Password til Stuffit-arkiv
Fra : Henrik Münster

Dato : 08-12-03 00:51

I fredags blev billederne af den nye Peugeot 407 frigivet kl. 8.00. For
os, der kører Peugeot er det lidt i stil med, når Apple har annonceret,
at de annoncerer noget stort. Der var nedtælling på Peugeots hjemmeside
og det hele. Peugeot har da også en løve på fronten, så helt ulig
navngivningen af OS X med Jaguar, Panther osv. er det nu ikke.
Jeg har naturligvis hentet billeder og ikke mindst skærmskåneren
ned. Desværre er den beskyttet af et password, som Stuffit Expander
beder om ved udpakning. Jeg kender ikke passwordet. Hvad gør man så?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 08-12-03 02:25

Henrik Münster wrote:
> [...]
> ned. Desværre er den beskyttet af et password, som Stuffit Expander
> beder om ved udpakning. Jeg kender ikke passwordet. Hvad gør man så?

Køber dig en 407er når de kommer til landet, tager et billede med et af
dine digitale kameraer, og vupti, en skrivebordsbaggrund

Hvordan man gør det andet, når man ikke har et password ved jeg ikke.

Forøvrigt tror jeg lige man skal vene sig til den nye 407er, den er jo
væsentlig anderledes i design end den gamle 406.

For at holde emnet OT: hvad er det med http://www.peugeot.fr og safari ?
den spiller tosset her, menuerne bliver hængende og siderne ser
mærkelige ud !

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-12-03 23:16

Henrik Lindskou <Sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Køber dig en 407er når de kommer til landet, tager et billede med et af
> dine digitale kameraer, og vupti, en skrivebordsbaggrund

Tro mig, det var den løsning, jeg helst ville vælge. Den har bare
omkring 300.000 ulemper.

> Hvordan man gør det andet, når man ikke har et password ved jeg ikke.
>
> Forøvrigt tror jeg lige man skal vene sig til den nye 407er, den er jo
> væsentlig anderledes i design end den gamle 406.

Det skal man jo altid. Og man skal se en bil i virkeligheden. Jeg er
både blevet skuffet og glædeligt overrasket i forhold til det første
indtryk, jeg har haft af en bil ud fra billeder. Endelig må man jo
huske, at det ikke er en italiensk drømmesportsvogn til halvanden
million. Det er en ganske almindelig jobbil ligesom en Ford eller en
Toyota. Det vil jo ikke være realistisk at forvænte bilhistoriens
smukkeste création. Jeg synes, den er rigtig flot. Og udseendet er jo
ikke alt. Jeg forventer, at det er en fantastisk god bil, men nu må vi
jo vente og se, hvad de første testkørsler viser.

> For at holde emnet OT: hvad er det med http://www.peugeot.fr og safari ?
> den spiller tosset her, menuerne bliver hængende og siderne ser
> mærkelige ud !

Det er rigtigt. Brug:

<http://www.peugeot-avenue.com/modeles/particulieres/407_v2/fr/index.htm
l>

Og den danske importør er også vågnet:

<http://www.peugeot.dk/407/default.htm>
<http://www.peugeot.dk/407/flere_billeder.htm>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 09-12-03 00:35

Henrik Münster wrote:

> Tro mig, det var den løsning, jeg helst ville vælge. Den har bare
> omkring 300.000 ulemper.

Det er da "billigt" kikkede selv på en 406HDI st.car den kostede også
300.000 umuligheder.

Det endte med en 206HDI der var en trediedel billigere, og inden for mit
budget. Det er første gang jeg har købt en bil fra ny.

KLIP. noget om design og tests

Det er vel sådan med alt nyt, at man ønsker sig det men gerne vil lade
andre teste først.

Jeg har også bestilt en G4 iBook uden at se tests af den først. Hmm jeg
er jo blevet modig..........eller er jeg mon bare dumdristig.

> Det er rigtigt. Brug:
>
> <http://www.peugeot-avenue.com/modeles/particulieres/407_v2/fr/index.htm
> l>

Ja ja, du kan sagtens, jeg kan kun et ord på fransk, chaval = hest
Jeg aner jo ikke hvad det er jeg klikker på.

> Og den danske importør er også vågnet:
>
> <http://www.peugeot.dk/407/default.htm>
> <http://www.peugeot.dk/407/flere_billeder.htm>

har godt set det, men hvor er skrivebordsbillederne ?

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-12-03 23:01

Henrik Lindskou <Sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Det er da "billigt" kikkede selv på en 406HDI st.car den kostede også
> 300.000 umuligheder.

HDI-motoren er _meget_ dyr i alle Peugeot-modeller. En 406 st. car fås
fra kr. 250.000,- med klimaanlæg, automatiske vinduesviskere og hele
svineriet. 406 er en gammel model og derfor meget billig og har meget
udstyr. 407 vil naturligvis blive prissat som konkurrenterne. Det er
derfor et meget godt gæt, at den billigste 1,8 l benzinmodel kommer til
at koste kr. 285.000,-. Med HDI-motor kommer den nok nemt op på
350.000,- kr. Dog med forbehold for, at den kommer med en ny, lille
HDI-motor på 1,6 l. Man kan måske håbe på, at den bliver billigere.

> Det endte med en 206HDI der var en trediedel billigere, og inden for mit
> budget. Det er første gang jeg har købt en bil fra ny.

Det er da også en dejlig og smart lille bil. Jeg har altid godt kunnet
lide den. Der er god plads på forsæderne, men naturligvis er pladsen
bagi ikke overdådig.

> Det er vel sådan med alt nyt, at man ønsker sig det men gerne vil lade
> andre teste først.

Det er altid rart, men jeg stoler nu på Peugeot.

> Jeg har også bestilt en G4 iBook uden at se tests af den først. Hmm jeg
> er jo blevet modig..........eller er jeg mon bare dumdristig.

Og på Apple.

> Ja ja, du kan sagtens, jeg kan kun et ord på fransk, chaval = hest
> Jeg aner jo ikke hvad det er jeg klikker på.

Oppe i det venstre hjørne kan man vælge mellem engelsk, tysk og spansk
sprog. Ellers kan man bruge sin fantasi og i mit URL erstatte "fr" med
"en":

<http://www.peugeot-avenue.com/modeles/particulieres/407_v2/en/index.htm
l>

Bemærk som et kuriosum, at den engelske version har en knap med "SW",
hvor stationcar-versionen bliver vist. Det er vist tvivlsomt, om den
kommer med det samme. Men englænderne siges at være så vilde med
stationcars, at man næsten ikke kan sælge en bil derovre, hvis den ikke
findes som stationcar.

> har godt set det, men hvor er skrivebordsbillederne ?

På den franske (eller engelske) side. På engelsk skal du gå ind under
"Extras" og vælge "Wallpaper". På fransk skal du gå ind under "Goodies"
(ja, det er et svært sprog og klikke på "Fonds d'ecran".
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 10-12-03 02:17

Henrik Münster wrote:

> HDI-motoren er _meget_ dyr i alle Peugeot-modeller.

Jo, men det tjener sig hjem igen, 800km. = 240 kr.

> [...]
>

> Oppe i det venstre hjørne kan man vælge mellem engelsk, tysk og spansk
> sprog. Ellers kan man bruge sin fantasi og i mit URL erstatte "fr" med

klart, klart jeg var vist lidt søvnig ved sidste indlæg.

> På den franske (eller engelske) side. På engelsk skal du gå ind under
> "Extras" og vælge "Wallpaper". På fransk skal du gå ind under "Goodies"
> (ja, det er et svært sprog og klikke på "Fonds d'ecran".

Hvorfor gættede jeg ikke at det hedder Fonds d'ecran på fransk

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-12-03 22:31

Henrik Lindskou <Sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Jo, men det tjener sig hjem igen, 800km. = 240 kr.

Regnestykket er ikke helt så simpelt. En bils pris er det, man giver for
den, minus det, man kan sælge den til nogle år senere. Spørgsmålet er,
hvor meget mere HDI-modellen koster en. Ud over brændstof er udgifterne
vel de samme, men hvis en dieselmotor går i stykker, så kan den være dyr
at reparere.
Men jeg kan nu godt lide diesel. Motoren har et dejligt bundtræk
og kan køres ved langsomme omdrejninger. Vi har haft en 309 Diesel
engang, og den kørte rigtig godt og nåede 330.000 km, før vi solgte den.
Men når man står med tegnebogen og skal have en ny bil, så er det svært
at hive måske kr. 40.000,- mere op. Især når man må fortælle
bilhandleren, at man kun kører 15.000,- km om året. Så griner han og
siger, at så er det helt hen i vejret at købe en dieselbil.

> Hvorfor gættede jeg ikke at det hedder Fonds d'ecran på fransk

Det er sådan set såre simpelt. Fond betyder selvfølgelig bund, bundlag
eller baggrund. Ski de fond er langrendsski, fordi det foregår nede i
bunden af dalen. Hvad ecran angår, skal man bare tage de engelske ord,
der begynder med s, og erstatte s med e. Stable bliver til etable, og
screen bliver til ecran. Og sådan har man hurtigt lært at tale fransk.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 11-12-03 00:14

Henrik Münster wrote:

> [...]
> bilhandleren, at man kun kører 15.000,- km om året. Så griner han og
> siger, at så er det helt hen i vejret at købe en dieselbil.

Disel er ca 1.50 kr. billigere end benzin. Disel udgaven ca 20 km/l og
benzin ca. 15 km/l. Det er ca 5 km længere på literen for en HDI. og jeg
køre ca 50.000 km. om året.

Disel:    50.000/20=2.500 l a 6,55=16.375 kr.
Benzin:   50.000/15=3.333 l a 7,93=26.430 kr.
Diff:       10.055 kr.

Jeg regner med at køre ca 4 år eller 200.000 km. i bilen det er en
besparelse på ca. 40.000 kr. pris forskellen fra en 1.6 benzin til
2.0HDI er 20.000 for en 206. Gensalgsværdien er højere for disel, ca.
10-12.000 kr. det fandt jeg ud af da jeg oprindelig ville købe en brugt.

Vægtafgiften er 600 kr. mere for HDI og service koster også ekstra, men
alt i alt tror jeg faktisk der er lidt at spare. Fornøjelsen ved at have
90 disel HK. i en bil der vejer 1.050 Kg..... gæt selv.
(og så er der mere udstyr i 2.0HDI)

> [...]
> der begynder med s, og erstatte s med e. Stable bliver til etable, og
> screen bliver til ecran. Og sådan har man hurtigt lært at tale fransk.

Orv...det var let. Nu kan jeg så tage på ferie i Frankrig i min peugeot
uden det store besvær. ca. 500 kr i disel udgifter

foresten får jeg min G4 iBook i morgen OT igen.... ha

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Christian Bech

Dato : 10-12-03 09:38

> [...]
> Toyota. Det vil jo ikke være realistisk at forvænte bilhistoriens
> smukkeste création. Jeg synes, den er rigtig flot. Og udseendet er jo

Men trods alt den flotteste i klassen.

--
Christian

Fra : Jesper

Dato : 08-12-03 03:52

> [...]
> ned. Desværre er den beskyttet af et password, som Stuffit Expander
> beder om ved udpakning. Jeg kender ikke passwordet. Hvad gør man så?

Er det en nyere version af Stuffit er arkivet beskyttet af så kraftig en
kryptering at den næppe kan knækkes.

Er det et svagt password der er benyttet er det gefundens fressen for
John the Ripper.
global village idiots. - Paul Ginsparg.