Scannere og OSX - STATUS!
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 08-12-03 09:58

En del scannere har haft problemer med OSX generelt og 10.3 især.

Jeg vil gerne høre om andres erfaringer med scannere.

Er der nogle mærker, der i kraft af ordentligt udviklede drivere
fungerer tip-top med både plugins, smart-knap funktioner, alm.
scanninger o.s.v.?

Stig

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 08-12-03 12:00

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogle mærker, der i kraft af ordentligt udviklede drivere
> fungerer tip-top med både plugins, smart-knap funktioner, alm.

Jeg bruger en cannon Lide 30 og den fungerer ganske smertefrit med
VueScan (www.hamrick.com), som jeg har købt til formålet.

Tidligere har jeg haft en HP 3570c, som havde elendig ustabil driver
software. HP'en er modsat Canons scanner ikke understøttet af VueScan,
som jeg synes er et stykke fantastisk software til scanning.

- Jørgen

Fra : Steen Larsen

Dato : 08-12-03 14:51

In article <1g5nd1i.1s1h1p81frgtykN%tietze@mail.dk>, Jørgen Tietze wrote:

> [...]
> software. HP'en er modsat Canons scanner ikke understøttet af VueScan,
> som jeg synes er et stykke fantastisk software til scanning.

Canon Lide 50 fungerer med knapperne på fronten og kører nu også high-speed.
Det er dog ikke helt problemfrit at installere driveren - jeg måtte
logge ind som root.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 08-12-03 19:51

Steen Larsen <steen@remove.lykking.dk> wrote:

> Canon Lide 50 fungerer med knapperne på fronten og kører nu også high-speed.
> Det er dog ikke helt problemfrit at installere driveren - jeg måtte
> logge ind som root.

Skal jeg forstå det sådan at det medfølgende software fungerer som det
skal, men er lidt besværligt at installere?

Stig

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 08-12-03 21:43

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> Skal jeg forstå det sådan at det medfølgende software fungerer som det
> skal, men er lidt besværligt at installere?

Ikke min erfaring. Efter at have installeret Panther, installerede jeg
driverne til min LiDE 50 fra cd'en og så var scanneren kørende. Ikke
noget hokuspokus her.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 10-12-03 17:33

Thomas Tvegaard <tvegaard@*ud*myrealbox.com> wrote:

> Ikke min erfaring. Efter at have installeret Panther, installerede jeg
> driverne til min LiDE 50 fra cd'en og så var scanneren kørende. Ikke
> noget hokuspokus her.

Og det er under OSX 10.3?

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 10-12-03 21:58

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> Og det er under OSX 10.3?

Jep.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 10-12-03 17:33

> [...]

> Er der nogle mærker, der i kraft af ordentligt udviklede drivere
> fungerer tip-top med både plugins, smart-knap funktioner, alm.

Hva'!

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 13-12-03 11:35

> [...]

> Er der nogle mærker, der i kraft af ordentligt udviklede drivere
> fungerer tip-top med både plugins, smart-knap funktioner, alm.

Microtek har hidtil ikke haft det for godt i OSX. Jeg har imidlertid
modtaget en beta-version af deres drivere og det virker hæderligt. Selve
scanningsfunktionen virker men knap-funktionerne på min Microtek SM 4700
virker ikke og den konflikter med default Folder.

En fuld færdig version forventes så vidt vides inden længe.

Jeg vil gerne have meldinger på andre scannere.

Stig

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-12-03 18:30

> [...]

> En fuld færdig version forventes så vidt vides inden længe.
>
> Jeg vil gerne have meldinger på andre scannere.

Se:
http://www.microtek.nl/News.php?News=Tech&Detail=true&TECH_Id=2&Kword=sc
anwizard&Select=All&FirstData=0

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 15-12-03 21:48

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Se:
> http://www.microtek.nl/News.php?News=Tech&Detail=true&TECH_Id=2&Kword=sc
> anwizard&Select=All&FirstData=0
>
> Venlig hilsen
>
> Ove Steen Smidt

Jeg har lige købt en Epson 3200, den fungerer under OSX 10.2, dog
fungerer smart-knap ikke på Mac og jeg har indtil videre ikke turdet
opdatere til 10.3 hvis det skulle give problemer med scanneren?
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 16-12-03 11:18

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]

Jatak - men den er rimeligt forældet. Problemerne er opstået efter
10.3.1 og er først ved at blive rettet nu.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 16-12-03 21:04

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> Jatak - men den er rimeligt forældet. Problemerne er opstået efter
> 10.3.1 og er først ved at blive rettet nu.

Ja, jeg skal være den første til at beklage, at der ikke er mere nyt.
Microtek havde lovet, at der kom en OS X-driver til Scanmaker 4600 sidst
i november. Der er stadig intet nyt. De har nu lovet at sende mig
personlig besked, når den kommer. Og det skal jeg gerne give videre til
gruppen.
Indtil videre må jeg scanne i Classic via den gamle Photoshop.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt