Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Mest foto for pengene?
Fra : Kenneth K.

Dato : 07-12-03 13:32

Jeg har nu i et stykke tid taget billeder med et Canon G1, problemet er bare
at det ikke er mit kamera. Derfor vil jeg gerne ud og have mit eget. Jeg har
kigget meget rundt på nettet, bl.a.på www.dpreview.com og for mig at se
ville springet til en G5 være oplagt. Folk er generelt glade for G5'eren, og
nu da jeg kender G1'eren godt ville det jo være oplagt. Men så er det at jeg
spørger: Er der alternativer som kunne være værd at overveje til de samme
penge? G5'eren med 1GB (så kan man virkelig tage løs med RAW) drev til kan
fåes til lige over 6000,- (kan det ikke findes billigere i udlandet?) og det
er også max. hvad jeg har lyst til at give sammenlagt. Hvad kunne ellers
være interessant i 5mp klassen? Er heller ikke bleg for at købe udenfor
landets grænser, f.eks tyskland.

En ting som tiltaler mig meget ved Canons G5 er batterilevetiden som skulle
være et kanon, kæmpe plus for mig at se.

Mvh,
Kenneth K.

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 07-12-03 13:42

Jeg synes valget af G5 vil være oplagt for dig, da du næsten kender det i
forvejen fra G1. Det er en meget stor fordel at kende sit kamera, og jeg
tror ikke du finder et andet kamera som generelt er bedre.

Hilsen Hans - homepage: www.fotofritid.dk
klik på Coppermine logoet for at se nyeste billeder.

Fra : Kenneth K.

Dato : 07-12-03 19:06

"Hans Chr. Sørensen" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes valget af G5 vil være oplagt for dig, da du næsten kender det i
> forvejen fra G1. Det er en meget stor fordel at kende sit kamera, og jeg
> tror ikke du finder et andet kamera som generelt er bedre.

Ja, det tror jeg også. Der er åbentbart ikke så meget at rafle om her.

Mvh,
Kenneth

Fra : Morten Bested

Dato : 07-12-03 13:56

Det er meget svært at finde et kamera der slår G5'eren hvis man kigger på
billedkvaliteten. Størrelsen er måske den eneste negative ting jeg umidlbart
kan finde. Du kan muligvis kigge på Olympus C5060, som har nogle lækre
features. B.la. 28mm som laveste brændvidde og mulighed for montering af
filtre uden adapter (se evt. video klip af den på kamerahuset.dk). Desværre
er den forsynet med en langsommere linse (f2.8) end f.eks. G5'eren (f2.0).

Hvis du gør meget i sportsfotografering eller generelt ting i bevægelse, så
skal du muligvis overveje at tage springet og købe et Canon EOS 300D. Men
hvis dette ikke er tilfældet, så tror jeg ikke du har meget at hente ved
dette.

Fra : michael bennati scho~

Dato : 07-12-03 19:10

"Morten Bested" <morten@bested.net> skrev i en meddelelse
> Det er meget svært at finde et kamera der slår G5'eren hvis man kigger på
> billedkvaliteten.
Det er da ikke svært at finde: G3 slår G5 i adskillige tests pga mindre
digital støj.
mvh Michael

Fra : Morten Bested

Dato : 07-12-03 20:02

Jeg kan ikke se forskel på billeder taget med G3 og G5 under helt normale
lysforhold. Det er muligt at der er en smule forskel (så skal Sony F717 også
nævnes).

"michael bennati schou" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:3fd36cf3$0$29338$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : michael bennati scho~

Dato : 07-12-03 20:17

> Jeg kan ikke se forskel på billeder taget med G3 og G5 under helt normale
> lysforhold. Det er muligt at der er en smule forskel (så skal Sony F717
også
> nævnes).

Ja vi taler sikkert småtingsafdelingen. Ikke desto mindre slår G3 sin
"storebror" G5 i de fagblade, der har testet dem op mod hinanden!

--
Mvh Michael
www.kgl.sopraner.dk

Fra : TT

Dato : 07-12-03 16:46

Du kan se på tyske priser f.eks. her: www.idealo.de .
Der kan du se, at du kan få en G5'er fra 578 euro. Det svarer til ca. 4400
kr, så der er mange penge at spare!
Det er ikke alle de tyske forretninger, der sender til DK, så du må prøve
dig frem.

Venlig hilsen
Tom

Fra : Kenneth K.

Dato : 07-12-03 19:04

"TT" <tom.thielemann@Klite.dk(fjern K)> skrev i en meddelelse
> [...]
> kr, så der er mange penge at spare!
> Det er ikke alle de tyske forretninger, der sender til DK, så du må prøve

Jeg har kigget lidt rundt og fundet frem til at jeg kan spare godt 750,- på
en pakkeløsning med G5 + 1GB, ved at handle i Tyskland. Om det er mange
penge kan man så altid diskutere. Priserne er incl. fragt og fra
http://www.eg-electronics.de og http://www.digital-nord.com. Nu er mit tysk
ikke særlig godt, så jeg skal ikke kunne sige om jeg overset noget...

Mvh,
Kenneth

Fra : Pico

Dato : 07-12-03 20:44

Kenneth K. wrote:
> [...]
> http://www.digital-nord.com. Nu er mit tysk ikke særlig godt, så jeg
> skal ikke kunne sige om jeg overset noget...

Du her nok overset at manualen sikkert er på tysk. Hvis du kender
kameret godt nok betyder det ikke så meget før du skal have fat i
de specielle ting.
Pico

Fra : Morten Bested

Dato : 07-12-03 21:04

> Du her nok overset at manualen sikkert er på tysk. Hvis du kender
> kameret godt nok betyder det ikke så meget før du skal have fat i
> [...]

Det burde ikke være problem hvis man kan engelsk. De enkelte gange hvor han
kan få brug for en manual, burde han snildt at kunne bruge en engelsk PDF
manual fra nettet.

Fra : Kenneth K.

Dato : 07-12-03 21:38

> [...]

Det er jeg helt klar på.

> Det burde ikke være problem hvis man kan engelsk. De enkelte gange hvor
han
> kan få brug for en manual, burde han snildt at kunne bruge en engelsk PDF
> manual fra nettet.

Har allerede hentet dem og smugkigger.

Mvh,
Kenneth

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 07-12-03 22:58

Hvad er grunden til at ingen foreslår Panasonics Lumix DMC-FZ10S? Hvis der
altså er grunde udover at det ikke er på det europæiske marked endnu?

Med venlig hilsen
Thomas

Fra : KASO

Dato : 08-12-03 09:51

Jeg har selv gode erfaringer med Canon (fra et S40), og G3/G5 er helt
sikkert fremragende kameraer. Jeg valgte dog selv et Minolta A1, da den
har bedre zoom-muligheder (28-200mm) - og specielt den større vidvinkel
er en stor fordel i mange situationer. Derudover er kameraet ekstremt
fleksibelt og de mange knapper giver hurtigere adgang til at stille
kameraet ifht. situationen end, hvis man skal igennem en række menuer.
Billedkvaliteten er høj og billedstabilisator giver yderligere
muligheder for at tage billeder, hvor det ellers ville kræve stativ.

Prøv begge kameraer og se, hvad du har det bedst med - ingen af dem er
dårlige valg!

http://www.kandu.dk/