Cd Brænde program
Fra : Dreamer

Dato : 08-12-03 22:18

Hvor kan jeg finde et brændeprogram til mac 9
som tager lange filnavne med (over 8) iso 9002

Fra : Jesper

Dato : 08-12-03 22:23

Dreamer <Dream@nomail.dk> wrote:

> Hvor kan jeg finde et brændeprogram til mac 9
> som tager lange filnavne med (over 8) iso 9002
>
> Mvh

Ved ikke, men hvorfor opgradere du ikke til OS X? Pantheren kører
rigtigt godt.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-12-03 12:28

Dreamer <Dream@nomail.dk> wrote:

> Hvor kan jeg finde et brændeprogram til mac 9
> som tager lange filnavne med (over 8) iso 9002

Toast kan godt brænde lange filnavne på en ISO9660 CD. Grænsen ligger
dog på 32 tegn, da Mac OS 9 ikke kan klare flere.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Lind

Dato : 14-12-03 12:42

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Toast kan godt brænde lange filnavne på en ISO9660 CD. Grænsen ligger
> dog på 32 tegn, da Mac OS 9 ikke kan klare flere.

Ja, René......men prøv så at åbne den CD, der i Toast er navngivet:
"Borgervæbning"........på en PC/XP.........så hedder den
"Borgerva".......

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 14-12-03 13:30

Morten Lind <forogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Ja, René......men prøv så at åbne den CD, der i Toast er navngivet:
> "Borgervæbning"........på en PC/XP.........så hedder den
> "Borgerva".......

Ikke hvis du i Toast-vinduet vælger "Select" (vistnok "Data" i ældre
versioner) klikker på fanen "Settings" og for Naming vælger "Joliet
(MS-DOS + Windows)". Så fungerer navngivningen uden problemer.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-12-03 14:16

Thomas Tvegaard <tvegaard@*ud*myrealbox.com> wrote:

> Ikke hvis du i Toast-vinduet vælger "Select" (vistnok "Data" i ældre
> versioner) klikker på fanen "Settings" og for Naming vælger "Joliet
> (MS-DOS + Windows)". Så fungerer navngivningen uden problemer.

Eller vælger "Allow Macintosh names" eller sådan noget lignende. Så har
man lange filnavne på BÅDE Mac og PC, hvilket man ikke har med Joliet
(medmindre man installere Joiliet udvidelsen på sin Mac).

Fra : Morten Lind

Dato : 14-12-03 14:34

> [...]

> man lange filnavne på BÅDE Mac og PC, hvilket man ikke har med Joliet
> (medmindre man installere Joiliet udvidelsen på sin Mac).

Hmmmmm........kan I blive enige.....)))

Tak skal I have....
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 15-12-03 22:36

Morten Lind <forogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hmmmmm........kan I blive enige.....)))

Ork ja! Jeg tænker bare ikke rigtigt mere i OS 9-baner... (nu må det vel
snart være blevet politisk korrekt på denne liste at sige OS 9 ikke
rigtigt er så spændende og brugbart?)

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Morten Lind

Dato : 14-12-03 14:33

> [...]

> versioner) klikker på fanen "Settings" og for Naming vælger "Joliet
> (MS-DOS + Windows)". Så fungerer navngivningen uden problemer.

OK.....dér giver jeg jo op.....*LOL*.....for jeg aner ikke hvad Julie
har at gøre der*GG*
M., der prøver det næste gang - har tjekket den indstilling
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)