klient/server og billeder
Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 08-12-03 19:36

Hej

Jeg er ved at lave noget klient/server-halløj, hvor jeg gerne vil lagre
nogle billeder centralt, som jeg så hente på de enkelte klient-maskiner.

Jeg laver billedet vha. ImageIcon(imageURL), men jeg kan ikke få den til at
hente billedet fra netværket - hverken ved at bruge
\\ip-adresse\mappe\billede eller ved at mappe stien som et drev - og jeg har
prøvet med både / og \ i stierne.

What to do? :)

Kim

--
no fancy signature.

Fra : Thomas Winterberg

Dato : 09-12-03 17:49

Kim da jeg i sin tid programmere en client/server løsning brugte jeg blob
objekter til at streamer min billeder til min database. Jeg ved nu også at
det kan lade sig gøre, at gemme billederne på harddiske og så lave en sti
til dem fra databasen. Kan du ikke smide noget kode så kan jeg kigge på det.

MVH

Thomas Winterberg

Fra : Jonathan Stein

Dato : 09-12-03 18:20

Kim Søvsø Pedersen wrote:

> [...]
> hente billedet fra netværket - hverken ved at bruge
> \\ip-adresse\mappe\billede eller ved at mappe stien som et drev - og jeg har

Et hurtigt skud: Din URL skal starte med en protokol (f.eks. "file:").

Kig på definitionen af "imageURL".

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 09-12-03 19:41

Jeg fandt en løsning.

URL'en skulle være file:///\\\\ip/mappe/ :)

--
no fancy signature.