hjælpe mig, for desværre kan Hotline
ikke rigtig gøre noget andet end at foreslå at jeg genskaber computeren som
den var ved leveringen og der er jo lidt træls

Fra : Allan / Kolding

Dato : 11-12-03 21:44

Ja det er faktisk det jeg vil.
At tvinge den til at tage driveren fra Cdén.
Hvis den stadig siger at den nuværende er ok,
Så tror jeg faktisk også at den er det.

Så prøv at afinstall. Tvprogrammet,
og gen install. det igen.

Når XP skriver at den har funden en fejl bla..bla.
kan det jo godt skyldes at programmet ikke kører korrekt.

Hvis der er i start > Alle programmer er en afistall. til progammet,
så gør det der fra.
Hvis ikke, så gør det i kontrolpanel > Tilføj / Fjern programmer.
Kør der efter med CDén og install. programmet igen.
NB. Du har CDén som fulgte med pc.en ikke ?

Nu har jeg jo ikke produktet selv, men det plejer da at virke.
Men jeg har lign. Medion TVkort mont.

Allan / Kolding

Fra : kastrup

Dato : 13-12-03 10:23

Nu har jeg forsøgt at afindstallere og geninstallere Power Cinema programmet
og det hjalp heller ikke.
Men jeg tror faktisk det er et problem med DirectX.
Jeg har ihvertfald fundet en side hos Microsoft,
http://support.microsoft.com/?kbid=825116
som beskriver dette problem og jeg mener også jeg har updated directX på et
tidspunkt.
Desværre hjælper deres patch ikke, men ved du hvordan jeg afindstallerer
DirectX, som jo ikke er et selvstændigt program.
Så vil jeg nemlig prøve at genindstallere dette igen

Fra : Allan / Kolding

Dato : 13-12-03 13:33

"kastrup" <TKallankastrup@post.tele.dk(fjern TK)> skrev i en meddelelse

> Desværre hjælper deres patch ikke, men ved du hvordan jeg afindstallerer
> DirectX, som jo ikke er et selvstændigt program.
> Så vil jeg nemlig prøve at genindstallere dette igen

Nej, Jeg havde samme problem, da jeg skulle prøve DirectX 9a,
og havde install. 9b.
Det kunne jeg ikke, og måtte install. en ny XP.
Og lade være med at update Direct X på WindowsUpdate,
men install. DirectX 9a manuelt.

Det var et Radion 9800Pro problem jeg havde den gang,
som siden er løst.

Men jeg mener det kræver en ny / rep. af windows XP install.
Men andre må rette mig, hvis dette er ukorrekt.

Allan / Kolding

Fra : kastrup

Dato : 13-12-03 14:14

Jeg har fået en Cd med ved købet af PC'en hvor XP home edition ligger på.
Det ser ud som om, at jeg fra denne CD kan installere XP igen.
Er det ganske uproblematisk at geninstallere XP, som det har været med
f.eks. Windows 98,
hvor jeg beholder alle mine indstillinger og får jeg så installeret directX
9.0 a oven på 9.0 b ???

Fra : Allan / Kolding

Dato : 13-12-03 15:58

> [...]
> f.eks. Windows 98,
> hvor jeg beholder alle mine indstillinger og får jeg så installeret

Jeg læste engang, at ved en rep af windows blev eks. DirectX slettet,
og man skulle så install. div. update igen.
Kan desværre ikke finde linket til ms´s side på dette.
Jeg prøvede dengang, men rep. mislykkedes og
jeg måtte install XP helt forfra.
Så du skal lave back-up til alt.
Hvis rep. lykkes er alle dine instill. gemt.
Men naturlivis er de væk, hvis den mislykkes.

Så hvis du først er igang med rep. af XP, er det kun
at krydse fingre for at det dur.
Ellers er det helt forfra ( format C ) og alt bliver slettet.
Hvis en rep. ikke virker, og den står og hænger i rep.vinduet,
er skaden sket og der er kun en ny install. tilbage.
Du får aldrig åbnet den gamle Windows igen,
medmindre du install. XP på et andet drev og bagefter henter
div. filer ud af dit gamle C-drev, som du skal bruge i en ny install.

Så husk at lave back-up.
Så er man klar, hvis rep. mislykkes.

Allan / Kolding

Fra : kastrup

Dato : 13-12-03 16:46

Hej, hej, hej
detr lykkedes sgu!!!!!
Jeg geninstallerede XP fra den medfølgende CD. Helt fra bunden og var meget
nervøs.
jeg krydsede fingrene og nu ser det ud som om jeg har beholdt alle mine
indstillinger og det bedste
Nu kan jeg se fjernsyn igen, og det er bare så lækkert.
Du skal have mange tak for dine input.
Der er rart at vi kan hjøælpe hinanden på denne måde og blive lidt klogere.
Jeg tror også at jeg vil sende en mail til Hotline, fordi denne løsning har
de ikke foreslået

Fra : Allan / Kolding

Dato : 13-12-03 17:56

Jammen det var så lidt.

Men vigtigst at det virker.
God fornøjelse med det.

Allan / Kolding

KLIP

Fra : Finn og Angela

Dato : 12-12-03 00:57

> [...]
> nogen problemer overhovedet med maskinen.
> Det er ret surt, fordi jeg synes det er lækkert at se TV mens jeg arbejder

En kammerat med titanium5005 oplevede det samme. Da han havde en del andet
rod valgte han at bruge genopretningsfunktionen fra cdén. Da han så
opdaterede winXp fandt han ud af, at det var DirectX 9, tv-kortet ikke kunne
sammen med. Jeg tror han fik det til at virke igen ved at fjerne DirectX 9
(eler også genoprettede han en gang til..)

Hilsen Finn