ang. Nissan Primera
Fra : Kimmiboy

Dato : 07-12-03 19:52

Hej

Skal i morgen ud og kigge på en Nissan Primera 1,6 LX 5-drs. som har kørt
260.000

Er der nogle særlige kritiske steder ved sådanne en bil ?

Mvh Kim

Fra : Tom

Dato : 07-12-03 19:58

> Skal i morgen ud og kigge på en Nissan Primera 1,6 LX 5-drs. som har kørt
> 260.000
>
> Er der nogle særlige kritiske steder ved sådanne en bil ?

motor, gearkasse, transmission, styreapparat, ophæng og stort set alle
sliddele

--
Tom

Fra : Søren Christensen

Dato : 07-12-03 20:20

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> motor, gearkasse, transmission, styreapparat, ophæng og stort set alle
> sliddele
>
> --

Det gælder vidst de fleste biler med de km på bagen.

Venligst

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 07-12-03 20:26

> Er der nogle særlige kritiske steder ved sådanne en bil ?

de bagerste vanger kan godt være væk
samt bunden under bagsædet.

så tjek der.

Mvh Kim Lehmann Poulsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-12-03 22:10

Kimmiboy wrote:

> Skal i morgen ud og kigge på en Nissan Primera 1,6 LX 5-drs. som har
> kørt 260.000

Der er formentlig tale om den model, der hedder Primera P10 - produceret fra
1990 - 1996 - eller hvad...?

Kom evt med lidt flere oplysninger, så skal du få info..

--
Jan W Nielsen

Fra : TG4600

Dato : 08-12-03 11:21

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Der er formentlig tale om den model, der hedder Primera P10 - produceret
fra
> 1990 - 1996 - eller hvad...?
>
> Kom evt med lidt flere oplysninger, så skal du få info..

Og er der noget specielt jeg skal kigge efter på sådan en, for jeg har et
eksemplar stående som er fra '91 med 175.000 på bagen. Jeg ved at der er
lidt rust i hjørnet bag bagdørene, og i skærmkanter over baghjul. Bilen har
været passet med tectyl (el.lign.) i de første ti år/100.000 men i de sidste
to år/75.000 har den ikke fået noget. burde jeg gøre noget inden jeg sætter
den til salg til foråret??

TG

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-12-03 11:35

TG4600 wrote:

> Og er der noget specielt jeg skal kigge efter på sådan en, for jeg
> har et eksemplar stående som er fra '91 med 175.000 på bagen.

Ja, der er en hel del ting, når en bil er så gammel (det er min egen i
øvrigt også)

> Jeg ved
> at der er lidt rust i hjørnet bag bagdørene, og i skærmkanter over
> baghjul.

Ja, der er der faktisk på dem alle.

> Bilen har været passet med tectyl (el.lign.) i de første ti
> år/100.000 men i de sidste to år/75.000 har den ikke fået noget.
> burde jeg gøre noget inden jeg sætter den til salg til foråret??

Det kan ikke betale sig at bruge penge (af betydning) på den, hvis du skal
sælge den.

Du kan evt købe lidt sandpapir, lidt zink-grunder og lidt maling i bilens
farve og så forsigtigt slibe det rustne ned, dække af med avis og tapr, og
så endeligt grunde og male bilen, der hvor du har slebet.

Du kan også nedsætte rustens "æde-tempo" med noget tyndtflydende Tectyl, som
du sprøkter på.

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0

Fra : TG4600

Dato : 08-12-03 13:09

> [...]
> så endeligt grunde og male bilen, der hvor du har slebet.
>
> Du kan også nedsætte rustens "æde-tempo" med noget tyndtflydende Tectyl,

Takker, så må jeg hellere komme i gang med sliberiet!
Kan man overmale den tynde tectyl? Eller skal jeg "nøjes" med Corrostabil,
som kan males?

TG

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-12-03 14:49

TG4600 wrote:

> Kan man overmale den tynde tectyl?

Det tror jeg ikke - men du kan evt spraye med en anden dåse tectyl, når det
første er tørt. Der er andre tectyl-typer, der kan males ovenpå.

> Eller skal jeg "nøjes" med
> Corrostabil, som kan males?

Jeg valgte hellere at slibe "dårligdommen" væk og grunde etc - end at smøre
det der på - men jeg har ingen erfaring med det.
--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0

Fra : John Sahl

Dato : 08-12-03 15:06

Jan W Nielsen wrote:
> Jeg valgte hellere at slibe "dårligdommen" væk og grunde etc - end at
> smøre det der på - men jeg har ingen erfaring med det.

Jeg har så erfaring med det og det holder _ikke_ at forsøge
sig med den lette løsning, slib rusten væk og efterbehandel
stedet som man bør.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Kimmiboy

Dato : 08-12-03 18:58

> [...]
fra
> 1990 - 1996 - eller hvad...?
>
> Kom evt med lidt flere oplysninger, så skal du få info..

Ups glemte årgang det var en fra ´90.

Var så ude at se den idag men der var en del rust i de bagerste paneler ved
begge bag-dører + at der var nogle andre småting som ikke var så gode, så
jeg købte ik bilen.

Mvh Kim