Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Tips til restaurering av gamle bilder ?
Fra : Robin Strand

Dato : 18-04-01 14:39

Hei, jeg lurer på om det er noen som kan tipse meg om den beste måten å
restaurere gamle bilder som har masse
striper og flekker. Finnes det en bedre og mindre arbeidskrevende måte enn å
bruke clone-tool i Photoshop? (Det vil ta evigheter å gjøre det på den måten
med så mange bilder .)
Jeg har ikke så mye erfaring med Photoshop ennå, men har brukt
kloningsvertøyet til å fjerne støv og småflekker.
Jeg holder på med å avfotografere bildene , men ser at de er i svært dårlig
forfatning. Håper noen har et godt tips for å få dem som nye igjen....

Robin Strand
rbstrand@online.no
http://home.enter.vg/rostrand

--
Robin Strand
Porsveien 23, 5142 Fyllingsdalen

Fra : Bjarne Laursen

Dato : 30-07-01 20:33

Prøv eventuelt photoshop|filter|noise|dust & scratches
-Bjarne

Fra : Poul Petersen

Dato : 01-08-01 13:13

Hej Robin - skrev forleden ( til dig ) - men fik sendt mailen til til en
forkert - fordi nogle endnu ikke har lært at skrive deres svar under
spørgsmålet - ret irriterende - men her er så mit bud på hvordan du kan
reparere dine skrammede / ridsede billeder.
Kik forbi på http://home19.inet.tele.dk/poulm

Venlig hilsen Poul.