Grafikkort med vægt på TV-out
Fra : Klaus Petersen

Dato : 08-12-03 00:12

Hej NG.

Jeg skal have fundet en god løsning til at få "computeren på TV".

Findes der grafikkort, hvor der er lagt vægt på at TV-out delen skal være
god?

Jeg er ikke særligt imponeret af TV-out på geforce kortene, men meget af
kvaliteten tabes også i kablerne?

Hvilken tilslutning ( type og kabel ) er bedst til formålet ?

Med type mener jeg composite, SVHS o.s.v.

Jeg er vel ikke den første, der godt vil have lidt god kvalitet på computer
signalet

På forhånd tak,
Klaus.

Fra : iddqd

Dato : 08-12-03 04:13

Klaus Petersen wrote:
> Hej NG.
>
> Jeg skal have fundet en god løsning til at få "computeren på TV".
>
> Findes der grafikkort, hvor der er lagt vægt på at TV-out delen skal være
> god?

Hvad med at kigge bare nogle få indlæg bagud i gruppen, det er en af
meningerne med nyhedsgrupper.

> Jeg er vel ikke den første, der godt vil have lidt god kvalitet på computer
> signalet

Nej. Og beklageligvis heller ikke den første der ikke gider bruge bare 2
minutters indsats på at se om spørgsmålet allerede er besvaret

Mvh

Bruno

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

Der skulle være flere af dem her i trafikken - http://www.westocykler.dk

Fra : Klaus Petersen

Dato : 08-12-03 23:37

> Nej. Og beklageligvis heller ikke den første der ikke gider bruge bare 2
> minutters indsats på at se om spørgsmålet allerede er besvaret

Siger manden der ikke gider bruge 2 minutter på at finde på et ordentligt
navn fremfor "iddqd".

Jeg kan ikke se mit spørgsmål er besvaret indenfor de sidste 1000
brevhoveder.
De omhandler alle problemer med TV-out. Jeg har ingen problemer med det -
ved bare ikke hvad man skal vælge for at få kvalitet.

Hvilket indlæg tænker du på da?

Fra : iddqd

Dato : 09-12-03 03:31

Klaus Petersen wrote:

> Siger manden der ikke gider bruge 2 minutter på at finde på et ordentligt
> navn fremfor "iddqd".

Slå det op. Bare fordi du ikke forstår det, så betyder det ikke der er
uden mening

> Jeg kan ikke se mit spørgsmål er besvaret indenfor de sidste 1000
> brevhoveder.

Jeg kan henvise til tråden fra 6/12-2003 med titlen "Bedste grafikkort
til 2D/TVOUT", den er lige præcis 12 tråede væk og oprettet mindre end
1½ døgn før dit indlæg.

Mvh

Bruno

Fra : Klaus Petersen

Dato : 10-12-03 01:14

> Slå det op. Bare fordi du ikke forstår det, så betyder det ikke der er
> uden mening

Næh det er vel en forkortelse?... anyway.. det er vist OT.

> Jeg kan henvise til tråden fra 6/12-2003 med titlen "Bedste grafikkort
> til 2D/TVOUT", den er lige præcis 12 tråede væk og oprettet mindre end
> 1½ døgn før dit indlæg.

Yup ... got it.

Du anbefaler Matrox og Canopus.

Canopus... er det software eller prof. udstyr? (eller måske begge dele?)

Noget specielt matrox kort du kan anbefale ?

Folk ser ud til at være vilde med Matrix Millennium G450 Dualhead...

Fra : iddqd

Dato : 10-12-03 01:29

Klaus Petersen wrote:

> Næh det er vel en forkortelse?... anyway.. det er vist OT.

Det er en reference til Doom, men lad det nu ligge.

> Du anbefaler Matrox og Canopus.
>
> Canopus... er det software eller prof. udstyr? (eller måske begge dele?)

Det er begge dele, men der er også grafikkort som er til at betale - der
er dog lige den hage at de pt. kun sælger deres grafikkort i asien og
måske australien så de skal handles on-line!

> Noget specielt matrox kort du kan anbefale ?
>
> Folk ser ud til at være vilde med Matrix Millennium G450 Dualhead...

Mht. TV-Ud så har de mig bekendt ikke ændret sig i evigheder så der
burde være frit valg, hvis du ønsker nogenlunde nutidig spilperformance
så er der kun Parhelia modellerne.

Mvh

Bruno

Fra : Klaus Petersen

Dato : 11-12-03 00:13

> Det er begge dele, men der er også grafikkort som er til at betale - der
> er dog lige den hage at de pt. kun sælger deres grafikkort i asien og
> måske australien så de skal handles on-line!

Men er Canopus så meget bedre end Matrox?

> Mht. TV-Ud så har de mig bekendt ikke ændret sig i evigheder så der
> burde være frit valg, hvis du ønsker nogenlunde nutidig spilperformance
> så er der kun Parhelia modellerne.

Spil-performance er ligegyldigt i den samhæng jeg skal bruge det.

Men jeg tænkte på hvor kablerne har at sige.

Det hører vist ikke rigtigt til denne her gruppe, men hvis du lige havde et
par erfaringer i baghånden?

Fra : Kim Larsen

Dato : 08-12-03 06:48

"Klaus Petersen" <spectual2@getTOnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Med type mener jeg composite, SVHS o.s.v.
>
> Jeg er vel ikke den første, der godt vil have lidt god kvalitet på

Du skal bare huske på at du ikke kan forbedre kvaliteten på selve filmen, så
er filmen i dårlig kvalitet, vil den også være dårlig på TV, og det uanset
hvilket grafikkort du måtte vælge.

Kim Larsen

Fra : danni plougmann

Dato : 09-12-03 00:26

læs indlægget 13 linier nedde
subejct "Bedste grafikkort til 2D/TVOUT!?"

jeg er selv ret godt tilfreds med tvoutet i mit r9700pro, flot skarpt
billed.