Ny række i JTable
Fra : Preben Eriksen

Dato : 09-12-03 16:38

Er der nogen som har en god måde at tilføje en ny række i en jTable på. Den
nye række skal være tom så jeg selv kan fylde værdier i den. Lige nu virker
det på den måde at jeg trykker på en JButton som så sætter en tomt objekt
ind til sidst i min TableModel.

Fra : Filip Larsen

Dato : 09-12-03 22:30

Preben Eriksen skrev

> [...]
virker
> det på den måde at jeg trykker på en JButton som så sætter en tomt

Det lyder som om du allerede tilføjer rækken til din JTable på den
rigtige (og i princippet eneste) måde, nemlig ved at tilføje den i
modellen. Hvis du bruger DefaultTableModel som model implementering, så
er der allerede metoder til nemt at tilføje rækker.

Hvis det generer dig at den tilføjede række er tom (fx. fordi du af en
eller anden grund ikke vil lade brugeren redigere felterne direkte i
tabellen), så kan du evt. lave en dialog eller et panel hvor brugeren
kan udfylde relevante værdier før han trykker på din tilføj-knap.

Hvis du leder efter noget andet, så gå lidt mere i detaljer om hvad der
konkret er dit problem.

Mvh,
--
Filip Larsen