Tune Golf IV 2,0
Fra : Martin Sand.

Dato : 08-12-03 04:49

Benzinmotoren i en Golf IV 2,0 har "kun" 115 HK, men takket være momentet
føles den ikke sløv - tvært imod. Men 115 HK er jo ikke meget i 2,0 motor
(litereffekt på omkring 57 HK).

Hvis den ikke skal tryklades, hvordan kan den så tunes - og hvor mange HK
vil det give?

Den nye VAG 2,0 FSI har vist omkring 140 HK, hvilket lyder mere "rigtigt"
for en 2-liters maskine.

MVH Martin

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 08-12-03 16:39

On Mon, 8 Dec 2003 04:49:29 +0100, "Martin Sand."
<feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> [...]
>vil det give?
>
>Den nye VAG 2,0 FSI har vist omkring 140 HK, hvilket lyder mere "rigtigt"

de 140 heste er så kun hvis at du kører på 98 oktan.
Flemming Jacobsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-12-03 16:55

Thunderbird [7100] wrote:

> de 140 heste er så kun hvis at du kører på 98 oktan.

- og skal vi så ikke lige blive enige om, at det er 150 hk, som 2.0 FSi
har..?

I øvrigt - sælg din alm 2,0´er og køb en 1,8T´er, hvis du ikke er tilfreds
med dens performance, Martin.

Alt andet er idiotisk - økonomisk.

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 08-12-03 18:30

On Mon, 8 Dec 2003 16:54:52 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>- og skal vi så ikke lige blive enige om, at det er 150 hk, som 2.0 FSi
>har..?

kan vi hurtigt blive, undrede mig også lidt over manglen på de 10 heste
men ok de 10 manglende gør det også næsten ud for den effektforringelse
man opnår ved at kører på 95 oktan i stedet for 98.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 20:18

"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil det give?
>
> Den nye VAG 2,0 FSI har vist omkring 140 HK, hvilket lyder mere "rigtigt"

Hej Martin.

Prøv at kigge Neuspeed's Kompressorkit, de har et meget godt rygte "over
there" hvis det har interesse så skriv til dem og hør om de har forhandlere
i EU.

http://www.neuspeed.com/products/product_details.asp?app=33|G4&type=11<ype
=ns_euro&p_id=1016

Deres kompressor kit giver ca. 50 Hk.
Neuspeed siger at kompressor kittet kan installeres på 5 timer.
Tjek lige installationsvejledningen ud, alt er beskrevet i detaljer så selv
jeg turde gå igang.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Martin Sand.

Dato : 09-12-03 04:33

Claus Petersen wrote:
> [...]
> Neuspeed siger at kompressor kittet kan installeres på 5 timer.
> Tjek lige installationsvejledningen ud, alt er beskrevet i detaljer

Hej igen Claus
Jeg tænke mere på konventionel tuning i form af en anden
knastaksel/motorstyring/sportsudstødning - altså ikke trykladning. Vil det
kunne give 20 HK ekstra med de nævnte ændringer?
Spørgsmålet er om den bliver ALT for tørstig lige meget hvilken form for
tuning man udsætter den for...

MVH Martin

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 09-12-03 11:24

"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> wrote in message

> Jeg tænke mere på konventionel tuning i form af en anden
> knastaksel/motorstyring/sportsudstødning - altså ikke trykladning. Vil det
> kunne give 20 HK ekstra med de nævnte ændringer?

Det vil det sagtens kunne, men prisen pr. hestekraft er høj, hvis du ikke
selv kan lave det hele..... Om det så kan synes, afhænger af hvor snedig &
modig du er.
Det er meget lettere, billigere og mere holdbart at "tune sin
undervogn"..... Det har også den positive effekt, at bilen i en
undvigemanøvre vil være mere sikker......

> Spørgsmålet er om den bliver ALT for tørstig lige meget hvilken form for
> tuning man udsætter den for...

Hvis det er gjort rigtigt, og ikke ekstremt oplever du ikke en væsentlig
økonomiforværring, men tiderne hvor man oplevede en forbedring er nok
forbi......

Min gamle mini gik ca. 15 km/l med std. motor, men 17 km/l med den samme
motor, hvor effekten var øget fra 38 --> 74 heste.
Tuningen bestod i en Cooper 997 knastaksel, Cooper S topstykke
(gennemmodificeret med bla. 31 mm udst. ventiler, der gik ca. 200 timer på
alene at lave topstykket for en proff.), Derrington indsugningsmanifold,
Weber 38/38 DCD, Bananmanifold LCB-type & RC40-potte.
Ialt kostede det mig ikke andet end stumperne, men skal man have andre til
at lave arbejdet, bliver det meget dyrt.....
Nu kører jeg kedelig Peugeot, men den kan sagtens køre stærkt nok til at jeg
mister kørekortet, så hvad skal jeg med mere ?

Mvh. Mikael Kristiansen