Flere styles til submit button
Fra : Ukendt

Dato : 09-12-03 13:48

Hej NG.

Jeg har defineret flere styles til f.eks. en submit button.

Hvor jeg så kalder style med class='button_style_1'

Det virker fint, men hvis jeg så ønsker at en anden knap skal have en
anden style og kalder denne med class='button_style_2' så sker der ikke
noget.

Kan man kun have en style på hver elementtype???

..button_style_1{ background-color: #7998B3; color: #000000; border: 2px
ridge #000000; font-size: 14px; height: 25px; width: 75px; cursor: pointer
}

..button_style_2{ background-color: #333333; color: #FFFFFF; border: 2px
dotted #000000; font-size: 14px; height: 25px; width: 75px; cursor:
pointer }

Mvh. Leif.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-12-03 14:11

Leif skrev:

> Det virker fint, men hvis jeg så ønsker at en anden knap skal
> have en anden style og kalder denne med class='button_style_2'
> så sker der ikke noget.

Må vi se et eksempel? (online)

> Kan man kun have en style på hver elementtype???

Nej.

Se evt. <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-03 22:12

Jep, www.giggo.dk/mobil

> Nej.

Det virker bare lidt underligt, idet den knap ( Test-knap) der styles med
'button_style_2', slet ikke bliver stylet, men får default style.

Mvh. Leif.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-12-03 22:33

"Leif" <?> skrev :

>Det virker bare lidt underligt, idet den knap ( Test-knap) der styles med
>'button_style_2', slet ikke bliver stylet, men får default style.

Skyldes muligvis dine kommentarer.

// er ikke den rigtige måde, at bruge kommentarer i et cssark
med.

Der skal bruges /* kommentar */
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-03 12:05

On Tue, 09 Dec 2003 22:33:09 +0100, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

> Der skal bruges /* kommentar */

Tak for det, det vidste jeg ikke. Nu virker det.

Mvh. Leif.

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-12-03 22:50

Leif <?> skrev:

> Det virker bare lidt underligt, idet den knap ( Test-knap) der styles
> med 'button_style_2', slet ikke bliver stylet, men får default style.

Du har en kommentarlinier før .button_style_2

//Yderligere muligheder = font-weight:bold;

Udskift den med

/*Yderligere muligheder = font-weight:bold; */

.... som er den rigtige måde at lave kommentarer på i css - så fungerer det.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-03 12:40

Hej Igen.

Det jeg egentlig skulle bruge 2 styles til, var for at lave en 'hover' på
knappen

button_style_1:hover{ background-color: #FF0033; color: #FFFFFF; border:
2px dotted #000000; font-size: 14px; height: 25px; width: 75px; cursor:
pointer }

Det virker også fint nu i Opera, men ikke i IE6.

Nogen der kan forklare dette???

Mvh. Leif.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-12-03 12:59

Leif skrev:

> Det jeg egentlig skulle bruge 2 styles til, var for at lave en
> 'hover' på knappen

> Det virker også fint nu i Opera, men ikke i IE6.

IE forstår kun hover på links (a-elementet). Det virker fint i
Opera og Mozilla.

NB: Dit stylesheet-link indeholder mellemrum før alle
attributværdierne:

<link rel =" stylesheet"
    type =" text/css"
    href =" ../giggo_main.css" />

(altså " stylesheet", " text/css" og " ../giggo_main.css")

Det ser ikke ud til at give problemer i nogle af hovedbrowserne,
men jeg ville for en sikkerheds skyld alligevel fjerne dem.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-03 13:16

On Wed, 10 Dec 2003 12:59:27 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> IE forstår kun hover på links (a-elementet). Det virker fint i
> Opera og Mozilla.

OK, sjovt nok, det plejer at være omvendt syntes jeg.

> [...]
>     type =" text/css"
>     href =" ../giggo_main.css" />
>

> (altså " stylesheet", " text/css" og " ../giggo_main.css")

Tak, er rettet.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-12-03 13:49

Leif skrev:

> OK, sjovt nok, det plejer at være omvendt syntes jeg.

Tja. IE har en del egenskaber der ikke virker i andre browsere -
typisk ting der er opfundet af MS. Til gengæld er der stadig en del
ting fra fx W3's css-specifikationer der virker i Opera og Mozilla,
men ikke i IE.
--
Jens Gyldenkærne Clausen