Hvilken biograf synes du, har den bedste l~
Fra : cogco

Dato : 07-12-03 23:14

Hvilken biograf synes du, har den bedste lyd?
Jeg tænker her mest på biografer i Storkøbenhavn og resten af Sjælland.

Der bliver sagt så meget godt om Imperial, men er det nu også rigtigt nok.
Jeg har altid fået at vide at det er godt at sidde bagerst, men sidder man
bagerst, synes jeg bare at al lyden kommer forfra og dårligt nok fra
siderne.

Så andet spørgsmål er hvor sidder man bedst mht. lyd?

Claus
Svar modtages med kyshånd. Skal snart ind og se Ringenes Herre.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-12-03 23:44

cogco skrev:

> Der bliver sagt så meget godt om Imperial, men er det nu også rigtigt
> nok.

Jeg har en forkærlighed for Imperial, men Empire på Nørrebro er også i
top. Og så kan jeg egentlig også lide den tyske effektivitet i Cinemaxx.

> Jeg har altid fået at vide at det er godt at sidde bagerst,

Hvem har dog fortalt dig det? Række 10 i Imperial er fantastisk, men det
er bedømt ud fra en samlet oplevelse. Kigger man kun på lyden, er det
dog stadig heromkring, at man er bedst placeret. Så vidt jeg husker, er
det på række 13, at man er lige langt fra bag- og sidehøjtalerne.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"I've come to hate my own creation. Now I know how God feels."

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-12-03 00:22

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> wrote in message

> Jeg har en forkærlighed for Imperial, men Empire på Nørrebro er også i
> top. Og så kan jeg egentlig også lide den tyske effektivitet i Cinemaxx.

Har endnu ikke været i CinemaxXxXxtreme endnu hvor de ikke har
spillet ALT for højt. Men siger jo mere om de ansatte end lydens
kvalitet.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-12-03 11:38

Peter Larsen skrev:

> Har endnu ikke været i CinemaxXxXxtreme endnu hvor de
> ikke har spillet ALT for højt. Men siger jo mere om de ansatte
> end lydens kvalitet.

Næ, det siger egentlig mere om, at der er stor forskel på, hvad der
regnes for "ALT for højt". Mange biografgængere bliver lige så generede,
hvis lyden i deres ører er for lav. Personligt har jeg ikke lagt mærke
til, at lydniveauet i Cinemaxx skulle være for højt - bortset fra når de
fyrer deres Cinemaxx-spot af inden filmen.

--
Mvh. Peter

Fra : David T. Metz

Dato : 08-12-03 13:17

Peter Larsen skriblede:

> Har endnu ikke været i CinemaxXxXxtreme endnu hvor de ikke har
> spillet ALT for højt. Men siger jo mere om de ansatte end lydens
> kvalitet.

Ditto, hvis det er Cerepaxxx i Fiskehelvedet, vi taler om. Og dog - jeg så
faktisk en enkelt film derude engang (Ocean's Eleven), hvor mine
trommehinder ikke blafrede. Det kan være fordi lyden i den film ikke var så
"vild" eller at jeg havde glemt at rense ører den dag.

David

PS: Der er en "Ocean's Twelve" i pre-production - suk.

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Jim Andersen

Dato : 10-12-03 14:08

David T. Metz wrote:
> Peter Larsen skriblede:

> Ditto, hvis det er Cerepaxxx i Fiskehelvedet, vi taler om.

Pjat med jer. Filmlyd kan sgu ikke være for høj.

CRANK IT UP !!!!!

/jim

Fra : spæf

Dato : 08-12-03 00:04

> Så andet spørgsmål er hvor sidder man bedst mht. lyd?

Ca. midt i salen. Når en film bliver mixet i mixebiografen, så sidder
lyddesigneren/mixeren midt i biografen. Derfor vil lyden være mest optimal
her.
Nu bliver der jo selvfølgelig taget højde for forskellige placeringer i
biografen, når der mixes, men en position midt i er langt at foretrække.

--
Hilsen

Spæf
"live long and prosper"

Fra : cogco

Dato : 08-12-03 18:34

> [...]
> Nu bliver der jo selvfølgelig taget højde for forskellige placeringer i
> biografen, når der mixes, men en position midt i er langt at foretrække.

Hvad er så grunden til, at vi generelt må slippe mere for at sidde i den
bagerste halvdel?
Lider størstedelen af den danske befolkning under en eller anden form for
massebedrag, om at lyden og billedet er bedst i denne halvdel (og deraf
prisen)?

Claus

Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-12-03 19:33

cogco wrote:

> Hvad er så grunden til, at vi generelt må slippe mere for at sidde i
> den bagerste halvdel?

Hvorhenne? Imperial og Cinesuxx tager da fx. mest for rækkerne midt i salen.

--
Jens Thomsen

"You can't really dust for vomit."

Fra : Martin Moeller

Dato : 09-12-03 20:07

Jens Thomsen skrev:

> Hvorhenne? Imperial og Cinesuxx tager da fx. mest for rækkerne midt i
salen.

Det passer da vist ikke helt, hvad angår Imperial. Her er priserne højest,
jo længere tilbage man kommer. Spørg mig ikke hvorfor.

--
Martin Møller
"Der har vi Verner. Verner fra Hvidovre Posthus, sammen med sin kone Inge.

Fra : David T. Metz

Dato : 10-12-03 12:57

Martin Moeller skriblede:

> Det passer da vist ikke helt, hvad angår Imperial. Her er priserne
> højest, jo længere tilbage man kommer. Spørg mig ikke hvorfor.

Bortset fra sofarækkerne - og så er den ged vist barberet.

David

Fra : Anders Jensen

Dato : 08-12-03 02:16

> [...]
>

> Claus
> Svar modtages med kyshånd. Skal snart ind og se Ringenes Herre.

Tycho Brahe Planetarium selvfølgelig. 6 separate kanaler UDEN
komprimering a'la MP3.

MVH Anders ( lydtekniker i.......... Tycho Brahe Planetarium )

Fra : Kong Kent

Dato : 08-12-03 16:23

> Tycho Brahe Planetarium selvfølgelig. 6 separate kanaler UDEN
> komprimering a'la MP3.

Kun seks kanaler?

> MVH Anders ( lydtekniker i.......... Tycho Brahe Planetarium )

ahhh... du kan godt klappe dig selv på skuldrene. Har været derinde en
fire - fem gange, og har været lige imponeret hver gang. Om det kun er
billedet, eller om din lydside også har haft lidt effekt skal jeg lade stå
usagt, men fedt er det fan'me!!

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Anders Jensen

Dato : 09-12-03 15:51

> [...]
> fire - fem gange, og har været lige imponeret hver gang. Om det kun er
> billedet, eller om din lydside også har haft lidt effekt skal jeg lade stå

Takker. Skulle du ha' lyst til at se teknikken så kontakt mig for en
rundtur.

MVH Anders

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 09-12-03 21:36

Anders Jensen's utterance expressed in news:br4nhv$kq7$1@sunsite.dk:

> Takker. Skulle du ha' lyst til at se teknikken så kontakt mig for en
> rundtur.

Jeg ku' da bestemt godt tænke mig at se hvad I har derinde.
Har I offentlige demo'er eller skal man maile dig og høre
nærmere? De gange jeg har været derinde har det da været
ret blæret lyd (og billede). Jeg ka' da slæbe en film eller
to med for sjovs skyld.. så skidt med at formatet bliver
forvrænget ;) At se min kære Star Wars eller LOTR på
sådan en skærm ku' sq da være sjovt!

hilsner

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Anders Jensen

Dato : 10-12-03 09:19

"Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "there's an infinite number of monkeys outside who want to
> talk to us about this script for Hamlet they've worked out."

Ahmm. Vi kører Omnimax film. 70mm bred og 15 perf. Hvad er det du vil tage
med?? En DVD ?? Det kan jeg da godt klare men så bliver billedet kun 12x8
meter.
Vores videoprojektor er primært i brug under firma-produktlanceringer og
lign. Og så også lige når jeg spiller Playstation med gutterne og en enkelt
film i ny og næ.

Hvis du bor på Bispebjerg Parkalle kan du jo bare maile hvis du er i
nærheden og trænger til lidt tekniklir.

MVH Anders

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 10-12-03 16:05

Anders Jensen's utterance expressed in news:br6l0n$mef$1@sunsite.dk:

> Hvis du bor på Bispebjerg Parkalle kan du jo bare maile hvis du er i
> nærheden og trænger til lidt tekniklir.

Hvor hulen ved du det fra? Det er ikke min postadresse, men
jeg bor faktisk ud til B. P.

Men takker - det vil jeg helt sikkert gøre :)

hilsner

Fra : Anders Jensen

Dato : 10-12-03 22:09

> [...]
> "there's an infinite number of monkeys outside who want to
> talk to us about this script for Hamlet they've worked out."

I betragtning af at du medsender din længde og bredde-grad burde det ikke
være så svært.

MVH Anders

Fra : Christian Catu

Dato : 10-12-03 22:57

On Wed, 10 Dec 2003 22:08:41 +0100, Anders Jensen wrote:

> I betragtning af at du medsender din længde og bredde-grad burde det ikke
> være så svært.
>
> MVH Anders

LOL

Sådan helt OT, hvorhenne kan man finde oplysninger om hvorhenne disse
grader findes (hvorhenne Lars eksempelvis bor)

Fra : -V-

Dato : 11-12-03 03:55

Christian Catu wrote:
> Sådan helt OT, hvorhenne kan man finde oplysninger om hvorhenne disse
> grader findes (hvorhenne Lars eksempelvis bor)

Smid Lars' koordinater ind i hvilkensomhelst GPS'er.

-V-

Fra : Anders Jensen

Dato : 11-12-03 07:05

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Smid Lars' koordinater ind i hvilkensomhelst GPS'er.
>

> -V-

Jeg brugte Garmin's Mapsource og min Garmin Vista.

MVH Anders

Fra : -V-

Dato : 11-12-03 07:58

Anders Jensen wrote:
> Jeg brugte Garmin's Mapsource og min Garmin Vista.

Garmin, the only way to rock, baby.

Er du tilfreds med den? Købt hvor og hvor meget?

Jeg satser på en Legend, men vakler mellem dén og en Vista.

Du kender selvfølgelig www.gpsw.co.uk?

-V-

Fra : Anders Jensen

Dato : 12-12-03 01:25

> Garmin, the only way to rock, baby.
>
> Er du tilfreds med den? Købt hvor og hvor meget?
>
> Jeg satser på en Legend, men vakler mellem dén og en Vista.
>
> Du kender selvfølgelig www.gpsw.co.uk?

Meget tilfreds. Købt i Canada for 2500 Kr.

MVH Anders. Og nej jeg kendte faktisk ikke siden. Takker.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 11-12-03 15:04

Anders Jensen's utterance expressed in news:br91fm$n8k$1@sunsite.dk:

> Jeg brugte Garmin's Mapsource og min Garmin Vista.

hehe havde helt glemt jeg havde dem i sig'en...

Jeg bruger også Vista og Mapsource :) Godt med
flere i klubben - er du tilfældigvis også til geo-
caching?

hilsner

Fra : Anders Jensen

Dato : 12-12-03 01:24

> [...]
> "there's an infinite number of monkeys outside who want to
> talk to us about this script for Hamlet they've worked out."

Selvfølgelig er jeg til Geocaching. www.geocaching.dk som bruger :
lillejensen.

MVH Anders

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-12-03 08:32

cogco wrote:

> Hvilken biograf synes du, har den bedste lyd?
> Jeg tænker her mest på biografer i Storkøbenhavn og resten af Sjælland.

Empire og Cinemaxx har den bedste lyd. Empires lyd er meget velafstemt.
Cinemaxx er "stor" lyd ligesom Imperials, men bedre afstemt end
Imperials. Til gengæld er Imperial "hyggeligere" end Cinemaxx. Jeg gider
som regel ikke at tage i Cinemaxx.

> [...]
> siderne.
>
> Så andet spørgsmål er hvor sidder man bedst mht. lyd?

Bagerst?? Hvem har fortalt dig det? Smørhullet i Imperial er vist
omkring 10. række. I praksis er 10-15 række fint; jeg sidder ofte på 12-14.

/David