Andet multimedie
bentjuul 3670
Deformation
Fra : Johnny

Dato : 08-12-03 13:45

I Paint Shop Pro kan man lave en Deformation som ændre formen på et billede
til en cirkel, femkant eller andet...

Hvis nu jeg har en vilkårlig figur som jeg gerne vil have udfyldt med et
billede, altså ikke bare billeder inde i figuren, men altså ligesom
Deformeres til figurens form...
Kan dette lade sig gøre i PSP 8.0 eller skal jeg have fat i et andet
program.. evt hvilket..

Michael

Fra : emj

Dato : 08-12-03 18:44

On Mon, 8 Dec 2003 13:45:24 +0100, "Johnny" <Johnny@mail.dk> wrote:

> [...]
>Deformeres til figurens form...
>Kan dette lade sig gøre i PSP 8.0 eller skal jeg have fat i et andet

Lav en selection i den facon, du vil have.
Find det billede, som skal lægges ind i selection
Vælg forgrundsfarve til pattern og tøm malerspanden i selection.
Jeg kan ikke umiddelbart se, hvad du skal bruge deformationsværktøjet
til, me jeg har måske ikke forstået opgaven.
Hilsen emj

--
http://home19.inet.tele.dk/elje/index.html

Fra : Johnny

Dato : 09-12-03 09:12

"emj" <emj@adresseløs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg kan ikke umiddelbart se, hvad du skal bruge deformationsværktøjet
> til, me jeg har måske ikke forstået opgaven.

Hvis man gør sådan bliver billedet fyldt ud inde i den selection man har
lavet, ligesom hvis billedet var skøret ud...
Det jeg vil have den til er at billedet skal vrides i samme form som den
figur jeg har lavet...

Altså hvis jeg tegnede en cirkel skulle billeder vrides rundt i cirklen
præcis som hvis man valgte Sphere i Deformation...
Men jeg vil bare gerne lave det samme bare i en figur jeg selv har tegnet,
som ikke lige findes i deformation menuen...

Fra : emj

Dato : 09-12-03 09:43

On Tue, 9 Dec 2003 09:11:32 +0100, "Johnny" <Johnny@mail.dk> wrote:

>Hvis man gør sådan bliver billedet fyldt ud inde i den selection man har
>lavet, ligesom hvis billedet var skøret ud...

Ja

> [...]
>Men jeg vil bare gerne lave det samme bare i en figur jeg selv har tegnet,
>som ikke lige findes i deformation menuen...

OK, så er jeg med. Det har jeg ingen færdig løsning på.
Hilsen emj

--
http://home19.inet.tele.dk/elje/index.html

Fra : Johnny

Dato : 09-12-03 10:03

> OK, så er jeg med. Det har jeg ingen færdig løsning på.
> Hilsen emj

Det sjove er at jeg kan huske på min gamle Amiga i Deluxe Paint 5, der kunne
man lave dette nummer.. Man kunne både vælge om det bare skulle vrides eller
om det også skulle pakkes rundt om, så figuren så rund ud...

Men der er nu flere lækre detaljer man kunne i Deluxe Paint som man ikke kan
i store dyre grafik programmer idag.. mærkeligt..

Fra : emj

Dato : 09-12-03 11:36

On Tue, 9 Dec 2003 10:03:20 +0100, "Johnny" <Johnny@mail.dk> wrote:

>Men der er nu flere lækre detaljer man kunne i Deluxe Paint som man ikke kan
>i store dyre grafik programmer idag.. mærkeligt..

Jeg kan ikke se, hvorfor PSP ikke skulle kunne det, men der ligger
ikke en færdig script indbygget i programmet.

Hilsen emj
--
http://home19.inet.tele.dk/elje/index.html