Oppdatering av recordset med datarepeater.
Fra : Reidar Kind

Dato : 08-12-03 17:36

Hei,

Prøver å bruke Datarepeater til å skrive til et egendefinert recordset. Går
fint å lese fra dette recordsettet, men når jeg endrer verdiene i
Datarepeater-objektet så vil ikke recordsettet oppdateres (ingen
feilmeldinger). Leser at det er en bug, men en workaround for dette
problemet på
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/q197/4/28.asp&NoWebContent=1
Får ting likevel ikke til å fungere. Scrolling ved hjelp av ADODC gir heller
ingen oppdatering. Når jeg hopper til neste record endres verdiene til de
som opprinnelig var i recordsettet (ingen oppdatering av recordsettet, men
oppdaterer heller datarepeater objektet). Noen tips?

mvh
Reidar Kind

Jeg har følgende kode:

Dim ADF As New RDS.DataControl
Dim rs As New ADODB.Recordset

Dim ColInfo(5), c0(3), c1(3), c2(3), c3(3), c4(3), c5(3)
'Lager recordsettet:
c0(0) = "AnmerkningID"
c0(1) = CInt(3)
c0(2) = CInt(-1)
c0(3) = False

c1(0) = "Anmerkning"
c1(1) = CInt(129)
c1(2) = CInt(50)
c1(3) = True

c2(0) = "Merket"
c2(1) = CInt(adChar)
c2(2) = CInt(2)
c2(3) = True

c3(0) = "Pris"
c3(1) = CInt(adChar)
c3(2) = CInt(6)
c3(3) = True

c4(0) = "TidlPris"
c4(1) = CInt(adChar)
c4(2) = CInt(6)
c4(3) = True

c5(0) = "PrisSatt"
c5(1) = CInt(adChar)
c5(2) = CInt(6)
c5(3) = True

' Legger til i definisjonsvariabelen
ColInfo(0) = c0
ColInfo(1) = c1
ColInfo(2) = c2
ColInfo(3) = c3
ColInfo(4) = c4
ColInfo(5) = c5
'Lager selve recordsettet

Set rs = ADF.CreateRecordSet(ColInfo)

rs.AddNew
rs(0) = 1
rs(1) = "Test"
rs(2) = "0"
rs(3) = "50"
rs(4) = "20"
rs(5) = ""
rs.Update
rs.AddNew
rs(0) = 2
rs(1) = "Test2"
rs(2) = "1"
rs(3) = "60"
rs(4) = "40"
rs(5) = "60"
rs.Update

'ADODC er lagt inn i en form, pga nevnte bug..
Set Adodc1.Recordset = rs

Set DataRepeater1.DataSource = Adodc1.Recordset
DataRepeater1.RepeaterBindings.Add "AnmerkningID", "AnmerkningID"
DataRepeater1.RepeaterBindings.Add "Anmerkning", "Anmerkning"
DataRepeater1.RepeaterBindings.Add "Merket", "Merket"
DataRepeater1.RepeaterBindings.Add "PrisSatt", "PrisSatt"
DataRepeater1.RepeaterBindings.Add "Pris", "Pris"
DataRepeater1.RepeaterBindings.Add "TidlPris", "TidlPris"