Hvilket Voodoo kort??
Fra : Cinnober

Dato : 08-12-03 18:23

hejsa.
Har fået en gammel AT Pc med et Voodoo kort i (ikke add-on kort)

Kan ikke finde ud af om det er et Voodoo Rush/banshee eller noget andet
(voodoo2 evt.)

Der står på en stor chip :
Alliance Semiconductor ProMotion AT25.

Desuden er der 2 store chips på hvor 3DFX logoet er på og 12 chips som
ligner ramblokke (1mb hver??) og et IDE lign. stik på.

Nogen der ved nærmere evt.selv har haft et??

Fra : Zulu

Dato : 08-12-03 18:49

Cinnober wrote:
> [...]
> ligner ramblokke (1mb hver??) og et IDE lign. stik på.
>
> Nogen der ved nærmere evt.selv har haft et??

Jeg går ud fra at det er et PCI-kort i så gammel en maskine.
Så jeg vil nok gætte på at det er et Banshee, da hverken Voodoo 1,2 eller
Rush blevet lavet som andet end add-on.

www.voodoofiles.com kan nok hjælpe dig.

Zulu

Fra : Cinnober

Dato : 08-12-03 19:10

"Zulu" <Zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> skrev i en meddelelse
> Jeg går ud fra at det er et PCI-kort i så gammel en maskine.
> Så jeg vil nok gætte på at det er et Banshee, da hverken Voodoo 1,2 eller
> Rush blevet lavet som andet end add-on..
>
> Zulu

hmm er næsten sikker på at en ven havde et Voodoo2 som stand-alone
kort...det hed Voodoo2 3000 mener jeg....med 16 mb ram!!?? og Tv-Out !!

Fra : Zulu

Dato : 08-12-03 19:27

Cinnober wrote:
> "Zulu" <Zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> skrev i en meddelelse

> hmm er næsten sikker på at en ven havde et Voodoo2 som stand-alone
> kort...det hed Voodoo2 3000 mener jeg....med 16 mb ram!!?? og Tv-Out

Det har været et Voodoo3. Banshee er stand-alone versionen af voodoo2.

Zulu

Fra : Sune Storgaard

Dato : 08-12-03 18:55

Cinnober mumbled his insignificant opinion in:
2s2Bb.161$3M4.94@news.get2net.dk

> hejsa.
> Har fået en gammel AT Pc med et Voodoo kort i (ikke add-on kort)

Så kan du udelukke voodoo1 & 2

> Kan ikke finde ud af om det er et Voodoo Rush/banshee eller noget
> andet (voodoo2 evt.)

Er det pci eller agp ?

> Der står på en stor chip :
> Alliance Semiconductor ProMotion AT25.

Som har lavet et par milliarder chips.. :)

> Desuden er der 2 store chips på hvor 3DFX logoet er på og 12 chips som
> ligner ramblokke (1mb hver??) og et IDE lign. stik på.

Står der ikke en mindre tekst under 3dfx logoet?
Evt. prøv at studere kortet nærmere for fccid numre mm.

Har du prøvet at smidde det i en maskine og se hvad den bliver identificeret
som?

> Nogen der ved nærmere evt.selv har haft et??
Desværre ikke.

Fra : Cinnober

Dato : 08-12-03 19:06

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er det pci eller agp ?

PCI

> Står der ikke en mindre tekst under 3dfx logoet?

jo den ene:
500-004-02
F803661.1 TMU
9751 20005
Taiwan 1001

Den anden:
500-005-04
BF3043.1 FJR
9752 20001
Taiwan 1001

> Evt. prøv at studere kortet nærmere for fccid numre mm.

Ja kan ikke finde FFCId nummer.

> Har du prøvet at smidde det i en maskine og se hvad den bliver
identificeret
> som?

ja men AT maskinen vil ikke starte så....så har en mistanke om at det er
defekt...har ikke i sinde at smide det på mit Soltek SL75FRN2-L i tilfælde
at det skulle være defekt.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-12-03 19:28

"Cinnober" <smiltilmig@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Nogen der ved nærmere evt.selv har haft et??

Google er også din ven = Rush

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-
8&q=voodoo+at25

--
Bjarke Andersen

Fra : Cinnober

Dato : 08-12-03 20:23

> "Cinnober" <smiltilmig@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]

THX!!
Har sgu ellers googlet lidt rundt, men har åbenbart ikke ramt de rigtige
søgeord.