Bøvl med Amazon uden moms - how2do?
Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 07-12-03 16:12

Efter alenlange mails med Amazons kundeservice har jeg strakt våben. Det kan
ikke lade sig gøre at købe hos dem uden at betale moms/VAT - også selv om
det er erhvervskøb, DK-momsnummer oplyses etc.

Er der nogen, der har løst den gordiske knude - alternativt kan anbefale en
anden leverandør.

Jeg har ellers altid syntes, at Amazon havde check på det meste. Men denne i
princippet banale ting kan de ikke hitte ud af., og så kører kundeservice på
bullshit-generatoren...

Finn, Roskilde
e-mail finnFJERNES@pq.dk

Fra : Leonard

Dato : 07-12-03 16:47

"nilfri \(4000\)" <news@pq.dk> wrote:

>Efter alenlange mails med Amazons kundeservice har jeg strakt våben. Det kan
>ikke lade sig gøre at købe hos dem uden at betale moms/VAT - også selv om
>det er erhvervskøb, DK-momsnummer oplyses etc.

Jamen hvad er problemet?
Amazon opkrævede sidst jeg købte hos dem dansk moms, og den har jeg så
bare trukket fra, ligesom hvis jeg købte i en dansk boghandel.

--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 07-12-03 17:03

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Jamen hvad er problemet?
> Amazon opkrævede sidst jeg købte hos dem dansk moms, og den har jeg så
> bare trukket fra, ligesom hvis jeg købte i en dansk boghandel.

Mig bekendt er det ikke dansk moms, men VAT de lægger til.

I så fald kan du ikke trække det fra på din momsangivelse.

Er du sikker på, at det er dansk moms?

Det ville naturligvis fjerne problemet, selv om jeg stadig ikke forstår den
manglende løsning

mvh
Finn

Fra : morten sorensen

Dato : 07-12-03 17:09

nilfri (4000) wrote:
> "Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> kan

> Mig bekendt er det ikke dansk moms, men VAT de lægger til.

Såvidt jeg ved er det dansk moms, da den er på 25%. Jeg mener ikke man
har moms på bøger i Storbritannien.

--

morten sorensen

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-03 19:12

"nilfri (4000)" <news@pq.dk> wrote in message

> Er du sikker på, at det er dansk moms?

Amazon's omsætning i DK er ganske sikkert så stor, at de SKAL være
moms-registreret her. Så det er dansk moms, som du altså kan trække fra
på normal vis. Det skulle også gerne fremgå af den regning du modtager.

Fra : KJ

Dato : 07-12-03 23:09

Uffe Kousgaard <look_at_www.routeware.dk> wrote:

> [...]
> moms-registreret her. Så det er dansk moms, som du altså kan trække fra
> på normal vis. Det skulle også gerne fremgå af den regning du modtager.

Ifølge kob.dk er amazon her i landet registreret som:

Amazon.Com.International Sales Inc
Tagensvej 86
2200 København N
CVR: 21673749

Jeg mener også, at det er dansk moms de opkræver, og som Uffe skriver,
så kan der vel ikke være noget galt i at trække det fra i det
almindelige momsregnskab?

Derudover har jeg gode erfaringer med bookshop.co.uk og blackwells.co.uk
i forbindelse med studiebøger. Sidst jeg handlede de steder, var de ikke
blevet "for store" endnu (doh, jeg skulle ikke have nævnt dem her

KJ

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 08-12-03 10:33

"nilfri (4000)" <news@pq.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er erhvervskøb, DK-momsnummer oplyses etc.
>
> Er der nogen, der har løst den gordiske knude - alternativt kan anbefale

Tak for input/hjælp!

Det løste jo problemet, som jo altså ikke var der...

Jeg har bemærket overfor Amazons kundeservice, at de da godt må nævne, at
det er dansk moms - hvis de nu falder over andre ignoranter end mig. Så
kunen vi ha' nøjedes med én mail *smil*

mvh
Finn

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 09-12-03 09:58

> [...]
> ikke lade sig gøre at købe hos dem uden at betale moms/VAT - også selv om
> det er erhvervskøb, DK-momsnummer oplyses etc.

For at runde posten af, kan jeg fortælle:

At jeg har modtaget forsendelsen, at der er beregnet dansk moms og at
Amazons danske momsnummer (21 67 37 49) er angivet.

Dermed ingen problemer med momsfradraget.

mvh
Finn

Fra : Elmo Jensen

Dato : 09-12-03 16:45

nilfri (4000) wrote:

> At jeg har modtaget forsendelsen, at der er beregnet dansk moms og at
> Amazons danske momsnummer (21 67 37 49) er angivet.

Hvis du taster www.amazon.dk, så kommer du til en redirectside som leder
dig videre til en dansk sproget side under www.amazon.co.uk, som du vist
har handlet med, og nederst på denne dansk sprogede side står der
faktisk, at der beregnes dansk moms osv.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
(Ret venligst selv til @ og . inden kontakt!)
Email....: news8[snabela]ddibbsystem[dot]dk