Løkken - udskænkning for 16-årige
Fra : Kurt Lund

Dato : 09-12-03 01:08

I nyhederne i aften har der været indslag om de unges ferieparadis,
Løkken.
En borgmester, øvrige politikere og sågar politiet (som jeg opfattede
det) er mere eller mindre enige om, at det også næste år skal være
tilladt med de "vilde" fester. Men jeg synes at kæden hopper af, når alle
bemeldte vil tillade udskænkning af alkohol på diskoteker og værtshuse
til unge under 18 år, fordi - som de siger - "Vi kan alligevel ikke
forhindre det".

Min tillid til ordensmagten og lovgivningen led et knæk, for det er vel
stadig ulovligt (og kan/skal derfor stoppes) at udskænke alkoholiske
drikke til unge under 18 - ikke sandt? En lokal politivedtægt kan da ikke
ændre dette, eller?

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-12-03 02:02

On Tue, 9 Dec 2003 01:07:41 +0100, "Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote:

> [...]
>stadig ulovligt (og kan/skal derfor stoppes) at udskænke alkoholiske
>drikke til unge under 18 - ikke sandt? En lokal politivedtægt kan da ikke

Tja, gå i byen på et hvilkent som helst værtshus/beværtning og der
bliver set stort på den lov. Ingen af de steder hvor at jeg har været
bliver der bedt om ID og stedet er ligeglad med hvem de serverer til.
Flemming Jacobsen

Fra : Mads Breddam

Dato : 09-12-03 09:37

> Tja, gå i byen på et hvilkent som helst værtshus/beværtning og der
> bliver set stort på den lov. Ingen af de steder hvor at jeg har været
> bliver der bedt om ID og stedet er ligeglad med hvem de serverer til.

Det synes jeg faktisk jeg oplever temmelig tit... Og ja, det kan
selvfølgelig være at jeg ligner en drengerøv, men det synes jeg nu ikke helt
er tilfældet, og alle andre der kan være det mindste tvivl om bliver også
checket ofte. Byen er Esbjerg.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 09-12-03 11:16

In article <3fd5899a$0$69963$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Mads Breddam wrote:

> [...]
> er tilfældet, og alle andre der kan være det mindste tvivl om bliver også

Du er også en mand. Jeg har ikke set piger bliver chekket.
Altså alders chekket, for de bliver helt klart chekket ud

JonB

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-12-03 13:05

On Tue, 9 Dec 2003 09:36:39 +0100, "Mads Breddam" <breddam@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>er tilfældet, og alle andre der kan være det mindste tvivl om bliver også

Det eneste jeg til tider har været ude for at der bliver checket op på
et selve det med ID, men de checker ikke alle og derfor slipper der sqi
mange drenge og piger ind som er under de 18.

Og det er delvist kendt faktum at dørmændede lukker unge piger (dvs
under 18) ind for at sørge for at fyrere kommer.
Flemming Jacobsen

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-12-03 13:31

"Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mads Breddam
> breddam@esenet.dk
>
> "Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim

Du har da vist ikke vøret på King George, der er det nærmere reglen end
undtagelsen at folk er under 18, jeg har set piger helt ned til 14, og
politiet er fuldstændig ligeglad, de kommer ind...går rundt...og går igen??

[Rune]

Fra : Reino Andersen

Dato : 09-12-03 14:04

Rune Jensen skrev:

> [...]
> undtagelsen at folk er under 18, jeg har set piger helt ned til 14, og
> politiet er fuldstændig ligeglad, de kommer ind...går rundt...og går

Selvfølgelig er politiet ikke ligeglade, men hvad havde du tænkt dig, at de
skulle gøre? Hvor meget alkohol tror du, der bliver udskænket til personer
under 18 år, når politiet er på stedet?

Hvis politiet spørger en person under 18 år, hvor hun har fået drikkelsen
fra, er det hans/hendes ven på over 18 år, som har købt den...

Politiet skal kunne bevise, at der er sket udskænkning til en person under
18 år og det er lidt svært med mindre de selv ser det.

--
Reino

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-12-03 16:24

"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Politiet skal kunne bevise, at der er sket udskænkning til en person under
> 18 år og det er lidt svært med mindre de selv ser det.

Det kan du have ret i, i normale tilfælde. Men nu er det sådan, at på denne
beværtning er der virkelig imponerende mange mennesker under 18, jeg vil
vædde på at der er flere af bordene hvor der ikke sidder nogen der er over
18, og alligevel er bordet fyldt op med Øl og Sprut. Det er da lidt
underligt.
Jeg vil skyde på at 50-60% af dem der er derinde er under 18, og så kan det
ikke passe politiet ikke gør mere end de gør.
Men fred være med det, jeg går jo ikke der alligevel :)

[Rune]

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-12-03 09:47

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote in message
> [...]
> bemeldte vil tillade udskænkning af alkohol på diskoteker og værtshuse
> til unge under 18 år, fordi - som de siger - "Vi kan alligevel ikke

Er der ikke noget med at nogle af byrådmedlemmerne ejer nogle af værtshusene
?
Selvfølgelig kan man forhindre udskænkning til unge under 18 år.

> [...]
> stadig ulovligt (og kan/skal derfor stoppes) at udskænke alkoholiske
> drikke til unge under 18 - ikke sandt? En lokal politivedtægt kan da ikke

Politinesteren fra Hjørring var nu ellers ked af det i følge radioavisen.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 09-12-03 17:48

Der hvor jeg går i byen oftest - Nyk. Sj. Bliver der bedt om ID ved
indgangen - er man over 18 ifgl BILLEDE-ID) får man en type stempel og kan
få serveret. Er man 16-18 kommer man ind men med et andet stempel der går at
man ikke kan købe alkohol. Har man ingen BILLEDE-ID med eller er under 16
kommer man slet ikke ind.

At dem over 18 så køber til dem under er så en anden snak.....

Fra : alexbo

Dato : 09-12-03 20:47

"Kurt Lund" skrev

>Men jeg synes at kæden hopper af, når alle bemeldte vil tillade udskænkning
af alkohol på diskoteker og værtshuse
> til unge under 18 år,

Det er der heller ikke tale om tilladelse af udskænknig af alkohol til unge
under 18, der er tale om adgang til diskotekerne for unge.

mvh
Alex Christensen

Fra : Devilicious

Dato : 10-12-03 00:30

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bemeldte vil tillade udskænkning af alkohol på diskoteker og værtshuse
> til unge under 18 år, fordi - som de siger - "Vi kan alligevel ikke

Tilgiv mig, men jeg synes - måske fordi jeg ikke er husejer i Løkken - at
hvis politiet er så overbebyrdet som jeg har indtrykket af de er, så er det
her et punkt hvor jeg kan leve med de måske ikke lever helt op til idealet.
Riget fattes penge, og hvis der skal prioriteres - og det er vi vidst nød
til - så tror jeg der er vigtigere sager end det her.

Jeg ved det, jeg ved det... noget med at jeg skal futte af til .politik =)

-dev

Fra : Johnt

Dato : 13-12-03 03:26

"Devilicious" <Magickemi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

Jeg var i Løkken i tre uger i juli. Og jeg mener ikke at der foregår noget i
Løkken, som ikke sker i enhver dansk by med over 20.000 indbyggere hver
eneste weekend. Jeg vurderer omtalen til en gang sensations jounalistik.

Men selvfølgelig præger det byen, som har 1.500 indbyggere, at der pludselig
er 40-50.000 turister om sommeren. Dette er dog ikke noget nyt, da de første
bade- og sommergæster begyndte at komme for over 100 år siden. Men byen
havde sikkert været meget mere død hvis der ikke kom turister om sommeren.

Hilsen

Johnt

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-12-03 13:48

"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> wrote in message

> [...]
> Løkken, som ikke sker i enhver dansk by med over 20.000 indbyggere hver
> eneste weekend. Jeg vurderer omtalen til en gang sensations jounalistik.

De billeder der har været vist i TV overstiger da langt hvad jeg har set i
danske byer normalt.