Formering af bambus
Fra : Jens Jensen

Dato : 18-04-01 10:57

Jeg kunne godt tænke mig en bambus hæk.
I min have har jeg dog nogle bambus stående.
Vil det virke hvis jeg deler den op i en stikling af gangen ?.
Og planter den på en lang række.

Jørgen
jensen@jensen.sh

Prøv Jensen's "fanstastiske" web ting.
http://zap.to/jensen

Fra : netman77

Dato : 18-04-01 11:57

Det virkede fint for os, men tænk dig godt om før du gør det. Nær fårst de har slået rod, er de ikke til at komme af med.

m.v.h. Jette Mogensen

http://www.kandu.dk/

Fra : Astrid Vest Andrease~

Dato : 18-04-01 21:51

Husk, at bambus ved stiklingeformering bevarer sin alder. Hvis din bambus
altså er en af den slags, der inden for en kort årrække vil blomstre og og
dø, sker det samme med de "nye" planter.

Venlig hilsen
Astrid Vest

Jens Jensen <jjn@jubiipost.dk> skrev i en

Fra : Jan Boegh

Dato : 19-04-01 19:30

"Astrid Vest Andreasen" <astrid.vest@get2net.dk> wrote in message
> Husk, at bambus ved stiklingeformering bevarer sin alder. Hvis din bambus
> altså er en af den slags, der inden for en kort årrække vil blomstre og og
> dø, sker det samme med de "nye" planter.

Jeg har fra en bambusplante hos mine forældre hentet en 5-6 aflæggere, der
alle efter nogle år er blevet temmeligt store. For en 2-3 år siden
blomstrede den ene af planterne (og afgik efterfølgende til
bambushimmelen) - de andre trives i bedste velgående endnu.

mvh
Jan