Omnipage
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-12-03 21:31

Fornylig kom der en mail fra Aladdin Software, der tilbød en ny version
af Omnipage med en helt ekstraordinær rabat. Det viste sig bare, at den
kun var til PC.
Er der mon et tilsvarende tilbud til Mac lige om hjørnet?
Jeg har brug for at opgradere min gamle version 7 til OS X-niveau. Kan
nogen oplyse pris og forhandler?
Findes der mon overhovedet en dansk forhandler?
Kan der argumenteres for et konkurrererende produkt?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-12-03 22:57

Hej Ove Steen

Ove Steen Smidt wrote:
> Fornylig kom der en mail fra Aladdin Software, der tilbød en ny version
> af Omnipage med en helt ekstraordinær rabat. Det viste sig bare, at den
> kun var til PC.

Samme tilbud fik jeg...

> Er der mon et tilsvarende tilbud til Mac lige om hjørnet?
> Jeg har brug for at opgradere min gamle version 7 til OS X-niveau. Kan
> nogen oplyse pris og forhandler?

Det tvivler jeg stærkt på. Den version, jeg har, og nærmest aldrig
bruger er 8.01, og jeg er ikke engang klar over. om ver. 9.x nogensinde
kom til Mac OS 9.x/X, selv om der var meget snak om det. Istedet for
valgte jeat gå over til TextBridge Pro 8.5, som fungerer aldeles
udmærket på OS 9.x.

Jeg mener heller ikke, der pt er en dansk importør, - man skal
ihvertfald ringe til Sverige, hver gang, man skal have et nyt reg.nr., -
og det skal man hver gang, man har geninstalleret eller flyttet den fra
en disk til en anden..

> Findes der mon overhovedet en dansk forhandler?
> Kan der argumenteres for et konkurrererende produkt?

ReadIris er vel nok det bedste Mac OCR program, der er i øjeblikket. Jeg
fik en LE version sammen med min ny PSC 1110 her for nylig, og det
virker bare! Min vurdering er, at RI er ca. dobbelt så hurtig som
TextBridge Pro 8.5 og ca. 3x så hurtig som OmniPage Pro 8.01 til
efterbehandlingen. - Selve indscanning er jo relateret til scannerens
hastighed - Du kan hente en fullworking demo her:
<http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/356287/ReadirisPro9Demo.sit>
Det er til både classic og X. Har også dansk genkendelse.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 08-12-03 17:33

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.DK> wrote:

> [...]
> <http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/356287/ReadirisPro9Demo.sit>
> Det er til både classic og X. Har også dansk genkendelse.

Tak. Den går jeg i gang med at prøve. Det er ikke fordi, jeg ikke kan
finde Omnipage på nette ved almindelig søgning. Men jeg havde brug for
lidt kommentarer til, hvad der menes om markedets OCR-programmern.
Omnipage skulle koste 145 dollars + evt. omkostninger.
Jeg har ikke været imponeret over dansk genkendelsessikkerhed og
brugervenlighed i vers. 7.

Venlig hilsen

Ove Steen