Indsætte billede i Access-tabel via VB
Fra : Gert Krabsen

Dato : 09-12-03 12:26

Jeg har en tabel, hvor et af felterne har typen OLE-objekt.

Hvis jeg vil gemme et billede i dette felt er det let nok i Access: Kopier
billede til Clipboard, stå i feltet og vælg 'paste'.

Men hvordan gør jeg det, hvis det skal ske i en VB-rutine?

Andre felter opdateres ca. sådan (udpluk af kode):

   dim nytImage as string
   nytImage = D:\logo.jpg

Data1.Recordset.Edit
Data1.Recordset.logofilnavn = nytImage
Data1.Recordset.Update

men hvordan får jeg billedet gemt i     Data1.Recordset.logobillede

??

mvh

Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Steen Alcor

Dato : 11-12-03 10:20

Hej

Jeg har løst problemet ved i en form at tilføje et OLE-object (OLE1).
Det har jeg så bounded op til et Data-object (DATA).
Feltnavn i OLE1.DataField og Data-object navn i OLE1.DataSource

DATA.Edit
OLE1.CreateEmbed Sti_Til_Billede
DATA.update

S.A.

newsrzwvcxtt76ggyl@news.sunsite.auc.dk...

Fra : Gert Krabsen

Dato : 11-12-03 11:48

Mjo, men dette får vel ikke puttet billedet i databasen?

Problemet er, at jeg senere skal vise billedet i en Crystal Report-rapport.

Der er ingen problemer i, i rapporten at vise et billede, der ligger i et
felt i databasen. Problemt er at få grafikfilen ind i databasen

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.