TV-out virker ikke
Fra : Anders Eskildsen

Dato : 07-12-03 18:54

Mit Nvidia Geforce 4 MX 420 virker ikke med tv-out. Min comp: Win XP Pro,
1,15 gHz processor, 256 mb ram. Har installeret sidste nye driver osv...

Jeg er ikke sikker, men problemet kan muligvis være opstået da jeg skiftede
fra win 98 til win xp pro. Nogen der har erfaringer?

På forhånd tak - Anders

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-12-03 22:23

> Jeg er ikke sikker, men problemet kan muligvis være opstået da jeg
skiftede
> fra win 98 til win xp pro. Nogen der har erfaringer?

På forhånd undskyld, men har du sat stikket bag i maskinen? Ellers
kommer tv-out-tabben ikke frem
Kan du evt. prøve at beskrive dit problem lidt mere, så skal vi se på
det =)

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen

Fra : Anders Eskildsen

Dato : 08-12-03 15:05

> Kan du evt. prøve at beskrive dit problem lidt mere, så skal vi se på
> det =)

Du har ret - jeg har ikke beskrevet problemet ordentligt.

> På forhånd undskyld, men har du sat stikket bag i maskinen? Ellers
> kommer tv-out-tabben ikke frem

Jeg ved ikke lige hvad du mener med "tv-out-tabben", men jeg har forbundet
fjernsynet med grafikkortet, hvis det er det du tænker på?

Jeg har installeret nyeste Nvidia drivere til grafikkortet. Når jeg så gør
følgende:
Vælger Egenskaber for skrivebordet, derefter fanen Indstillinger. Under
Skærm vælger jeg så nr 2, Standardskærm på nvidia etc etc... Og siger Udvid
Windows-skrivebordet over til denne skærm. Når jeg så har godkendt disse
indstillinger, skulle jeg så få et skrivebord på mit fjernsyn, korrekt? Det
sker bare ikke, der er intet signal.

Som tidligere nævnt har jeg en anelse om at skiftet fra Windows 98 til
Windows XP Pro kan være skyld i dette problem. Meget mere teknisk forstand
har jeg desværre ikke på grafikkort og den slags. Men det kunne jo være at
det bare var et enkelt problem, hvis løsning jeg har overset i min søgning
på nettet.

Anders

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 08-12-03 17:25

> Jeg ved ikke lige hvad du mener med "tv-out-tabben", men jeg har
forbundet
> fjernsynet med grafikkortet, hvis det er det du tænker på?

Jeg spurgte om du kunne se indstillinger for tv-ud. Det kan man nemlig
ikke, hvis ikke fjernsynet er sluttet til =)

> [...]
disse
> indstillinger, skulle jeg så få et skrivebord på mit fjernsyn,

Niks! Udvid betyder at de skrivebord bliver strukket ud over tvet også.
Dvs. monitor og tv får hver sin lige store halvdel af dit skrivebord. Du
skal vælge 'Klon'.

> [...]
være at
> det bare var et enkelt problem, hvis løsning jeg har overset i min

Jeg har aldrig haft tv-ud i 98, så jeg kan desværre ikke sige noget om
det.

--

www.hesteskelet.dk -- Åben turnering spoler Leif Panduro tilbage

Fra : Anders Eskildsen

Dato : 08-12-03 18:18

"Trygleren [9000]" <hesteskeletSPAM@hesteskeletSPAM.dk> skrev i en
meddelelse news:3fd4a5d4$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Niks! Udvid betyder at de skrivebord bliver strukket ud over tvet også.
> Dvs. monitor og tv får hver sin lige store halvdel af dit skrivebord. Du
> skal vælge 'Klon'.

Det har jeg desværre også prøvet. Men ellers mange tak for hjælpen.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 08-12-03 18:19

> Det har jeg desværre også prøvet. Men ellers mange tak for hjælpen.

Har du ændret noget i forhold til skiftet fra 98? Evt. nyt fjernsyn
eller bare kablingen?

Fra : Anders Eskildsen

Dato : 08-12-03 18:35

"Trygleren [9000]" <hesteskeletSPAM@hesteskeletSPAM.dk> skrev i en
meddelelse news:3fd4b290$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Har du ændret noget i forhold til skiftet fra 98? Evt. nyt fjernsyn
> eller bare kablingen?

Når jeg nu tænker efter, har jeg faktisk skiftet kablet ud med et længere
pga. at jeg flyttede comp'en... Jeg bruger et af de der kabler, hvad er det
nu de hedder... PCA eller RCA eller sådan noget? Et af dem man normalt
bruger til at forbinde f.eks. videoafspiller og stereoanlæg - dem med et
rødt og et hvidt stik i hver ende. Jeg bruger så bare kun de hvide. Købte
det ved radioforhandleren - de sagde at det var det jeg skulle have.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 09-12-03 11:32

> [...]
er det
> nu de hedder... PCA eller RCA eller sådan noget?

Jeg synes du skal prøve med de gamle kabler - vi kan lige så godt bruge
Sherlock Holmes udelukkelsesmetode =)

> [...]
Købte
>det ved radioforhandleren - de sagde at det var det jeg skulle have.

Rød og hvid er i mine ører venstre og højre stereokanal, men gul er
video. Man forbinder vel også kun en video til et stereoanlæg for lyden
skyld - ikke? Jeg er ikke lige stereohaj, så du må ikke hænge mig op på
det =)

Hos mig anvender jeg en S-VHS-adapter som omvender S-VHS fra
grafikkortet til Phono. Så har jeg et par hundrede meter phonokabel
(overdrivelse) som går ind i et scartkabel. Scartkablet har så et rødt,
hvidt og gult jackstik. Phonokablet forbinder jeg med den gule.

Fra : Anders

Dato : 09-12-03 18:54

"Trygleren [9000]" <hesteskeletSPAM@hesteskeletSPAM.dk> skrev i en
meddelelse news:3fd5a4c1$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg synes du skal prøve med de gamle kabler - vi kan lige så godt bruge
> Sherlock Holmes udelukkelsesmetode =)

Ja det er altid godt Det vil jeg prøve (skønt kablet kun er 1,5 meter...
træls!)

> [...]
> video. Man forbinder vel også kun en video til et stereoanlæg for lyden
> skyld - ikke? Jeg er ikke lige stereohaj, så du må ikke hænge mig op på

Mig bekendt er det samme kabeltype. Så kan farven vel være forholdsvis
ligegyldig...

> [...]
> (overdrivelse) som går ind i et scartkabel. Scartkablet har så et rødt,
> hvidt og gult jackstik. Phonokablet forbinder jeg med den gule.

Jeg har så en direkte tv-out phono udgang. Derfra over i en scart-adapter
der laver phono om til scart. Derefter ind i tv'et.

Anders

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 09-12-03 20:56

>Mig bekendt er det samme kabeltype. Så kan farven vel være forholdsvis
>ligegyldig...

Ikke hvis din scartadapter har alle tre farver. Så er rød og hvid lyd og
gul er billede. Farven er vigtig, da stikkene trækkes hen til
forskellige ben i scartstikket.

Fra : Anders

Dato : 09-12-03 21:25

> Ikke hvis din scartadapter har alle tre farver. Så er rød og hvid lyd og
> gul er billede. Farven er vigtig, da stikkene trækkes hen til
> forskellige ben i scartstikket.

Det er vi enige om.
Jeg snakkede om kablets farve...

Fra : Brian Lund

Dato : 10-12-03 00:22

> Det er vi enige om.
> Jeg snakkede om kablets farve...

Forskellen på kabler til lyd og til video er "kvaliteten" eller hvad man
skal sige :) - Hvis du bruger et alm billigt lydkabel kan du miste
billed-kvalitet, men ikke selve billedet :)

Brian