Import af vare fra UK
Fra : Kim Skov

Dato : 08-12-03 15:55

Hejsa

Har planer om at importere forskellige vare fra UK.
Er der nogen der kan fortælle mig om der er afgifter/told
på vare importeret derfra?

Venligst
Thomas

---

Fra : morten sorensen

Dato : 08-12-03 16:11

Kim Skov wrote:

> Hejsa
>
> Har planer om at importere forskellige vare fra UK.
> Er der nogen der kan fortælle mig om der er afgifter/told
> på vare importeret derfra?

Rent umiddelbart er der vel ingen told, da det er indenfor EU.

--

morten sorensen

Fra : Kim Skov

Dato : 08-12-03 16:07

Det var osse min tanke, men vil gerne være helt sikker... :)

---

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 16:15

Kim Skov wrote:
> Det var osse min tanke, men vil gerne være helt sikker... :)

Jeg har sakset lidt fra Told og Skat
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=92055&ov_id=0&i=80&top=91946&action=vis#i92055

Told

Varer fra andre EU-lande er normalt toldfri. For varer fra lande uden for EU
varierer tolden - afhængigt af varens art.

Idet toldsatserne normalt varierer mellem 0 og 22 pct. (for tobaksvarer dog
op til 75 pct.) er det ikke muligt på forhånd at fastslå toldens størrelse
uden at kende varens art.

Hertil kommer, at der for bestemte varer fra visse lande er mulighed for
toldfri indførsel eller benyttelse af en lavere toldsats i henhold til
EU-handelsaftaler med de pågældende lande.

Læs evt. mere i pjecen "Toldværdi".

Du kan desuden få oplysninger om toldsatser og afgifter for konkrete varer
ved henvendelse til den regionale told- og skattemyndighed (se Adresser).

--
mvh Karsten
http://www.alsit.dk

Fra : Knud Berggreen

Dato : 08-12-03 23:33

On Mon, 8 Dec 2003 16:15:02 +0100, "Karsten Madsen"
<news(SNABELA)alsit.dk> wrote:

>Varer fra andre EU-lande er normalt toldfri. For varer fra lande uden for EU
>varierer tolden - afhængigt af varens art.

Det er korrekt at der ikke er tol på handle mellem EU-lande
men derfor kan der godt være punktafgifter alligevel.
F.eks. kan man ikke bare importere biler fra Tyskland og
England...

/Knud
--
Berggreen Service